راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

اگر به دنبال خرید یک گوشی اندرویدی جدید هستید، این راهنما را حتما بخوانید

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید را دارید، مواردی مثل میزان پشتیبانی نرم افزاری، ابعاد و شارژ وجود دارد که حتما باید آن‌ها را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی جدید را دارید، باید یک سری نکات و عوامل را در نظر داشته باشید. اگر طرفدار گوشی‌های اپل هستید که خب انتخاب بین آن‌ها دشواری ندارد، اما اگر بخواهید یک گوشی اندرویدی جدید بخرید، انتخاب برای شما کمی سخت خواهد بود. پس با بررسی یک سری نکات مهم می‌توانید بهترین گزینه‌ی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

آیا می‌خواهید این گوشی یک پرچمدار تمام عیار باشد؟ یا با انتخاب گزینه‌ی ارزانتر هم می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید؟ چگونه یک سری ویژگی‌های خاص روی قیمت گوشی تاثیر می‌گذارند؟ پس بیایید تا نگاهی به ویژگی‌های کلیدی و مشخصات مهمی که هنگام خرید یک گوشی اندرویدی جدید باید در نظر داشته باشیم، بیندازیم. علاوه بر این متوجه می‌شویم که چگونه این معیارها بر میزان قیمت یک گوشی تاثیر می‌گذارند.

کمیاب بودن گوشی‌های کوچک

متاسفانه برای کاربرانی که دست‌های کوچک و ظریفی دارند و می‌خواهند انتخابی متناسب با سایز دست خود داشته باشند، محدودیت بزرگی وجود دارد، زیرا اکثر گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار بسیار بزرگ هستند. در سال ۲۰۱۳ شرکت ال جی گوشی پرچمدار خود یعنی گوشی G2 را با عرض 2.8 اینچی عرضه کرد تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در یک دست نگه دارند. رفته رفته گوشی‌‌ها‌ی هوشمند با عرض بیشتر از ۲.۸ اینچ عرضه شدند.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

تنها زمانی متوجه اختلاف سایز می‌شوید که مدت زمان زیادی یک گوشی بزرگ را در دست داشته باشید، بنابراین قبل از آنکه ببینید سایز مدنظر شما برای خرید گوشی چقدر است، بهتر است اندازه گوشی فعلی‌تان را بدانید. اگر گوشی شما بیش از ۲.۸ اینچ عرض داشته باشد – یا حتی بیشتر از ۲.۹ اینچ باشد- اما با استفاده از آن هیچوقت دچار درد دست، بازو، شانه یا گردن در سمتی که گوشی را با آن نگه می‌دارید نشده‌اید، احتمالا با سایر گوشی‌های موجود در بازار هم مشکلی نخواهید داشت. اما اگر هنگام استفاده از گوشی خود کمی اذیت می‌شوید، باید سراغ گزینه‌ی کوچکتری بروید. با این حساب، گزینه‌های موجود برای خرید محدود هستند.

نوع دوربین گوشی‌ها

دوربین گوشی‌ها می‌توانند بهترین ابزاری باشند که برای عکاسی و فیلمبرداری همیشه همراه ما هستند، اما بی‌شک تفاوت‌هایی بین دوربین گوشی‌ها میان رده و پرچمدار وجود دارد که همین هم یکی از مهم‌ترین عوامل اختلاف قیمت بین آن‌هاست.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

نوع طراحی و شکل ظاهری گوشی باعث ایجاد محدودیت‌هایی در آن می‌شود، به طور مثال گوشی دوربین زنفون ۱۰ ایسوس زوم اپتیکال ۲ برابری را ارائه می‌کند، در حالی که دوربین گلکسی S23 از زوم اپتیکال ۳ برابری برخوردار است. نکته: زوم اپتیکال از لنزهای فیزیکی برای زوم استفاده می‌کند که برخلاف زوم دیجیتال کیفیت تصویر را پایین نمی‌آورد.

بنابراین اگر قصد خرید تلفنی با دوربین پیچیده‌تر و زوم اپتیکال قوی‌تری را دارید، باید به سراغ گوشی بزرگتری مثل گلکسی اس ۲۲ اولترا یا اس ۲۳ اولترا سامسونگ با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بروید.

دوربین گوشی‌های گوگل پیکسل نیز امتیاز بالایی را کسب کرده‌اند و در میان آن‌ها گوگل پیکسل ۷ پرو و پیکسل ۸ پرو زوم اپتیکال‌های بسیار خوبی دارند. کارشناسان اندروید در سایت‌هایی مثل Android Authority و Android Police فهرست کاملی از «بهترین دوربین‌ گوشی» ارائه شده است.

عمر باتری

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید یک گوشی اندرویدی جدید باید درنظر گرفت، عمر باتری آن‌هاست. بررسی و آزمایش عمر باتری کار راحتی نیست و برای دانستن آن باید وب سایتی را بیابید که در آن با استفاده از فرمول تست باتری به نتیجه نسبتا درستی دست پیدا کنید. اما کاربران بر اساس تجربه‌ی شخصی بهتر می‌فهمند که عمر باتری گوشی‌شان خوب است یا نه.

