محبوب ترین آنتی ویروس 2023

محبوب ترین برنامه های آنتی ویروس سال 2023

در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب ترین آنتی ویروس های سال 2023 می‌پردازیم که با قابلیت‌های پیشرفته و عملکرد عالی خود، امنیت شما را تضمین می‌کنند.

به نظر می‌رسد کاربران کامپیوتر دوران ویروس‌های سرسخت و بسیار خطرناکی که در یک چشم به هم زدن باعث آلودگی کل دستگاه می‌شدند را پشت سر گذاشته‌اند. به‌طور کلی امنیت کامپیوترها در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده؛ به‌طوری که برخی افراد امروزه معتقدند کامپیوترها نیازی به نرم افزارهای آنتی ویروس خارجی ندارند!

سیستم عامل‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 به‌طور پیش‌فرض از سرویس Microsoft Defender استفاده می‌کنند که در عین رایگان بودن بسیار قابل اطمینان است و به‌طور دوره‌ای کل کامپیوتر یا نرم افزارهای جدید را اسکن می‌کند.‌ علاوه بر این، ویندوز دیفندر همچنین امکان اسکن عمیق سیستم را نیز داشته و قادر است در اعماق حافظه کامپیوتر به دنبال ویروس‌ها و سایر عوامل مخرب بگردد.

از سوی دیگر، کامپیوترهای مک نیز به‌دلیل دانلود اختصاصی نرم افزارهای مورد نیاز از اپ استور مک کمتر در معرض آلودگی توسط ویروس‌ها قرار دارند. با این وجود ابزارهای اضافی مانند XProtect یا Gatekeeper از جمله آنتی ویروس‌هایی هستند که کامپیوترهای مک می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

در عین حال، کامپیوترهای شخصی و خانگی هرگز در برابر ویروس‌ها و بدافزارها ایمن نیستند. بنابراین می‌توان با نصب آنتی ویروس های خارجی امنیت بالاتری را برای اطلاعات کامپیوتر به همراه آورد. در این میان البته بسیاری افراد ترجیح می‌دهند سراغ آنتی ویروس های رایگان بروند. با این وجود قابلیت‌ها و امکانات این دسته نرم افزارها محدود بوده و نمی‌توانند عملکردی در حد و اندازه نمونه‌های پریمیوم ارائه کنند.

البته در این میان باید توجه کرد که برخی آنتی ویروس‌های پریمیوم نیز به قابلیت‌هایی اضافی مثل مدیریت پسورد، وی پی ان و محافظت از هویت برخوردار هستند و به همین دلیل قیمت نسبتا بالایی هم دارند. البته این هزینه‌ها در برابر هزینه‌ای که ممکن است در آینده در صورت آلوده شدن کامپیوترتان بپردازید ناچیز تلقی می‌شوند. بنابراین بسیاری کارشناسان به کاربران کامپیوترهای شخصی، خصوصا کاربران ویندوز، توصیه می‌کنند که حتما روی سیستم خود یک آنتی ویروس نصب کنند.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین آنتی ویروس های جهان در سال ۲۰۲۳

به همین بهانه سعی داریم در ادامه این متن به معرفی تعدادی از محبوب ترین برنامه‌های آنتی ویروس در سال 2023 بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر بررسی کنیم.

بهترین آنتی ویروس های سال 2023 دنیا

لیست زیر دربرگیرنده شش نرم افزار مختلف است که همگی عملکردی بسیار عالی در محافظت از کامپیوترها در برابر ویروس‌ها و خطرات سایبری دارند.

Trend Micro Maximum Security

ترند میکرو

ترندمیکرو بیشتر به‌خاطر ارائه طرح‌های آنتی ویروس سازمانی شناخته می‌شود؛ با این وجود بسته حفاظت انفرادی این کمپانی نیز یکی از محبوب ترین آنتی ویروس های سال 2023 به شمار می‌رود. بسته «حداکثر امنیت ترند میکرو» قیمتی 50 دلاری در هر سال دارد و قادر است از پنج دستگاه به‌طور همزمان محافظت کند. این آنتی ویروس همچنین با ویندوز، مک، کروم او اس، iOS و اندروید سازگار است و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در محافظت کاربران در برابر باج‌خواهی‌های اینترنتی ارائه می‌کند. این بسته نرم افزار همچنین قادر است با بهره‌گیری از هوش مصنوعی خطرات پیش روی کاربران را شناسایی نموده و با آن‌ها مقابله کند!

