بررسی پخش ایمیل در دارک وب

چگونه باید بفهمیم ایمیل ما در دارک وب پخش شده است یا خیر؟

از آنجا که هر ساله صدها هزار ایمیل و اکانت هک می‌شود، آیا راهی برای فهمیدن این هست که ایمیل ما در دارک وب پخش شده یا خیر؟

حتی اگر تمام موارد را برای حفظ امنیت شخصی خود رعایت کنید و همیشه تنظیمات حریم خصوصی اپلیکیشن‌های مورد استفاده خود را هم زیر نظر داشته باشید، این بدان معنا نیست که اطلاعات شخصی شما به‌خطر نخواهد افتاد. اگر اخبار فناوری را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که بارها و بارها در شرکت‌های بزرگ نقض داده‌ها اتفاق می‌افتد و اطلاعات هزاران کاربر لو می‌رود. اما موضوع مهم اینجاست که متأسفانه بر خلاف گذشته، انتشار این اطلاعات فاش شده از کاربران در «دارک وب» رواج پیدا کرده است. این چیزی نیست که یک کاربر معمولی بتواند آن را قبول کند و یا حتی انتظارش را هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دارک وب چیست و منظور از دیپ وب کدام بخش از دنیای اینترنت است؟

به‌همین خاطر سرویس‌هایی توسعه پیدا کرده که می‌توانند داده‌های کاربران در دارک وب را ردیابی کنند و در صورت بروز هرگونه تخلف، به آن اطلاع دهند. اما نتایجی که این سرویس‌ها به‌دست میاورند با هم یکسان نیست. بنابراین شما باید از سرویسی استفاده کنید که به آن اعتماد کاملی دارید و می‌خواهید که دقیق‌ترین جستجوی ممکن را در وب تاریک انجام دهد. اینجاست که گوگل وارد می‌شود. در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی، شرکت آلفابت به‌عنوان مادر گوگل قابلیتی را به‌نام “Dark Web Report” به اکانت‌های گوگل اضافه کرد. چند ماه بعد این ویژگی برای دسترسی آسان‌تر به اپلیکیشن موبایل گوگل نیز افزوده شد.

اگر شما هم می‌خواهید از خدمات این سرویس استفاده کنید و بفهمید که آیا ایمیل شما در دارک وب پخش شده یا خیر، در ادامه این مقاله با گجت نیوز همراه باشید.

ایمیل پخش شده در دارک وب را با کمک گوگل شناسایی کنید

استفاده از قابلیت Dark Web Report برای اکانت‌های گوگل رایگان است، اما نظارت دائمی و جستجوی موارد بیشتری از ایمیل خود شما نیازمند پرداخت حق اشتراک است. برای استفاده رایگان از این قابلیت، ابتدا اپلیکیشن Google را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی آیکون پروفایل خود را لمس کنید و سپس گزینه Dark Web Report را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی روی دکمه Run Scan ضربه بزنید.
  • منتظر تکمیل فرآیند اسکن بمانید و سپس نتایج روی صفحه ظاهر خواهد شد.

بررسی پخش ایمیل در دارک وب

اگر متوجه نقض داده‌های اکانت خود شدید، گوگل پیشنهاداتی را به شما می‌دهد که با دنبال کردن آن‌ها، می‌توانید حساب خود را مجددا امن کنید.

نکته: اگر گزینه Dark Web Report را در اپلیکیشن گوگل نمی‌بینید، با فعال کردن برنامه تحریم شکن، به سایت one.google.com مراجعه کرده و از آن طریق نسبت به اسکن اقدام کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*