با توجه به اینکه پردازنده‌های مورد استفاده در گوشی‌های حال حاضر کارآمدتر شده و سیستم عامل آن‌ها نیز به طور چشمگیری بهینه سازی شده‌اند، دیگر داشتن یک گوشی پرچمدار با عمر باتری ضعیف مانند گذشته رایج نیست. علاوه بر این، امروزه تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از باتری‌های قوی‌تری نیز استفاده می‌کنند که این مورد هم بی‌تاثیر نیست.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

با آنکه تخلیه‌ی فوری باتری موضوع رایجی نیست که خیلی نگرانش باشیم، اما بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل مشخصات باتری را به خوبی بررسی کنید. برای مثال اندازه گوشی را در نظر بگیرید، زیرا بدیهی است که یک گوشی بزرگتر، باتری بزرگتری هم دارد. با این حال کارایی و میزان بهره‌وری باتری هم مسئله بسیار مهمی است. به طور مثال گوشی‌ گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس ۲۲ اولترا عمر باتری بهتری دارد، در حالی که باتری هر دوی آن‌ها ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است.

این نشان می‌دهد که چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا در مقایسه با چیپست نسل ۱ گوشی اس ۲۲ اولترا انرژی را بهتر مدیریت می‌کند. به طور کلی، بهتر است نگاهی به لیست «بهترین عمر باتری گوشی‌ها» نیز بیندازید. اگر با درنظر گرفتن این موارد، عمر باتری گوشی مورد نظر شما خوب بنظر می‌رسد، پس در خرید آن تردید نکنید.

روش‌های شارژ

با افزایش فراگیر پشتیبانی از فناوری شارژ USB Power Delivery از طریق کابل‌های Type-C پیدا کردن شارژرهای مناسب برای گوشی شما بسیار ساده‌تر شده است، زیرا دیگر روزهای استفاده از شارژر نامناسب و آسیب رساندن به باتری گوشی با شارژ کردن بیش از حد آن به پایان رسیده است. با این حال همچنان مهم است که مناسب‌ترین شارژر را برای گوشی‌تان انتخاب کنید.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

در واقع گرچه گوشی‌ها دیگر بیش از حد شارژ نمی‌شوند، اما میزان واتی که گوشی شما می‌تواند هنگام اتصال به یک شارژر از آن پشتیبانی کند، متفاوت است. از آنجا که اکثر گوشی‌ها دیگر بدون آداپتور شارژر عرضه می‌شوند، این بدان معناست که برای استفاده از حداکثر توان دیوایس خود، باید شارژری را انتخاب کنید که بتواند از آن توان پشتیبانی کند.

به‌طور مثال گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ برای شارژ به یک آداپتور ۲۵ واتی احتیاج دارد، اما شما همچنین می‌توانید از یک آداپتور شارژ ۴۵ واتی و کابل ۵ آمپری، فناوری Super Fast Charging را در آن فعال کنید. ظرفیت شارژ هر گوشی با دیگری متفاوت است. بنابراین اگر سرعت شارژ برایتان مهم است، حتما هنگام خرید یک گوشی اندرویدی جدید به حداکثر توان شارژ آن دقت کنید.

تعداد سال‌هایی که آپدیت‌های اندرویدی را می‌گیرد

بزرگ‌ترین نقطه ضعف سیستم عامل اندروید، مقدار پشتیبانی نرم افزاری از گوشی‌ها است. هر گوشی‌سازی مسئول سفارشی‌سازی و پیاده‌سازی اندروید روی محصولات خودش است. این یعنی فوریت بروزرسانی‌های نرم افزاری بین هر گوشی‌ساز و هر دستگاه متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است هنگام خرید یک موبایل جدید، تعهد سازنده نسبت به آن مدل را بررسی کنید تا بتوانید حداقل چند سالی از گوشی‌تان با سیستم‌عامل‌های بروز استفاده کنید.

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

راهنمای خرید گوشی اندرویدی جدید

به‌طور مثال گوشی‌های سری پیکسل ۸ گوگل پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله را ارائه می‌کنند. این یعنی شما می‌توانید از همین حالا تا سال ۲۰۲۳ بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی را روی گوشی‌تان دریافت کنید. اما برخی تولیدکنندگان مثل موتورولا، پشتیبانی نرم افزاری کوتاه مدت یک ساله را روی گوشی‌های خود ارائه می‌کنند. یا به‌طور مثال اکثر گوشی‌های میان‌رده شیائومی پشتیبانی نرم افزاری ۲ ساله دارند و پرچمداران گران قیمت آن حداکثر تا ۳ سال آپدیت‌های اندرویدی را دریافت می‌کنند.

در بین گوشی‌سازهای اندرویدی، سامسونگ بهترین عملکرد را در پشتیبانی ارائه می‌کند. گوشی‌های جدید این شرکت همگی از پشتیبانی ۳ ساله تا ۵ ساله بهره می‌برند. به‌طور مثال گوشی میان‌رده گلکسی A54 که امسال عرضه شده، می‌تواند تا ۴ سال دیگر پشتیبانی نرم افزاری شود. این چیزیست که در دیگر گوشی‌سازها به‌جز گوگل نمی‌توان دید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*