۱۵ تا از بدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

بدترین جاذبه های گردشگری معروف جهان که مردم از رفتن به آنجا پشیمان هستند!

فهرستی از بدترین جاذبه های گردشگری دنیا را گردآوری کرده‌ایم که شاید فکرش را هم نمی‌کردید. از بازار سنتی استانبول گرفته تا شهر ممنوعه چین.

آیا تابه حال تجربه سفری را داشته‌اید که بعدا از رفتن به آنجا پشیمان باشید؟ جهان پر از نقاط دیدنی و گردشگری است، اما نقاطی هم وجود دارد که چندان دلنشین نیست و نمی‌تواند انتظارات شما را از یک سفر برآورده کند. اگر به جهانگردی علاقه‌مندید و می‌خواهید نقاط مختلف جهان را ببینید، باید قبل از سفر حتما در مورد آنجا تحقیق لازم را انجام دهید تا پشیمانی به بارنیاورد. وب‌سایت Stasher، به بررسی نقاط گردشگری مختلف جهان می‌پردازد و فهرستی از بهترین و بدترین جاذبه های گردشگری دنیا را منتشر می‌کند و بر اساس نقدهایی کاربران در سطح اینترنت، به آن‌ها امتیاز می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

با ۱۵ نمونه از مشهورترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شوید

در اینجا آن‌ها نقاطی از جهان را گردآوری کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد سفر به آن‌ها برای کاربران لذت‌بخش نبوده و خاطرات خوبی از آنجا ندارند. از بازار بزرگ استانبول گرفته تا تاج محل و دیوار بزرگ چین، همگی در این لیست دیده می‌شوند.

۱۵ تا از بدترین جاذبه های گردشگری سراسر جهان

در ادامه فهرستی از ۱۵ منطقه گردشگری نه چندان دلپذیر از دید کاربران را خواهید دید که توسط سایت Stasher گردآوری شده است.

۱. پیاده‌رو مشاهیر هالیوود در آمریکا

بدترین جاذبه های گردشگری - پیاده رو مشاهیر هالیوود

یک پیاده رو بزرگ بین بلوار هالیوود و خیابان وین در هالیوود لس آنجلس وجود دارد که در آن بیش از ۲۶۰۰ ستاره به پاس قدردانی از بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان و مشاهیر بزرگ نصب شده است. شاید در عکس‌ها این پیاده رو جذاب به‌نظر برسد، اما آنطور که بازدیدکنندگان می‌گویند، راه رفتن روی این ستاره‌ها چندان هم جالب نیست.

یکی از بازدیدکنندگان درباره این پیاده رو می‌گوید که در اینجا ستاره‌های کثیفی را می‌بینیم که روی زمین نقش بسته‌اند و هیچ زیبایی ندارند. رفتار فروشندگان مغازه‌های این محله به‌هیچ عنوان خوب نیست و آدم‌هایی در آنجا حضور دارند که به رهگذرها فحش و ناسزا می‌گویند. بازدیدکنندگان توصیه می‌کنند که وقتتان را برای رفتن به این پیاده رو تلف نکنید.

۲. بازار بزرگ استانبول در ترکیه

بدترین جاذبه های گردشگری - بازار بزرگ استانبول

سالانه هزاران گردشگر از ایران به ترکیه می‌روند و از جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌خصوص شهر تاریخی استانبول دیدن می‌کنند. یکی از جاذبه‌های این شهر، بازار بزرگ استانبول است که جزو قدیمی‌ترین بازارهای سنتی سرپوشیده جهان نیز محسوب می‌شود و از زمان امپراتوری عثمانی به بازاری برای خرید جواهرات و پارچه‌های زینتی دست‌باف مشهور بوده است.

بسیاری از گردشگرانی که می‌خواهند یک سوغاتی زیبا بخرند، تصور می‌کنند که بازار بزرگ جای مناسبی برای خرید است؛ اما وقتی نقدهای کاربران را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که چندان جای رضایت‌بخشی هم نیست. یکی از کاربران می‌گوید که برخلاف انتظارش، تنوع کالا در این بازار به‌شدت ضعیف بوده و از آن بدتر، از رفتار فروشنده‌ها ناراضی بوده است. کاربر دیگری هم می‌نویسید که این بازار پر از جنس‌های فیک و تقلبی است، روی هیچ یک از کالاها برچسب قیمت ندارد و فروشنده‌ها با رفتار بی‌ادبانه آن‌ها را آزار داده‌اند.

