سریع ترین اینترنت جهان در چین

سریع ترین اینترنت جهان توسط چینی ها ساخته شد؛ دانلود ۱۵۰ فیلم HD در یک ثانیه!

چینی ها موفق شده‌اند با همکاری هواوی و چند شرکت داخلی دیگر، صاحب سریع ترین اینترنت جهان شوند. سرعت آن معادل دانلود ۱۵۰ فیلم HD‌ تنها در یک ثانیه است.

نسل آینده سرویس اینترنت با ظرفیت انتقال ۱.۲ ترابیت داده در هر ثانیه در چین رونمایی شد. کابل کشی این شبکه جدید که به «شبکه ستون فقرات» مشهور شده، مسافت ۳ هزار کیلومتری را از پکن در شمال چین تا گوانگژو در استان جنوبی گوانگدونگ شکل می‌دهد. بنابراین چینی ها اکنون صاحب سریع ترین اینترنت جهان هستند!

درست پس از اینکه رسانه‌ها از نصب ۳.۱۹ میلیون ایستگاه پایه برای انتقال شبکه بی‌سیم 5G در سراسر چین خبر می‌دهند، حالا آن‌ها دستاوردهای جدید خود در انتقال داده سیمی را رونمایی کرده‌اند. این تعداد تأسیسات نه تنها از نظر تعدادی خیلی بیشتر از آمریکا است، بلکه به این کشور بلوک شرق کمک می‌کند تا صنعت خودش را به سمت تولید با فناوری‌های پیشرفته مهندسی سوق دهد.

سریع ترین اینترنت جهان در چین

چینی‌ها صاحب سریع ترین اینترنت جهان

جالب اینجاست که ۲ سال جلوتر از پیش‌بینی‌ها کارشناسان برای راه‌اندازی شبکه بی‌سیم با چنین ظرفیتی، چینی‌ها شبکه ستون فقرات که یک شاهکار مهندسی است را راه‌اندازی کرده‌اند. این درحالیست که به‌تازگی ایالات متحده از پنجمین نسل انتقال داده خودش با سرعت ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای رونمایی کرده و به‌گفته کارشناسان تا سال ۲۰۲۵ (یعنی حداقل ۲ سال دیگر) هم نمی‌تواند به سرعت انتقال ۱ ترابیت بر ثانیه‌ای دست پیدا کند.

چینی ها چگونه صاحب سریع ترین اینترنت جهان شدند؟

شبکه ستون فقرات، بخشی از پروژه FITI چین است که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد. برای تحقق این پروژه مؤسسات چینی مثل دانشگاه تسینگهوا، چاینا موبایل، هواوی تکنالجیز، چاینا ادوکیشن و ریسرچ نتورک با حمایت بخش دولتی با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

نتیجه این همکاری، دستیابی به سرعتی از اینترنت است که به شما اجازه دانلود ۱۵۰ فیلم HD تنها در عرض یک ثانیه را می‌دهد. چین می‌خواهد از ظرفیت‌های این شبکه برای آموزش و پژوهش داخلی استفاده کند و در عین حال پشتیبانی از شبکه‌های 5G را برای پشتیبانی از اتومبیل‌های الکترونیکی متصل در سراسر کشور افزایش دهد.

سریع ترین اینترنت جهان در چین

چینی ها سریع ترین اینترنت جهان

کابل‌کشی این شبکه در ژانویه گذشته به‌اتمام رسیده است و حالا پس از گذر از آزمون‌های مختلف پایداری و سرعت، آماده راه‌اندازی شده است. راه‌اندازی این شبکه نشان‌دهنده افزایش توانمندی‌های فنی چین به سراسر جهان نیز هست؛ چرا که سخت افزار و نرم افزار به‌کار رفته در این شبکه، تماما تولید خود چین هستند. چین برای سال‌های سال متکی به تجهیزات ژاپنی و آمریکایی بود، اما با آغاز پروژه FIT، توسعه داخلی تمام این تجهیزات از قبیل سوئیچ‌ها، اتصال‌های فیبر نوری و روترها آغاز شد. در این راستا محققان آکادمی مهندسی چین، روترهای فوق پر سرعتی را توسعه داده‌اند که ظرفیت بالایی از داده‌ها را مدیریت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اولین روتر 5.5G هواوی با سرعت 10Gbps معرفی شد

گفته می‌شود که این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ آماده بهره‌برداری خواهد بود. چین ادعا می‌کند که راه‌اندازی چنین شبکه‌ای در کل جهان بی‌سابقه و بی‌همتا است. اینکه آن‌ها موفق شده‌اند با استفاده از نیروی کار و تجهیزات داخلی صاحب سریع ترین اینترنت جهان شوند، موفقیت بزرگی برایشان محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*