بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳

بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳ که در عرض یک ثانیه هک می‌شود!

یک شرکت تحقیقاتی فهرست بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده و می‌گوید اگر این‌ها را انتخاب کنید، اکانت شما زیر ۱ ثانیه هک می‌شود!

مؤسسه تحقیقاتی NordPass، تحقیقات جدیدی را انجام داده که ۲۰۰ تا از آسان‌ترین و بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. در این گزارش آمده است که کاربران آسان‌ترین رمزهای عبور را برای اکانت‌های استریم فیلم و موسیقی انتخاب می‌کنند، در حالی که پیچیده‌ترین و سخت‌ترین پسوردها متعلق به اکانت‌های مالی مثل اینترنت بانک‌ها است. شاید تصور کنید که رمزعبور سرویس‌های استریم اهمیت زیادی ندارد، اما همین هم می‌تواند باعث دزدیده شدن اطلاعات کاربران شود.

در سال ۲۰۲۳، ساده‌ترین رمز عبوری که آمریکایی از آن استفاده می‌کنند «۱۲۳۴۵۶» است. این درحالیست که پیش از این عبارت “guest” به‌معنای مهمان، رتبه اول را در اختیار داشت. حدود یک سوم محبوب‌ترین رمزهای عبور جهان از توالی اعداد مثل «۱۲۳۴۵۶۷۸۹» و «۱۲۳۴۵» و همچنین «۰۰۰۰۰۰» شکل گرفته‌اند. نکته وحشتناک این گزارش در جاییست که نشان می‌دهد ۷۰ درصد رمزهای عبور محبوب امسال را می‌تواند در کمتر از یک ثانیه هک کرد!

بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳

یکی دیگر از نکات جالبی که در تحقیقات جدید به آن اشاره شده، این است که کاربران اینترنتی به‌جای بهبود عادات اشتباه در انتخاب رمز عبور، دقیقا برخلاف جهت حرکت کرده و از همان رمزهای عبور پیش‌فرض استفاده می‌کنند. به‌طور مثال رمز عبور “admin” سومین پسورد محبوب سال ۲۰۲۳ آمریکایی‌ها بوده است. این رمز ورود پیش‌فرض حساب‌های کاربری دستگاه‌های مختلفی مثل روترها است.

محققان معتقدند که با توجه به خطرات وحشتناکی که رمزهای عبور پیش پا افتاده برای کاربران به‌همراه دارند، استفاده از روش‌های جایگزین برای احراز هویت ضروری است. یکی از آن‌ها تکنولوژی Passkey است که می‌تواند جایگزین نوآورانه‌ای برای پسوردها باشد.

بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳

در زیر فهرستی از بدترین رمزهای عبور سال ۲۰۲۳ را مشاهده خواهید کرد که کاربران آمریکایی عمدتا از آن‌ها استفاده می‌کنند:

رتبهرمز عبورزمان برای هک
۱۱۲۳۴۵۶زیر ۱ ثانیه
۲passwordزیر ۱ ثانیه
۳adminزیر ۱ ثانیه
۴۱۲۳۴زیر ۱ ثانیه
۵UNKNOWN۱۷ دقیقه
۶۱۲۳۴۵۶۷۸زیر ۱ ثانیه
۷۱۲۳۴۵۶۷۸۹زیر ۱ ثانیه
۸۱۲۳۴۵زیر ۱ ثانیه
۹abc123زیر ۱ ثانیه
۱۰Passwordزیر ۱ ثانیه
۱۱Password1زیر ۱ ثانیه
۱۲password1زیر ۱ ثانیه
۱۳۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰زیر ۱ ثانیه
۱۴1q2w3e4rزیر ۱ ثانیه
۱۵۱۲۳۴۵۶۷زیر ۱ ثانیه
۱۶shitbird۵ دقیقه
۱۷۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰زیر ۱ ثانیه
۱۸۱۲۳۳۲۱زیر ۱ ثانیه
۱۹reset۱۰ ثانیه
۲۰qwertyزیر ۱ ثانیه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*