افزایش سرعت ریستارت گوشی شیائومی

با این ترفند سرعت ریستارت گوشی های شیائومی را چند برابر کنید

رابط کاربری MIUI از طریق ترفندی کاربردی سرعت ریستارت گوشی های شیائومی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. اگر مشتاقید در این خصوص اطلاعات کاملی کسب کنید در ادامه با ما همراه باشید.

کمپانی چینی شیائومی یکی از بزرگترین گوشی‌سازهای دنیا محسوب می‌شود که در هر نسل از محصولاتش با قابلیت‌های جذاب و کاربردی، طرفدارانش را هیجان‌زده می‌کند.‌ نسل جدید رابط‌های کاربرای این کمپانی، MIUI 14، که آخرین نسل از سری خود به شمار رفته و به‌زودی جای خود را به هایپر او اس خواهد داد، با در اختیار داشتن مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های نرم افزاری و امکانات شخصی‌سازی گسترده عملکرد بسیار خوبی داشته و نزد کاربران گوشی‌های شیائومی بسیار محبوب است.

در میان قابلیت‌های متعدد رابط کاربری MIUI 14 یک ویژگی پنهانی تعبیه شده که می‌تواند سرعت ریستارت شدن این گوشی را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهد. همان‌طور که در جریان هستید، ریبوت کردن گوشی‌های اندرویدی یکی از نخستین اقداماتی است که باید پس از برخورد با یک مشکل نرم افزاری در دستگاه انجام داد. با این وجود، سرعت پایین ریستارت در اکثر گوشی‌ها، بسیاری افراد را از انجام این کار بازمی‌دارد.

همانند بسیاری گوشی‌های اندرویدی بازار، ریستارت کردن گوشی های شیائومی هم فرآیندی کند است. با این وجود راهکاری وجود دارد که می‌توان به کمک آن سرعت ریبوت این دستگاه‌ها را افزایش داد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به آموزش این ترفند بپردازیم.

ریبوت کردن گوشی و تنظیم شروع خودکار اپلیکیشن‌ها به چه معناست؟

سیستم عامل MIUI 14

برای درک قابلیت‌های مخفی گوشی های شیائومی لازم است که مکانیزم ریستارت این دستگاه‌ها را بهتر درک کنیم. زمانی که گوشی خود را ریستارت می‌کنید، سیستم عامل ابتدا با حداقل آیتم‌ها و اجزای مورد نیاز بوت شده و سپس اپلیکیشن‌هایی که به‌طور اتوماتیک اجرا می‌شوند، یکی پس از دیگری بارگیری خواهند شد. این اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها می‌توانند برنامه‌های اصلی و حیاتی، سرویس‌های مختلف یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث باشند که به درخواست کاربر در استارتاپ گوشی قرار گرفته‌اند.

علیرغم این که قابلیت شروع خودکار (Auto-start) اپلیکیشن‌ها معمولا بسیار مفید بوده و باعث تسهیل انجام بسیاری فرآیندها در گوشی می‌شود، می‌تواند تاثیر سوء فراوانی روی سرعت ریستارت گوشی شما داشته باشد. چرا که سیستم عامل نیاز دارد بخشی از منابع خود را به اجرای این اپلیکیشن‌های استارت آپ اختصاص دهد و در نتیجه اجرا شدن خود ویندوز با کندی صورت خواهد پذیرفت.

غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های غیرضروری و افزایش سرعت ریستارت گوشی های شیائومی

قابلیت مخفی MIUI 14 به کاربران اجازه می‌دهد که برخی از اپلیکیشن‌های استارتاپ غیرضروری را غیرفعال کنند تا بار وارد شده به منابع سیستم عامل در هنگام بوت کاهش یافته و سرعت اجرای آن افزایش پیدا کند. این روش به هیچ گونه مهارت عجیب و غریبی نیاز نداشته و طی فرآیندی ساده توسط هر فردی قابل انجام خواهد بود.

