بوت کمپ آینده سازان دیجیتال

در افتتاحیه بوت کمپ آینده سازان دیجیتال مطرح شد: ایرانسل یکی از معماران آینده دیجیتال

در جریان مراسم افتتاحیه بوت کمپ آینده سازان دیجیتال، مدیرعامل ایرانسل در جمع دانشجویان برتر عنوان کرد ایرانسل یکی از معماران آینده دیجیتال است.

صبح روز گذشته، شنبه 27 آبان 1402، مراسم افتتاحیه بوت کمپ آینده سازان دیجیتال در محل آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف برگزار شد. دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل و همچنین دانشجویان و نخبگان شرکت‌کننده در این بوت‌کمپ به همراه استادان دوره از جمله حاضران در این مراسم افتتاحیه بودند. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم افتتاحیه در جمع دانشجویان سخنرانی کرد و نقشه راه ایرانسل در حمایت از استعدادهای برتر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌منظور ساختن آینده دیجیتال را ترسیم کرد.

دکتر بیژن عباسی آرند در این رابطه اظهار کرد ما از برگزاری این بوت کمپ، هدفی فراتر از یک گردهمایی داریم. این دوره یک امکان ویژه است که طراحی شده تا به رشد ایده‌های جدید، حمایت از افراد با استعداد، بهبود اکوسیستم دیجیتال و تاثیرگذاری بر مسیر فناوری کشور کمک کند. امکان مشارکت به‌صورت حضوری، آنلاین و آفلاین در این دوره فراهم شده و در روزهای آینده، شرکت‌کنندگان از دانشگاه‌های برتر سراسر ایران می‌توانند خود را در محیطی ببینند که در آن، آزادانه فناوری را با خلاقیت ترکیب کنند و با شبکه‌سازی، هم از استادان و هم از یکدیگر یاد بگیرند.

بوت کمپ آینده سازان دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل در ادامه افزود ما در ایرانسل تعهدی فراتر از خدمات مخابراتی و دیجیتال داریم. ما خود را کاتالیزور پیشرفت می‌دانیم و فعالانه به‌منظور ایجاد و پرورش استعدادهایی که پیشرفت‌های فناوری را رهبری می‌کنند، مشارکت خواهیم داشت. در بوت کمپ آینده سازان دیجیتال، یک محیط حمایتی برای شکوفایی ذهن‌های روشن ایجاد شده و ما به زمینه‌های رو به رشد فناوری در ایران کمک می‌کنیم. وی با اشاره به نقش محوری ایرانسل در ایجاد تحول دیجیتال در کشور، اضافه کرد ایرانسل یکی از معماران آینده دیجیتال کشور است. ما با برگزاری این بوت کمپ تلاش می‌کنیم تا شرکت‌کنندگان را نه‌تنها به افراد متخصص در فناوری، بلکه به رهبران ماهر کسب‌وکارها تبدیل کنیم و دانش لازم به‌منظور هدایت موفقیت‌آمیز صنعت دیجیتال را در اختیار آنها قرار بدهیم.

بوت کمپ آینده سازان دیجیتال ؛ پلی برای تبدیل ایرانسل به شرکت فناوری‌محور

ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، بوت کمپ آینده سازان دیجیتال را با هدف ایجاد دسترسی عمومی برای علاقه‌مندان به دوره‌های آموزشی کاربردی و آشنایی با فناوری‌های روز جهان و به‌عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی خود برگزار می‌کند. این بوت کمپ توسط آکادمی ایرانسل و با همکاری دانشگاه تربیت مدرس و شرکای بین‌المللی ایرانسل به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. روز گذشته، شنبه 27 آبان ماه 1402 مراسم افتتاحیه بوت کمپ آینده سازان دیجیتال برگزار شد و این رویداد تا روز چهارم آذرماه به‌مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

از زمان شروع ثبت نام بوت کمپ آینده سازان دیجیتال، بیش از هزار نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه‌های برتر کشور، رزومه‌های خود را ارسال کردند و پس از سپری شدن مراحل مصاحبه، 110 نفر از دانشجویان که در معیارهای تسلط به زبان انگلیسی، معدل، دانش فنی و… امتیاز بالاتری کسب کرده بودند، برای دعوت به بوت کمپ انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی مباحث مربوط به صنعت ارتباطات و فناوری‌های مدرن مثل رایانش ابری، نسل پنجم شبکه تلفن همراه و هوش مصنوعی را از مدرسان بین‌المللی آموزش می‌بینند.

بوت کمپ آینده سازان دیجیتال زمینه‌ساز آمادگی مخاطبان برای اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت آی سی تی شده و شرایط را برای جذب آنها در شرکت ایرانسل، ایرانسل لبز، شرکت‌های همکار ایرانسل و سایر فعالان صنعت ICT فراهم می‌کند. از مهم‌ترین اولویت‌های ایرانسل در پروژه‌های سرمایه‌گذاری اجتماعی (CSI) می‌توان به آموزش در جهت توانمندسازی با رویکرد اشتغال در صنعت ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات اشاره کرد و این بوت کمپ نیز در همین راستا و با حمایت ایرانسل برای دانشجویان جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور به‌صورت رایگان در حال برگزاری است.

ایرانسل در چند سال اخیر در تلاش بوده تا از شرکت خدمات ارتباط پایه یا Telco به سوی یک شرکت فناوری‌محور یا Techno حرکت کند و بتواند خدمات متنوعی را هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم، ارائه کند و در راستای توانمندسازی زیست‌بوم دیجیتال کشور قدم بردارد. ایرانسل که یک شرکت پیشرو در تحول دیجیتال کشور شناخته می‌شود، بوت کمپ آینده سازان دیجیتال را در راستای تحقق همین اهداف برگزار می‌کند.

مجموعه ایرانسل لبز در سال 1398 با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی کشور و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور تاسیس شد. انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با هدف تامین نیازمندی‌های بازار ICT کشور از جمله ماموریت‌های مجموعه ایرانسل لبز به‌شمار می‌روند. پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه بهترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه، چشم‌اندازهای مجموعه ایرانسل لبز هستند. این مجموعه از بخش‌های اصلی تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آکادمی ایرانسل تشکیل شده است.

ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و اولین ارائه‌دهنده خدمات 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در کشور با راه‌اندازی مجموعه ایرانسل لبز به‌دنبال حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و ایجاد آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا بتواند با استفاده از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، ارزش‌های جدیدی را خلق کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*