۳. تاج محل در هند

بدترین جاذبه های گردشگری - تاج محل

بی‌شک تاج محل یکی از زیباترین بناهای ساخته شده به‌دست بشر است. آرامگاهی که از سنگ زیبای مرمر سفید و طی سال‌های ۱۶۳۱ تا ۱۶۴۸ میلادی به‌دستور شاه جهان و به یاد همسرش ساخته شده است. من که خودم تا به حال به تاج محل نرفته‌ام، اما کاربرانی که رفته‌اند، می‌گویند که هیچ چیز خاصی در اینجا وجود ندارد و اگر فقط عکس‌های آن را دیده‌اید، هیچ چیزی را از دست نداده‌اید.

۴. پارک بوش گاردنز در‌ آمریکا

بدترین جاذبه های گردشگری - پارک بوش گاردنز

تم پارک بوش گاردنز در سال ۱۹۵۹ میلادی و در مساحت ۳۳۵ هکتاری در ایالات فلوریدا ایالات متحده بنا شد. این تم پارک علاوه بر تجهیزات سرگرمی، میزبان ۱۲ هزار حیوان از گونه‌های مختلف نیز هست. تا اینجا شاید همه چیز جذاب به‌نظر برسد، اما کاربران رضایت زیادی از آن نداشته‌اند. به‌طور مثال یکی از کاربران می‌گوید که با رفتن به این پارک فقط وقت و پول‌تان را هدر می‌دهید. این پارک خیلی کثیف است و رفتار کارکنانش هم اصلا با مراجعه‌کنندگان خوب نیست. حتی حیوانات هم در شرایط خوبی نگهداری نمی‌شوند. کاربر دیگری هم توصیه کرده که تعطیلات خود را با رفتن به این پارک خراب می‌کنید.

۵. لاته ورلد پارک در کره جنوبی

بدترین جاذبه های گردشگری - لاته ورلد پارک

پارک لاته ورلد، بزرگ‌ترین تم پارک سرپوشیده جهان است که در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد و یک مرکز خرید و آکواریوم نیز در آن جای گرفته‌اند. افتتاح این پارک به سال ۱۹۸۹ میلادی بازمی‌گردد و از آن زمان، میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان بوده است. ولی مراجعه‌کنندگان رضایت چندانی از این مجموعه تفریحی ندارند و به‌همین خاطر هم توسط سایت Stasher در فهرست بدترین جاذبه های گردشگری جهان جای گرفته است.

یکی از کاربرانی که اخیرا به این پارک رفته می‌گوید که این یکی از بدترین تم پارک‌هایی که تاکنون او رفته است. شلوغی بیش از حد پارک او را کلافه کرده و می‌گوید که تعداد دستگاه‌ها پاسخگوی جمعیت نیست. او می‌گوید که برای بازی کردن با هر وسیله باید یک ساعت در صف می‌ایستاده است! کاربر دیگری هم از کوچک بودن وسعت این پارک گله کرده و می‌گوید که تاکنون چنین جمعیتی را در یک پارک کوچک ندیده است.

۶. بندر ویکتوریا در هنگ کنگ

بندر ویکتوریا هنگ کنگ - بدترین جاذبه های گردشگری

بدترین جاذبه های گردشگری

بندر ویکتوریا، محل تولد شهر هنگ کنگ و یکی از مشهورترین خط افق‌های جهان نیز هست. دور این بند را هتل‌های غول آسا و مراکز خرید و تجاری مختلف احاطه کرده‌اند. این بندر در محله‌ای شلوغ واقع شده که به‌صورت شبانه‌روزی افراد در آن حضور دارند. علیرغم اینکه هر ساله ۵۵ میلیون گردشگر از این بندر بازدید می‌کنند، ولی متأسفانه همه هم از سفر خود راضی نیستند.

به‌طور مثال یکی از کاربران نوشته که اینجا جز یک بندر ساده، هیچ چیز خاصی نیست. کاربر دیگری متعجب است که چرا هر ساله میلیون‌ها گردشگر به این مکان معمولی مراجعه می‌کنند، در حالی که چیز زیادی برای دیدن ندارد.