نرم افزار Trend Micro همچنین از یک ابزار اقتصادی تحت نام Pay Guard هم بهره می‌برد که نسخه‌ای ایمن از مرورگر را برای کاربر باز می‌کند تا با خیال راحت تراکنش‌های اقتصادی‌اش را انجام دهد. علاوه بر این، از دیگر قابلیت‌های این پکیج هم می‌توان به سیستم نظارت والدین، سرویس مدیریت پسورد و قابلیت تامین امنیت شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

البته بهره‌مندی از قابلیت‌های حرفه‌ای‌تری مثل پایش دارک وب یا وی پی ان شخصی نیازمند خرید پکیج پریمیوم آنتی ویروس ترند میکرو خواهد بود که با قیمت 60 دلار در سال قابل تهیه کردن بوده و از ده دستگاه محافظت می‌کند.

McAfee Total Protection

مک آفی آنتی ویروس

یکی دیگر از آنتی ویروس‌های محبوب سال 2023 که با اکثر پلتفرم‌های رایج مثل ویندوز، مک او اس، اندروید، آی او اس و کروم سازگار است، بسته توتال پروتکشن مک آفی است. بسته پایه این آنتی ویروس قیمتی سالانه 40 دلاری داشته و پنج دستگاه مختلف را پشتیبانی می‌کند.

از جمله قابلیت‌های این آنتی ویروس مک آفی می‌توان به پایش هویت و محافظت در برابر باج‌گیری‌های اینترنتی اشاره کرد که در کنار محافظت کامل در برابر ویروس‌ها و بدافزارها به‌خوبی امنیت دستگاه شما را تامین می‌کند. همچنین سیستم امتیازدهی این نرم افزار نیز وضعیت امنیت آنلاین شما را پایش کرده و نقاط ضعف آن را به شما گوشزد می‌کند. آنتی ویروس مک آفی همچنین قادر است آدرس ایمیل و مشخصات شما را در دارک وب هم جستجو کند تا از این حیث نیز امنیتتان را تامین کند. همچنین از دیگر قابلیت‌های این آنتی ویروس هم می‌توان به وی پی ان داخلی، ابزار مدیریت پسوردها، حذف‌کننده تعقیب‌کننده (tracker) ها و پاک‌کننده آثار داده‌های حذف شده اشاره کرد.

اگر قصد دارید از بسته آنتی ویروس مک آفی روی تعداد بیشتری دستگاه استفاده کنید، باید بسته‌های مک آفی پلاس را خریداری کنید. این بسته‌ها در طرح‌های شخصی یا خانوادگی ( 2 بزرگسال و 4 فرزند) قابل تهیه کردن بوده و قابلیت‌هایی اضافی مثل مدیریت والدین، سیستم پاک کردن کامل اکانت‌ها و محافظت در برابر سرقت هویت را علاوه بر خدمات پایه به خریداران ارائه می‌کند.

Norton 360 Deluxe

محبوب ترین آنتی ویروس 2023

نورتون یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در حوزه نرم افزارهای آنتی ویروس است و بسته به نیاز کاربران چندین بسته مختلف را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. از جمله این بسته‌ها می‌توان به پکیج یک نفره نورتون آنتی ویروس پلاس، بسته استاندارد نورتون 360 و نورتون 360 مخصوص گیمرها اشاره کرد. با این وجود اگر دنبال یک بسته ارزشمند آنتی ویروس از Norton می‌گردید، می‌توانید بسته Norton 360 Deluxe را انتخاب کنید. با خرید این بسته با قیمت 50 دلار می‌توانید به‌طور همزمان پنج دستگاه مختلف (ویندوز، مک، iOS و اندروید) را پوشش دهید.

