تصاویر و مشخصات خودرو شیائومی سری SU7

تصاویر و مشخصات خودرو شیائومی منتشر شد؛ ورود غول چینی به صنعت خودروسازی

جزئیات جذاب و تصاویر خودرو شیائومی منتشر شد. خودروهای برقی سری SU7 شیائومی چه برای ارائه دارند و چگونه با اتومبیل‌های تسلا رقابت خواهند کرد؟

زمان زیادی تا رونمایی از نخستین خودرو الکتریکی شیائومی به‌نام SU7 باقی نمانده است. این شرکت چینی که تا پیش از این پیشرفت چشمگیری در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی داشت، حالا تصمیم گرفته وارد بازار خودرو شود. اما جالب اینجاست که شیائومی عادت خودش در عرضه چند نسخه از یک گوشی را در حوزه اتومبیل‌ها نیز ترک نکرده است و می‌خواهد اولین خودرو خودش را در سه نسخه به نام‌های SU7 و SU7 Pro‌ و SU7 Max عرضه کند.

شیائومی SU7

تصاویر و مشخصات خودرو شیائومی سری SU7

این یک خودرو سدان کلاس C است که از یک موتور ساخت شرکت UAES با توان ۲۲۰ کیلوواتی (۲۹۵ اسب بخار) قدرت می‌گیرد. این اتومبیل برقی به باتری‌های LPT ساخت شرکت FinDreams مجهز شده که بازوی باتری‌سازی شرکت BYD است. علاوه بر این یک قطعه شامل سنسور LiDAR روی سقف آن نصب شده که احتمالا مربوط به کمک راننده و ویژگی‌های خودران است.

شیائومی SU7 Pro و SU7 Max

تصاویر و مشخصات خودرو شیائومی سری SU7

دو مدل دیگر SU7 Pro‌ و SU7 Max نام دارند که از موتور دوگانه ۲۲۰ کیلوواتی (۲۹۵ اسب بخار) و ۲۷۵ کیلوواتی (۳۸۶ اسب بخار) ساخت شرکت SIA چین قدرت می‌گیرند. این دو مدل همچنین به باتری‌های سه‌تایی لیتیوم یونی ساخت CATL مجهز شده‌اند.

مشتریان می‌توانند اتومبیل‌های سری SU7 شیائومی را هم با LiDAR و فاقد آن سفارش د هند. این قطعه دقیقا در بالای پنجره جلویی خودرو نصب می‌شود. تصاویر منتشر شده از خودرو شیائومی یک دوربین را هم در جلوی سقف خودرو نشان می‌دهند که احتمالا مربوط به سنسور تشخیص چهره برای باز کردن قفل درب‌ها است.

شیائومی SU7 دارای طول ۴،۹۹۷ میلی‌متری، عرض ۱،۹۶۳ میلی‌متری و ارتفاع ۱،۴۵۵ میلی‌متری است. فاصله بین دو محور این خودرو هم ۳،۰۰۰ میلی‌متر خواهد بود. وزن نسخه معمولی نیز ۱،۹۸۰ کیلوگرم است، در حالی که دو نسخه پرو و مکس به‌واسطه موتور اضافه‌تر خود ۲،۲۰۵ کیلوگرم وزن دارند.

تصاویر و مشخصات خودرو شیائومی سری SU7

شیائومی از سیستم عامل اختصاصی HyperOS خودش در سیستم چندرسانه‌ای این خودرو استفاده کرده است تا بدون وقفه با دیگر محصولات این برند متصل باشد. همچنین شیائومی برای طراحی این خودرو نیز از طراح اصلی خودرو BMW iX و مشارکت طراحان مرسدس بنز EQXX کمک گرفته است.

هنوز قیمت رسمی این اتومبیل اعلام نشده، اما گفته می‌شود که در محدوده ۲۰ هزار دلار خواهد بود و در دو رنگ خاکستری و آبی تولید می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*