۷. اوشن پارک در هنگ کنگ

اوشن پارک - بدترین جاذبه های گردشگری

اوشن پارک، یکی دیگر از نقاط گردشگری در هنگ کنگ است که تبلیغات زیادی برای آن شده و گفته می‌شود محلی برای عاشقان هیجان و دوست‌داران محیط زیست است. این پارک تحسین شده د ر سال ۱۹۷۷ افتتاح شد و از آن زمان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. اما ظاهرا مراجعه‌کنندگان رضایت چندانی از آن ندارند.

یکی از کاربرانی که در سفری خانوادگی به اوشن پارک رفته، می‌گوید که این پارک، بدترین اتفاق در سفر به هنگ کنگ بوده است. فرد دیگری هم می‌گوید که این پارک، مزخرفی بیش نیست!

۸. معبد فوشیمی ایناری در ژاپن

بدترین جاذبه های گردشگری - معبد فوشیمی ایناری

بدترین جاذبه های گردشگری

در بین هزاران معبد ایناری که در ژاپن وجود دارد، فوشیمی ایناری یکی از مشهورترین معابدی است که آیین‌پرستان شینتو از آن ملاقات می‌کنند. این معبد در یک منطقه زیبای کوهستانی بنا شده که باعث می‌شود گردشگران زیادی به آنجا بروند. خود بنای این معبد هم زیبایی‌های خودش را دارد و می‌تواند ملاقات از آن جذاب باشد.

اما ظاهرا این معبد از دید گردشگران آن‌چنان که باید جذابیت نداشته است. یکی از کاربران در توصیف این مکان نوشته که معبد خیلی کوچک و پر از جمعیت بود، به‌همین خاطر هم خیلی زود آنجا را ترک کرده‌اند. کاربر دیگری می‌گوید که بعد از پشت سر گذاشتن مسیر پلکانی طویل، به معبدی رسیده‌اند که طراحی ضعیفی داشته و ارزش این هم زحمت برای رسیدن به آن را نداشته است.

۹. دیوار بزرگ چین

بدترین جاذبه های گردشگری - دیوار بزرگ چین

دیوار چین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین سازه مهندسی در جهان است که طول آن به بیش از ۲۱ کیلومتر است. احتمالا در تصاویر مختلفی که از این جاذبه گردشگری منتشر شده دیده‌اید که همیشه افرادی در حال قدم زدن روی آن هستند. اما ظاهرا این مکان انقدر که باید جذاب نیست. یکی از کاربران می‌گوید که برای خرید بلیت و بازدید از این دیوار، صف بسیار طولانی وجود دارد. فرد دیگری هم می‌گوید که چندین ساعت ماندن زیر آفتاب و در گرما برای خرید بلیت بازدید از این دیوار، ارزشش را ندارد.

۱۰. اورلند پارک در کره جنوبی

اورلند پارک - بدترین جاذبه های گردشگری

اورلند پارک، بزرگ‌ترین تم پارک کره جنوبی است که تأسیس آن به سال ۱۹۷۶ میلادی بازمی‌گردد و سالانه میزبان مراجعه‌کنندگان زیادی است. این پارک شامل ۵ بخش مختلف می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. اما ظاهرا گشت‌و‌گذار در این پارک برای بازدیدکنندگان رضایت‌بخش نبوده است. برخی کاربران اورلند را پارکی قدیمی، شلوغ و ناامیدکننده می‌دانند. برخی هم تعجب می‌کنند که چرا پارکی به این بزرگی۷ انقدر کثیف است.

۱۱. اسکله ۳۹ (Pier 39) در آمریکا

اسکله ۳۹ سان فرانسیسکو

بدترین جاذبه های گردشگری

اسکله ۳۹، یک منطقه تفریحی در شهر سانفرانسیسکو ایالات متحده است که مساحت آن به ۴۵ هکتار می‌رسد و انواع رستوران‌ها، اماکن دیدنی و فروشگاه‌ها را در خودش جای داده است. در این منطقه شما می‌توانید پل زیبای گلدن گیت را هم ببینید. اما ظاهرا همه این‌ها برای گردشگران کافی نبوده است. یکی از کاربران می‌گوید که اسکله ۳۹ محیطی کثیف و بد بو بوده است. کاربر دیگری هم می‌گوید که این مکان به‌هیچ عنوان امن نبوده است و یکی از بدترین جاذبه های گردشگری جهان است.