به کمک بسته Norton 360 Deluxe می‌توانید دستگاه خود را از ویروس‌ها، بدافزارها، باج‌افزارها و هکرها محافظت کنید و برای هریک از این دستگاه‌ها هم یک وی پی ان دریافت نمایید.‌ این بسته همچنین برای هریک از پنج دستگاه تحت پشتیبانی قابلیت‌هایی مثل محافظت از وبکم یا پسورد منیجر را ارائه خواهد کرد. همچنین ابزار پایش دارک وب نیز به جستجو در فضای مخوف Dark Web می‌پردازد تا خطر سرقت هویت شما را تهدید نکند!

نورتون 360 دولوکس همچنین 50 گیگابایت فضای ابری ایمن در اختیار کاربر قرار داده و به کمک ابزارهای پایشی قدرتمند، کاوش نونهالان در اینترنت را نیز تحت نظر گرفته و ضمن مخفی کردن محتوای مخرب و نامناسب از آن‌ها، محدودیت‌های زمانی مختلفی را نیز برای استفاده آن‌ها از اینترنت وضع می‌کند.

این سرویس همچنین کامل‌ترین پکیج محافظت در برابر سرقت هویت را به کاربران ارائه داده و به کمک سرویس LifeLock مشترکین آمریکایی را به متخصصین محافظت از هویت اینترنتی متصل می‌کند. خرید این سرویس البته هزینه‌ای اضافی در بر خواهد داشت؛ به‌طوری که برای استفاده از آن باید در ماه اول 100 دلار و ماه‌های بعد هزینه‌ای بیشتر را پرداخت کرد.

Malwarebytes Premium

محبوب ترین آنتی ویروس 2023

Malwarebytes بیش از هرچیز به‌خاطر بسته‌های رایگان آنتی ویروسش در میان کاربران ویندوز شناخته می‌شود. این کمپانی اما بسته‌ای پریمیوم را هم به کاربرانش ارائه می‌کند که عملکردی مثال‌زدنی دارد. این بسته قادر است کامپیوتر شما را به‌طور کامل اسکن کند یا حتی فایل‌های آلوده را به‌طور کامل از یک سیستم ویروسی‌شده پاک کند. علاقمندان به این بسته می‌توانند از میان نسخه‌های استاندارد (یک یا سه دستگاه) یا پلاس (سه یا پنج دستگاه) یکی را انتخاب کرده و با قیمت حداقل 3.75 دلار در ماه خریداری کنند.

Malwarebytes از کامپیوتر شما در برابر ویروس‌ها، بدافزارها، جاسوس‌افزارها و باج افزارها محافظت کرده و یک افزونه تحت نام Browser Guard را ارائه می‌کند که با کروم، فایرفاکس، اج و سافاری سازگار بوده و ضمن مسدود کردن تبلیغات و تعقیب‌کننده‌های شخص ثالث، صفحات مشکوک اینترنت را هم می‌بندد. علاوه بر این، یک وی پی ان با 475 سرور در بیش از 30 نقطه دنیا هم دیگر قابلیت ارائه شده توسط Malwarebytes به کاربران است که تنها در پکیج‌های Plus قابل دریافت خواهد بود.

Malwarebytes با پلتفرم‌های ویندوز، مک، iOS، اندروید و Chrome OS سازگار است؛ اما برخی قابلیت‌های آن مثل Brute Force یا محافظت در برابر پاک شدن برنامه‌ها تنها در نسخه ویندوز ارائه می‌شود. از سوی دیگر این آنتی ویروس همچنین فاقد برخی قابلیت‌های اضافی ارائه شده توسط رقباست. به‌عنوان مثال، Malwarebytes ویژگی‌هایی مثل محافظت از وبکم و مدیریت پسورد را ارائه نکرده و نمی‌تواند امنیت کاربران را در برابر سرقت هویت تامین کند. برای برخورداری از این قابلیت باید یکی از بسته‌های مخصوص این کار را به‌طور جداگانه از Malwarebytes خریداری کنید.

