مدیرعامل اپراتور استرالیایی

استعفای مدیرعامل اپراتور استرالیایی به‌خاطر قطع چند ساعته اینترنت

مدیرعامل اپراتور استرالیایی آپتس بعد از قطع موقت و چند ساعته اینترنت از طرف این شرکت مخابراتی، از سمت خود استعفا داد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد مدیرعامل اپراتور استرالیایی با نام آپتس که دومین شرکت مخابراتی بزرگ استرالیا محسوب می‌شود، به‌خاطر قطع شدن گسترده‌ و چند ساعته شبکه و نقص‌ اطلاعاتی بزرگ‌ استرالیا، از سمت خود استعفا داده است.

چه اتفاقی باعث استعفای مدیرعامل اپراتور استرالیایی شد؟

مدیرعامل اپراتور استرالیایی

مدیرعامل اپراتور استرالیایی آپتس پس از قطعی چند ساعته اینترنت استعفا داد. دلیل این استعفا قطع شدن اینترنت و آنتن 26 میلیون نفر از مردم استرالیا برای 12 ساعت بود. مالک اپراتور آپتس یعنی شرکت سینگتل بعد از گذشت چند روز از این اتفاق، استعفای این مدیرعامل را تایید کرد و طی اطلاعیه‌ای خبر داد که مایکل ونتر، مدیر بخش مالی، سمت مدیرعامل موقت را دریافت کرده است.

در اواسط فروردین 1399 مدیرعامل سابق، یعنی کلی رزمارین به این سمت رسید و بعد از دو اتفاق ناگوار و رسوایی بزرگ برای اپراتور آپتس، مدیرعامل این شرکت شد و سعی در بازگرداندن آبروی شرکت کرد. سال قبل طی یک حمله سایبری گسترده، اطلاعات 10 میلیون از کاربران به سرقت رفت و فاش شد و کاربران علیه این شرکت شکایتی را تنظیم کردند. در روز‌های نخستین این ماه نیز قطعی 12 ساعته اینترنت و آنتن بسیاری از کاربران استرالیایی، یک ضربه جدید به این شرکت زد و مردم بیش از پیش از این شرکت ناامید شدند.

رزمارین گفت بعد از جلسه جمعه استماع پارلمان، تصمیم بر استعفا گرفته است. طبق گفته‌ها، مدیران پیش‌بینی‌ درستی برای این اتفاق نداشته‌اند. سینگتل اعلام کرده که یک مشکل فنی باعث این اتفاق شده است و به‌خاطر ارتقا و آپدیت‌های برنامه و نرم افزار نبوده است. گفتنی است رزمارین در زمان مدیرعاملی خود، ارزش سهام آپتس را بالا برد و عملکرد مالی خوبی را از خود بر جای گذاشته بود

به‌نظر شما کاربران گجت نیوز، اگر این اتفاق در ایران می‌افتاد چه‌ می‌شد و آیا کسی از سمت خود استعفا می‌داد؟