ثبت عکس خوشه کهکشانی MACS0416 با اتحاد دو تلسکوپ جیمز وب و هابل

اتحاد دو تلسکوپ جیمز وب و هابل برای ثبت یک واقعه شگفت‌انگیز فضایی

با اتحاد دو تلسکوپ جیمز وب و هابل، ناسا موفق شده تصاویری را از برخورد دو خوشه کهکشانی ثبت کند و پرده از اسرار بخشی از کیهان بردارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب و تلسکوپ کهنه‌سال هابل ناسا با همکاری یکدیگر، تصویری از یک واقعه زیبا و چشم‌نواز فضایی را ثبت کرده‌اند. این تصاویر جدید که توسط رصدخانه‌های ناسا ثبت شده، به ستاره‌شناسان کمک می‌کند دید عمیق‌تری به جهان هستی داشته باشند و عمیق‌تر به بررسی جزئیاتی بپردازند که فقط با همکاری این دو ابر تلسکوپ حاصل می‌شود.

این دو تلسکوپ قدیمی و جدید با کمک یکدیگر تصاویری از خوشه کهکشانی “MACS0416” را ثبت کرده‌اند که در فاصله ۴.۳ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد. MACS0416 خودش حاصل از برخورد دو خوشه کهکشانی است که به اعتقاد ستاره‌شناسان باعث شکل‌گیری یک خوشه بسیار بزرگ‌تر شده است.

اتحاد دو تلسکوپ فضایی جیمز وب و هابل پرده از اسرار کیهان برمی‌دارد

هابل این برخورد کهکشانی را سال ۲۰۱۴ و در مأموریت “Frontier Fields” ثبت کرده است. در عین حال جیمز وب هم با یک نمای مادون قرمز به اخترشناسان این اجازه را داده تا عمیق‌تر از تصاویر هابل بتوانند این برخورد را ببینند و در مورد جزئیات آن تحقیق کنند. محققان امیدوارند که این تصاویر به‌ کسب دانش در مورد سیستم‌های چندستاره‌ای جهان هستی کمک کند.

ثبت عکس خوشه کهکشانی MACS0416 با اتحاد دو تلسکوپ جیمز وب و هابل

وقتی تصاویر این ماهواره‌ها کنار هم گذاشته شد، صحنه‌ای خلق شد که انگار یک درخت کریسمس در آسمان می‌درخشد. به‌همین خاطر هم نام آن را «خوشه کهکشانی درخت کریسمس» گذاشتند. اخترشناسان می‌گویند که آن‌ها به‌لطف ترکیب توان دو تلسکوپ فضایی ناسا هرچیزی که باید در مورد این برخورد کهکشانی به‌دست میاورده‌اند را فهمیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تولد یک ستاره جدید از نگاه تلسکوپ جیمز وب

علیرغم سن بالای تلسکوپ فضایی هابل، این تلسکوپ رخدادهای بسیار مهمی را از جهان هستی ما ثبت می‌کند. حالا وقتی توان آن با جیمز وب ادغام شود، ستاره‌شناسان می‌توانند نگاه عمیق‌تری به جهان داشته باشند و جزئیاتی را به‌دست بیاورند که در یافته‌های پیشین وجود ندارد. اتحاد دو تلسکوپ جیمز وب و هابل می‌تواند به کشف اسرار کیهان کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*