کاهش وزن

با مصرف این خوراکی ها، کاهش وزن را برای خود آسان کنید

تحقیقات جدیدی که صورت گرفته است نشانگر این است که خوردن یک سری از خوراکی‌ها، مغزیجات و میوه‌های خشک باعث کاهش وزن می‌شود.

تعداد زیادی از متخصصان تغذیه باور دارند که مصرف درست و متعادل میوه‌های خشک می‌تواند یک انتخاب مناسب مغذی باشد. در این مطلب قصد داریم خوراکی هایی را به شما معرفی کنیم که خوردن آنها به کاهش وزن و لاغری شما کمک می‌کنند.

میوه خشک برای کاهش وزن

کاهش وزن

میوه های خشک از مقوی‌ترین و خوشمزه‌ترین تنقلات هستند. برای تهیه میوه‌های خشک، مقدار زیادی از آب داخل میوه خشک می‌شود و حجم باقی‌مانده، دارای مواد معدنی و مواد مغذی زیادی است. متخصصان تغذیه بر این باور هستند که مصرف متعادل میوه‌ها و مغز‌های خشک می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش وزن و لاغری باشد. این میوه‌ها و مغزهای خشک عبارت‌اند از:

بادام زمینی و کاهش وزن

کاهش وزن

بادام زمینی یکی از مغزهای عالی برای کاهش وزن است؛ چون هر 100 گرم آن حاوی 30 گرم پروتئین و 553 کیلوکالری است و فرد را تا مدت زمان طولانی می‌تواند سیر نگه دارد و یک‌سوم نیاز روزانه یک فرد بالغ به آهن و یک‌پنجم نیاز ویتامین‌هایی مثل ب 6 را تامین کند.

زردآلوی خشک

کاهش وزن

خوردن چند عدد زردآلوی خشک در روز می‌تواند در فرد تا حدود 5 ساعت احساس سیری ایجاد کند. زردآلوی خشک سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و در هر ۱۰۰ گرم آن ۲۰۰ کیلوکالری وجود دارد که برای کاهش وزن بسیار مناسب بوده و می‌تواند کمک زیادی به لاغری شما بکند.

آلوی خشک

کاهش وزن

آلوی خشک به‌خاطر داشتن نوعی الیاف می‌تواند باعث بهتر شدن عملکرد دستگاه گوارشی شود و به دفع سموم از بدن و کاهش وزن کمک کند. باید گفت که در هر 100 گرم از این میوه خشک، حدود 240 کیلوکالری وجود دارد.

بادام

کاهش وزن

بادام یک میان‌وعده غذایی بسیار مفید است که می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. این مغز دارای فیبر و پروتئین بالاست و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. فیبری که در بادام وجود دارد باعث حرکات روده‌ای و دفع سموم شهد و منجر به احساس سیری در فرد می‌شود. در هر 100 گرم بادام، 576 کیلوکالری وجود دارد و دارای ویتامین ای نیز می‌باشد.

پسته

پسته

پسته به‌خاطر داشتن مقدار زیادی از فیبر می‌تواند باعث پاک‌سازی روده و در نتیجه لاغری بشود و پروتئین و چربی‌های مفید در آن می‌توانند کنترل و پایین آمدن قند خون و سیری  را در فرد به همراه داشته باشند. در هر 28 گرم پسته، حدود 156 کیلوکالری وجود دارد که میزان بسیار پایینی است.

کشمش و کاهش وزن

کشمش

مصرف کشمش احساس سیری ایجاد می‌کند و این احساس سیری مانع از پرخوری می‌شود. کشمش سرشار از فیبر است و مصرف فیبر، علاوه بر ایجاد احساس سیری، باعث پایین آمدن میزان مصرف کالری و در آخر لاغری شما می‌شود. کشمش کمترین میزان کالری را نسبت به انواع شیرینی دارد؛ به‌طوری که در هر 100 گرم از آن، 299 کیلوکالری و 0.5 گرم چربی وجود دارد.

خرما

کاهش وزن

خرما دارای فیبر فراوان است که می‌تواند کمک زیادی به لاغری افراد کند. خرما می‌تواند سطح قند خون افراد را تنظیم کند و سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین ب 5 است. در هر 100 گرم از آن، چیزی حدود 282 کیلوکالری وجود دارد که در سطح پایینی است و می‌تواند جایگزین مواد قندی بشود.

گردو برای کاهش وزن

کاهش وزن

گردو یک منبع مفید برای چربی‌سوزی است. این مغز، منبع غنی چربی‌های مفید است و مصرف منظم آن می‌تواند تمایل به مصرف شیرینی‌ها و غذاهای چرب را کم کند و باعث کاهش قند خون نیز بشود. گردو دارای چربی‌های امگا 3 فراوانی است و ارزش غذایی بالا دارد و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. در هر 100 گرم گردو، 654 کیلوکالری، ۲ و نیم گرم اسید‌های چرب امگا ۳، چهار گرم پروتئین و ۲ گرم فیبر وجود دارد.

فندق

کاهش وزن

در هر 100 گرم فندق، حدود ۶۲۸ کیلوکالری، ۱۰ گرم فیبر و 15 گرم پروتئین وجود دارد. همان‌طور که بالاتر نیز گفته شد، فیبر و پروتئین باعث کمک به روند کاهش وزن می‌شوند.

شما کاربران گجت نیوز هم این خوراکی‌ها را مصرف می‌کنید و آیا برای کاهش وزن شما کارساز بوده یا خیر؟