گوشی شیائومی

روش غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های غیرضروری استارتاپ در گوشی شیائومی به‌صورت زیر است:

  • اپلیکیشن تنظیمات (Settings) را در گوشی شیائومی، ردمی یا پوکو خود باز کنید.
  • وارد قسمت اپلیکیشن‌ها (Apps) شوید.
  • روی گزینه دسترسی‌ها (Permissions) کلیک کنید.
  • گزینه تنظیمات شروع خودکار (Auto-start Settings) را انتخاب کنید.
  • در این بخش می‌توانید لیستی از تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی را به همراه یک دکمه خاموش/روشن در مقابل هریک مشاهده نمایید.
  • پس از گشت و گذار در این لیست، اپلیکیشن‌هایی که به آن‌ها نیاز چندانی ندارید را انتخاب کرده و غیرفعال کنید تا منابع سیستم به اجرای خودکار آن در هنگام بوت اختصاص پیدا نکند.
  • دقت کنید که پس از غیرفعال کردن اجرای خودکار هریک از این اپلیکیشن‌ها می‌توانید آن‌ها را پس از بوت شدن کامل سیستم عامل اجرا کنید. البته همچنین توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن‌هایی که اعلان‌های مهم را روی صفحه نمایش گوشی نمایش می‌دهند را در لیست اجرای اتوماتیک پس از بوت قرار دهید.
  • تغییرات ایجاد شده در این لیست به‌طور کامل قابل بازگردانی به قبل است. برای بازگردانی تنظیمات لازم است مراحل مورد اشاره در بالا را انتخاب کرده و اپلیکیشن‌های مدنظرتان را مجددا فعال/غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های غیرضروری استارتاپ چه محاسنی دارد؟

افزایش سرعت ریستارت گوشی شیائومی

به جز افزایش سرعت ریستارت گوشی های شیائومی مجهز به رابط کاربری MIUI 14، غیرفعال کردن اپلیکیشن‌های استارتاپ مزایای متعدد دیگری هم دارد که در ادامه می‌توانید برخی از آن‌ها را مشاهده فرمایید.

مصرف کمتر منابع

با کاهش تعداد اپلیکیشن‌هایی که به‌طور خودکار اجرا می‌شوند، می‌توانید منابع سیستم را خالی کرده و عملکرد کلی دستگاه و عمر باتری آن را بهبود ببخشید.

محافظت بهتر از حریم شخصی کاربران

برخی اپلیکیشن‌هایی که به‌طور پیش‌فرض، هنگام بوت شدن سیستم عامل اجرا می‌شوند می‌توانند بدون اطلاع شما به داده‌هایتان دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را تحت نظر داشته باشند. غیرفعال کردن این اپلیکیشن‌ها می‌تواند باعث افزایش امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی کاربران شود.

مدیریت بهتر اپلیکیشن‌ها

با کاهش تعداد اپلیکیشن‌های Auto-start همچنین می‌توان کنترل بهتری روی نحوه اجرای اپلیکیشن‌های مختلف داشت و مشکلات عملکردی و امنیتی مربوط به آن‌ها را بهتر تشخیص داده و اقدامات لازم را انجام داد.

راهکارهایی برای افزایش سرعت گوشی های Xiaomi

به جز افزایش سرعت بوت گوشی‌های Xiaomi توصیه‌های دیگری هم برای ارتقای سرعت کلی محصولات این برند وجود دارد که در ادامه می‌توانید برخی از مهم‌ترین نمونه‌های آن‌ها را مشاهده کنید.

در گجت نیوز بخوانید:

۸ ترفند کاربردی برای افزایش سرعت گوشی های اندرویدی

پاک کردن کش و دیتای اپلیکیشن‌ها

با گذر زمان، اپلیکیشن‌ها فایل‌های کش یا داده‌های متعددی را ذخیره می‌کنند که تجمیع آن‌ها باعث اشغال فضای زیادی روی حافظه گوشی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هر از گاهی داده‌ها و کش اپلیکیشن‌های مختلف، خصوصا مرورگرها را پاک کنید تا سرعت گوشی شما افزایش پیدا کند. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات (Settings)، سپس اپلیکیشن‌ها (Apps) شوید و نام اپلیکیشنی که قصد پاک کردن کش آن را دارید را انتخاب کنید. در گام بعدی وارد قسمت Storage شوید و سپس کلیدهای Clear Cache و Clear Data را فشار دهید.

حدف اپلیکیشن‌های غیرضروری

اگر اپلیکیشن‌هایی روی گوشی خود دارید که از آن‌ها استفاده زیادی نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را پاک کنید.‌ این کار علاوه بر خالی کردن حافظه، ظرفیت اشغال شده رم را نیز کاهش داده و باعث سریع‌تر شدن گوشی شما خواهد شد.‌ برای حذف کردن یک اپلیکیشن وارد بخش تنظیمات و سپس اپلیکیشن‌ها شده و در گام نهایی پس از انتخاب اپلیکیشن مربوطه، گزینه Uninstall را انتخاب کنید.

