کیا سورنتو فیس لیفت مدل 2024

کیا سورنتو فیس لیفت مدل 2024 با به‌روزرسانی در طراحی و کابین رونمایی شد

کیا از فیس لیفت کراس اوور سورنتو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی کرد. Sorento مدل 2024 طراحی تازه و امکانات پیشرفته‌تر را به همراه دارد.

کیا طی چند وقت اخیر از کیا کارنیوال مدل ۲۰۲۵ و کیا K5 مدل 2025 پرده برداشت که هر دو دستخوش تغییراتی در طراحی یا همان فیس لیفت شده‌اند. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که این خودروساز کره‌ای اخیراً در نمایشگاه خودرو لس آنجلس مدل 2024 فیس لیفت کراس اوور سورنتو را هم به نمایش گذاشته است. شاسی بلند سه ردیفه کیا سورنتو که در حال حاضر در چهارمین نسل خود به سر می‌برد، پس از گذشت 3 سال فیس لیفتی را تجربه کرده است تا با خواسته‌های مشتریان کیا همگام‌تر شود.

رونمایی رسمی از کیا سورنتو مدل 2024

طراحی کیا سورنتو فیس لیفت

در نمای جلو سورنتو چراغ‌های جلو تغییر محسوسی نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. در حالی که پیش‌تر چراغ‌هایی افقی به‌صورت کامل با جلوپنجره دماغ‌ببری کیا ادغام شده بودند، در نسخه فیس لیفت فاصله‌ای بین چراغ‌ها و جلوپنجره ایجاد شده است و چراغ‌هایی با فرم شبیه به حرف T جای نمونه‌های قبلی را گرفته‌اند. این چراغ‌های ال‌ای‌دی عمودی سورنتو جدید یادآور EV9، شاسی بلند تمام الکتریکی جدید کیا هستند. همچنین اگر پیش‌تر ناحیه جلو مدل جدید فیس لیفت مینی ون کارنیوال را دیده باشید، طراحی جدید چراغ‌ها و جلوپنجره سورنتو برایتان کاملاً آشنا به نظر می‌رسد.

در چراغ‌های عقب هم تغییراتی صورت گرفته است که شاید به اندازه نمای جلو به چشم نیایند. چراغ‌های عقب این کراس اوور کماکان مثل قبل دو بخشی‌اند، اما در مدل 2024 قسمت بالای آن‌ها به هم متصل شده و گوشه‌های بیرونی آن‌ها هم به سمت ستون C امتداد پیدا کرده است. کیا علاوه بر این‌ها با استفاده از نورپردازی Star Map در نواحی جلو و عقب در تلاش بوده جلوه‌ای آینده‌گرایانه به این شاسی بلند بدهد. گذشته از چراغ‌ها باید به پیاده‌سازی صفحه محافظ یا اسکید پلیت بزرگ‌تر در سپر اشاره کرد.

کابین کیا سورنتو جدید

کابین کیا سورنتو فیس لیفت مدل 2024 تریم X-Pro

پررنگ‌ترین به‌روزرسانی صورت گرفته در فضای داخلی کیا سورنتو به‌واسطه این مدل جدید فیس لیفت، اضافه شدن یک نمایشگر دوگانه منحنی 12.3 اینچی است که از مرکز داشبورد تا گوشه داشبورد سمت راننده را در بر می‌گیرد. راننده با کشیدن دست خود روی این نمایشگر می‌تواند حین رانندگی به سرعت تنظیمات مورد نیاز خود را انجام بدهد. در ضمن، از این به بعد سورنتو هم توانایی دریافت آپدیت‌های از راه دور (OTA) را خواهد داشت که خبر از هرچه به‌روزتر شدن آن می‌دهد.

همه تریم‌های نسخه جدید شاسی بلند سه ردیفه کیا از اپل کارپلی و اندروید اوتو (بی‌سیم) پشتیبانی می‌کنند و رانندگان می‌توانند از دستگاه‌های اپل یا سامسونگ خود به‌عنوان کلید دیجیتال برای ورود به خودرو، قفل کردن و استارت خودرو استفاده کنند. امکان به اشتراک گذاری کلید مذکور از طریق پیام‌های متنی روی دستگاه‌ها وجود دارد. ضمن اینکه چند پورت USB-C در کابین تعبیه شده است تا سرنشینان بابت شارژ گوشی‌های خود نگرانی داشته باشند.

آینه دیجیتال، مانیتور دید محیط اطراف و کروز کنترل هوشمند که خود را با تمایلات راننده تطبیق می‌دهد، برخی دیگر از امکانات جالب توجه سورنتو جدید هستند.

مشخصات فنی کیا سورنتو مدل 2024 فیس لیفت

نمای جلو کیا سورنتو فیس لیفت مدل 2024 هیبرید

کیا سورنتو هیبرید مدل 2024

کیا سورنتو مدل 2024 با چندین پیشرانه با خروجی‌های متفاوت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. تریم‌های S و LX این کراس اوور برای تامین قوای محرکه خود یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی با فناوری پاشش مستقیم بنزین (GDI) را به کار می‌گیرند. این موتور توان تولید قدرت 191 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر را دارد و یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نیرو محرکه آن را به محور جلو منتقل می‌کند. از روی این مشخصات می‌توانید حدس بزنید که این تریم‌ها برای رانندگی روزمره داخل شهر تدارک دیده شده‌اند.

تریم‌های X-Line و X-Pro زیر کاپوت خود یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی GDI توربوشارژ دارند. این موتور که می‌تواند 281 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور تولید کند، نیرو محرکه خود را از طریق یک گیربکس دوکلاچه تر 8 سرعته به چرخ‌ها ارسال می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رود، این تریم‌های آفرودی‌تر از سیستم محرکه دو دیفرانسیل یا چهار چرخ محرک پاره‌وقت برخوردارند که در زمان نیاز برای تقسیم نیرو بین چرخ‌های عقب و جلو به کمک راننده می‌آید.

تریم X-Line قفل دیفرانسیل مرکزی، باربند سقفی، اسکید پلیت سپر جلو و عقب، جلوپنجره مشکی براق و رینگ‌های براق 20 اینچی را به دنبال دارد. برای تریم X-Pro هم رینگ‌های 17 اینچی با تایرهای همه‌جاروی بی‌اف گودریچ در نظر گرفته شده است؛ این تریم همچنین می‌تواند حداکثر 1814 کیلوگرم را به یدک بکشد.

زمان عرضه Sorento جدید

کیا سورنتو فیس لیفت مدل 2024

کیا سورنتو مدل 2024 فیس لیفت در تریم‌های LX ،EX ،S ،SX ،SX-P ،X-Line و X-Pro طی سه‌ماهه اول سال 2024 به نمایندگی‌های سراسر ایالات متحده راه پیدا می‌کند. نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید این شاسی بلند کره‌ای هم که به نمایشگاه خودرو لس آنجلس آمده‌اند، در تاریخ دیرتری در سال آینده میلادی به‌عنوان مدل 2025 به بازار معرفی خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*