دلیل اخراج سم آلتمن

دلیل اخراج سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI ترسناک‌تر از چیزیست که فکرش را کنید

اخراج سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI و خالق ChatGPT سروصدای زیادی به پا کرد. اکنون خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که دلیل اخراج سم آلتمن ترسناک‌تر از چیزی است که به‌نظر می‌رسید.

حواشی و جنجال‌های مربوط به اخراج سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI و خالق چت جی پی تی همچنان ادامه دارد. برخی اخبار حاکی از آن است که سم آلتمن مجددا به سمت مدیرعاملی این شرکت بازمی‌گردد تا شاید به این ترتیب، این جنجال‌ها موقتا به پایان برسد؛ اما هنوز معلوم نیست سرانجام این ماجرا به کجا ختم می‌شود. با این حال اکنون یک گزارش جدید منتشر شده که نشان می‌دهد دلیل اخراج سم آلتمن خیلی عجیب‌تر و شاید ترسناک‌تر از آن چیزی باشد که ما فکر می‌کردیم.

دلیل واقعی دلیل اخراج سم آلتمن چه بود؟

در گزارش منتشر شده به یک کشف هوش مصنوعی قدرتمند که می‌تواند بشریت را تهدید کند اشاره شده است؛ و شاید این یکی از دلایلی باشد که منجر به برکناری سم آلتمن شد. رویتر در گزارش خود به نامه‌ای اشاره کرد که کارکنان بخش تحقیقات به هیات‌مدیره قبلی OpenAI ارسال کردند. این نامه حاوی یک هشدار ترسناک در مورد کشف هوش مصنوعی بود. مقامات شرکت OpenAI در خصوص این نامه واکنشی نشان نداده‌اند و در پاسخ به تماس‌های رویترز، اظهارنظری نکردند. اما در یک پیام داخلی به کارکنان نیز ادعا شده بود که OpenAI پروژه‌ای به‌نام Q-Star را در دستور کار خود قرار داده و ظاهرا هشدار کارکنان بخش تحقیقات به هیات مدیره این شرکت نیز در همین رابطه بوده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، این پیام توسط میرا موراتی که زمانی مدیر ارشد فناوری OpenAI بود و به‌مدت دو روز نیز سمت مدیرعاملی موقت این شرکت را بر عهده داشت، ارسال شده است. البته هنوز معلوم نیست او در زمان ارسال این پیام، دقیقا چه نقشی در این شرکت داشت؛ اما او در این پیام، کارکنان را در مورد اخبار و اتفاقات، بدون اظهارنظر در خصوص صحت آنها، آگاه کرد.

دلیل اخراج سم آلتمن

بر اساس گزارش رویترز، برخی از کارمندان OpenAI بر این باورند که پروژه Q-Star می‌تواند پیشرفتی در زمینه هوش عمومی مصنوعی (AGI) باشد. AGI یا همان هوش عمومی مصنوعی، یک سیستم خودمختار است که می‌تواند در بسیاری از کارها از انسان‌ها نیز پیشی بگیرد. مدل جدید کیو استار ظاهرا مشکلات ریاضی خاصی را حل کرده و محققان را نسبت به موفقیت این پروژه در آینده، خوش‌بین کرده است.

در نامه ارسال شده به هیات‌مدیره قبلی OpenAI، ظاهرا درباره قدرت و خطر بالقوه هوش مصنوعی عمومی، هشدار داده شده بود. این محققان همچنین به کارهای یک تیم از دانشمندان هوش مصنوعی که از ترکیب تیم‌های Code Gen و Math Gen در OpenAI تشکیل شده بود، اشاره کرده است. به‌نظر می‌رسد این تیم در حال بررسی چگونگی بهینه‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی برای بهبود استدلال آنها و در نهایت انجام کارهای علمی است.

بر اساس گزارش The Information، سم آلتمن با انجام تحقیقات داخلی در مورد ادعاهایی که باعث وقوع زنجیره‌ای از رویدادها شده، موافقت کرده است. هیات‌مدیره قبلی پیش از این درباره دلیل اخراج سم آلتمن گفته بود که او همیشه با اعضای هیات‌مدیره صادق نبوده است. با این حال، آنها توضیح بیشتری درباره دلیل این تصمیم خود به مردم، رسانه‌ها، سرمایه‌گذاران یا حتی مدیران موقت شرکت OpenAI ارائه ندادند.

فعلا باید منتظر انتشار اخبار بیشتر و دقیق‌تر از ابعاد این ماجرا باشیم تا ببینیم واقعا سم آلتمن برای چه اخراج شد و چه شد که بازگشت؟ شما فکر می‌کنید واقعا یک پروژه خطرناک و ترسناک در رابطه با هوش مصنوعی در دستور کار این شرکت قرار گرفته است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*