Bitdefender Total Security

بیت دیفندر

یکی دیگر از محبوب ترین آنتی ویروس های سال 2023 که قیمت بسیار مناسبی هم دارد، پکیج توتال سکیوریتی بیت دیفندر است. بسته رایگان Bitdefender امنیت پایه کامپیوترهای ویندوزی را بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای تامین می‌کند. با این وجود اگر دنبال تامین امنیت بالاتر باشید، بهتر است بسته Total Security را خریداری کنید که برای پنج یا ده دستگاه مختلف، قیمتی حداقل 40 دلاری در سال دارد.

توتال سکیوریتی سیستم عامل‌های ویندوز، مک او اس، اندروید و iOS را پشتیبانی کرده و علاوه بر ایجاد امنیت کامل در برابر بدافزارها، باج افزارها، تبلیغات و حملات اینترنتی، برخی قابلیت‌های جذاب و انحصاری مثل فایروال برای ایجاد امنیت بیشتر و محافظت از وبکم و میکروفون را هم در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این بسته همچنین سیستم کنترل والدین را نیز به کاربران تمامی پلتفرم‌ها ارائه خواهد داد.

از دیگر قابلیت‌های این آنتی ویروس هم می‌توان به ایجاد امنیت در شبکه‌های اجتماعی، قابلیت پاک کردن بقایای اسناد و فایل‌های پاک شده از سیستم عامل و یک بهینه‌کننده کاربردی و سریع برای ارتقای عملکرد دستگاه اشاره کرد. این بسته همچنین وی پی ان اختصاصی را در اختیار تمامی کاربران تحت پشتیبانی قرار خواهد داد. با این وجود سقف استفاده از این VPN برابر با 200 مگابایت در هر روز روی هر دستگاه است. بنابراین اگر قصد دارید از وی پی ان‌های سریع و مطمئن بیت دیفندر استفاده کنید، باید سراغ پکیج‌های پریمیوم Premium Security یا Ultimate Security بروید.

همچنین بخوانید:

آیا آنتی ویروس مایکروسافت دیفندر کامپیوتر ما را کند می‌کند؟

Avast One

آواست وان

درست مانند بیت دیفندر، Avast هم یکی دیگر از محبوب ترین آنتی ویروس های سال 2023 است که در نسخه پایه کاملا رایگان است؛ اما برای برخورداری از قابلیت‌های اضافی آن باید نسخه‌های پریمیوم را خریداری کرد. پکیج Avast One یک بسته گسترده و کامل به شمار می‌رود که چیزی بیش از تنها یک آنتی ویروس بوده و قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاقمندان به این آنتی ویروس می‌توانند نسخه پریمیوم را در پکیج‌های تکی (برای حداکثر 5 دستگاه) با قیمت 4.2 دلار در ماه یا خانوادگی ( تا سقف سی دستگاه) با قیمت ماهانه 5.79 دلار خریداری کنند. Avast One همچنین با ویندوز، مک، iOS و اندروید سازگار است.

آواست وان از دستگاه شما در برابر ویروس‌ها و بدافزارها محافظت کرده و از ابزار مخصوص محافظت در برابر باج افزارها نیز بهره می‌برد. علاوه بر این، Avast One همچنین مانع دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی‌تان شده و دانلودهای غیرامن و مشکوک را مسدود می‌کند. این پکیج همچنین تمام نرم افزارهای نصب شده روی کامپیوتر شما را اسکن کرده و حتی اپلیکیشن‌های مخصوص چک کردن ایمیل را برای یافتن فایل‌های پیوست خطرناک جستجو می‌کند! بعلاوه، اسکن شبکه‌های اینترنت خانگی و دستگاه‌های متصل به یک روتر نیز از دیگر قابلیت‌های انحصاری این آنتی ویروس به شمار می‌رود.

Avast One همچنین یک وی پی ان نامحدود با بیش از 50 سرور در سرتاسر دنیا را هم در اختیار کاربران قرار داده و امکان دسترسی به محتوای مسدود شده در نواحی جغرافیایی مختلف را به کاربران آن مناطق می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این آنتی ویروس هم می‌توان به پایش وبکم، مدیریت پسورد و محافظت در برابر سرقت هویت اشاره کرد.