۱۲. پورت اونچورا ورلد پارک در اسپانیا

پورت اونچرا ورلد - بدترین جاذبه های گردشگری

پورت اونچورا ورلد پارک، اولین تم پارک ساخته شده در کشور اسپانیا است که از شش بخش مختلف تشکیل می‌شود و شامل ۴۰ دستگاه بازی مختلف و یک ترن هوایی با طول ۵ کیلومتر است. اما مراجعه‌کنندگان رضایت چندانی از آن نداشته‌اند. یکی از آن‌ها می‌نویسد که ما اشتباه کردیم این پارک را برای تفریح و استراحت انتخاب کردیم، چرا که اصلا جالب نبود. او از رفتار کارکنان پارک گلایه می‌کند و می‌گوید که همه جا پر از آشغال بوده و بوی فاضلاب به مشام می‌رسیده است. او همچنین از صفوف طولانی خرید بلیت برای بازی‌ها هم انتقاد کرده است.

۱۳. پارک ملی کوهستان‌های گریت اسموکی در آمریکا

پارک ملی کوهستان های گریت اسموکی - بدترین جاذبه های گردشگری

پارک ملی کوهستان‌های گریت اسموکی یکی از نقاط بکر روی کره زمین و از آثار ثبت شده در یونسکو است که در ایالت تنسی و کارولینای شمالی واقع شده است. این پارک به‌خاطر تنوع گیاهی بالا و وجود گونه‌های مختلف جانوری و منطقه بکر کوهستانی، یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی ایالات متحده هم هست. اما برخی از بازدیدکنندگان چندان از آن رضایت ندارند. یک گردشگر که خودش هم آمریکایی است، مخالف این نظر را دارد و می‌گوید که آن بدترین پارک ملی آمریکا است. برخی دیگر هم از مدیریت ناکارآمد و  ضعیف این پارک گلایه داشتند.

۱۴. مجیک کینگدام پارک در آمریکا

مجیک کینگدام - بدترین جاذبه های گردشگری

مجیک کینگدام، یکی از مشهورترین و پربازدیدترین شهر بازی‌های جهان است که در ایالت فلوریدا واقع شده است. آمارها نشان می‌دهد تنها در سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۱۷ میلیون نفر از این پارک بازدید کرده‌اند. تم پارک مجیک کینگدام از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و می‌توانید شخصیت‌های دیزنی، آتش بازی‌های هیجان انگیز و تجربیات کلاسیک را در آن ببینید.

بیشترین انتقاد کاربران از این پارک که آن را در فهرست بدترین جاذبه های گردشگری دنیا از نگاه سایت Stasher قرار داده، گران بودن بیش از حد بلیت آن است. عده‌ای دیگر جمعیت بسیار زیاد مراجعه‌کنندگان به این پارک را وحشتناک توصیف می‌کنند، به‌طوری که می‌گویند جایی برای نشستن و خوردن خوراکی هم نیست. همچنین صف‌های بسیار طولانی برای استفاده از دستگاه‌های بازی وجود دارد که وقت زیادی از شما می‌گیرد.

۱۵. شهر ممنوعه در چین

شهر ممنوعه چین - بدترین جاذبه های گردشگری

بدترین جاذبه های گردشگری

شهر ممنوعه، یکی از مهم‌ترین اماکن تاریخی چین محسوب می‌شود که در پکن، پایتخت این کشور واقع شده است. یونگ لو، سومین امپراتور سلسله مینگ در سال ۱۴۲۰ میلادی دستور ساخت این شهر را داد و نزدیک به ۵۰۰ سال هم این سلسله در این شهر حکومت کرد. این شهر پر از بناهای تاریخی و خاک‌هایی بزرگ است که حداقل در تصاویر زیبا به‌نظر می‌رسند. با این حال کاربران می‌گویند که وقتی به آنجا می‌روید، هیچ چیز عجیبی وجود ندارد و فقط باید از تخیل خود برای ترسیم کردن اتفاقات تاریخی در آنجا کمک بگیرید.

برخی دیگر از کاربران این شهر را پر از بناهایی تکراری و خسته‌کننده می‌دانند، در حالی که دولت چین هزینه بازدید از این شهر را نیز افزایش داده است.