گوشی Xiaomi

گوشی خود را هر از گاهی ریستارت کنید

ریستارت کردن گاه و بیگاه گوشی موبایل می‌تواند باعث حذف شدن فایل‌های موقتی که حافظه را اشغال کرده‌اند شود.‌ بنابراین توصیه می‌کنیم حداقل هفته‌ای یک بار گوشی موبایل خود را ریستارت کنید تا سرعت آن افزایش پیدا کند. برای ریستارت کردن گوشی، کلید Power را فشرده و چند ثانیه پایین نگه دارید. سپس در گام بعدی کلید Restart را فشار دهید.

از یک لانچر سبک استفاده کنید

لانچر در واقع اپلیکیشنی است که برای باز کردن سایر اپلیکیشن‌ها و دسترسی به صفحه هوم استفاده می‌شود. استفاده از یک لانچر سنگین می‌تواند باعث افت سرعت گوشی شود. بنابراین تا جای ممکن از یک لانچر سبک، سریع و روان روی گوشی خود استفاده کنید.

از جمله بهترین لانچرهای سبک برای گوشی‌های اندرویدی می‌توان به Nova Launcher و Apex Launcher اشاره کرد.

انیمیشن‌های گوشی خود را غیرفعال کنید

انیمیشن‌ها طبیعتا باعث ارتقای تجربه بصری کار با گوشی موبایل اندرویدی خواهند شد. با این وجود از جمله ایرادات آن‌ها می‌توان به استفاده از منابع و افت سرعت گوشی‌های موبایل اشاره کرد. به همین جهت می‌توانید با غیرفعال کردن انیمیشن‌ها سرعت اجرای سیستم عامل و اپلیکیشن‌های نصب روی گوشی خود را بالاتر ببرید.

برای غیرفعال کردن انیمیشن‌ها نیاز است که وارد بخش تنظیمات گوشی شده و در بخش تنظیمات اضافی (Additional Settings)، تنظیمات مربوط به توسعه‌دهندگان (Developer Options) را انتخاب کنید تا گزینه‌های Animation Scale، Transition Animation Scale و Animator Duration Scale را مشاهده کنید. در گام پایانی مقادیر هر سه قابلیت مورد اشاره را روی 0.5x قرار دهید.

گوشی خود را آپدیت نگه دارید

شیائومی از آن دسته کمپانی‌هایی‌ست که به‌طور دائمی برای گوشی‌هایش آپدیت عرضه کرده و ضمن ارتقای عملکرد، بسیاری ایرادات، باگ‌ها و حفره‌های عملکردی و امنیتی را نیز برطرف می‌کند.

برای چک کردن این که آیا آپدیت جدیدی برای گوشی شیائومی شما منتشر شده یا خیر لازم است وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و در قسمت About Phone گزینه MIUI Version را انتخاب کنید. در صورتی که نسخه جدیدی از سیستم عامل یا رابط کاربری برای گوشی شما عرضه شده باشد، در این قسمت قابل مشاهده خواهد بود.

اگر هیچ روشی افاقه نکرد، گوشی خود را فاکتوری ریست کنید

اگر تمامی روش‌های بالا را برای افزایش سرعت گوشی Xiaomi خود امتحان کرده و هیچ‌یک فایده‌ای نداشته‌اند، می‌توانید به‌عنوان آخرین راه، فاکتوری ریست کردن گوشی را هم امتحان کنید.‌با این کار تمامی داده‌ها و تنظیمات گوشی شما پاک خواهد شد؛ بنابراین مهم است که پیش از انجام این کار حتما از داده‌های خود بکاپ گرفته باشید.

برای این که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، وارد بخش تنظیمات (Settings) شده و در بخش تنظیمات اضافی، وارد زیرمنوی Backup & Reset شوید و در این قسمت، Erase All Data (Factory Reset) را انتخاب کنید و در گام پایانی، گزینه Erase All Data را برگزینید.

با انجام دادن این مراحل، احتمالا گوشی شیائومی شما بسیار سریع‌تر و روان‌تر خواهد شد.

جمع‌بندی

رابط کاربری MIUI 14 شیائومی قابلیتی مخفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توان از طریق آن سرعت ریستارت گوشی های این برند را افزایش داد. این رابط کاربری با غیرفعال کردن اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها در هنگام بوت دستگاه مصرف منابع دستگاه را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و باعث افزایش سرعت می‌شود. همین قابلیت به‌ظاهر کوچک می‌تواند کمک شایانی به افزایش سرعت و عملکرد روان گوشی‌های مجهز به MIUI 14 کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*