همکاری همراه اول و معاونت علمی ریاست جمهوری

همکاری همراه اول و معاونت علمی ریاست جمهوری برای توسعه اولین فب‌لب IoT کشور

تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای توسعه اولین فب لب IoT کشور امضا شد.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برای توسعه اولین فب لب IoT کشور همکاری می‌کنند. به‌موجب تفاهم‌نامه همکاری که بین این دو مرکز به امضا رسید، قرار است آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیا راه‌اندازی شود. این تفاهم‌نامه همکاری در حاشیه بازدید خانم شقایق حق‌جوی، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از آزمایشگاه 5G همراه اول در دانشگاه تهران در عصر روز شنبه چهارم آذرماه 1402 امضا شد. خانم حق‌جوی در بازدید از آزمایشگاه Open 5G/IoT Lab همراه اول، با زیرساخت‌ها و سرویس‌های توسعه داده شده در این مکان، آشنا شد.

اهداف تفاهم نامه همکاری همراه اول و معاونت علمی ریاست جمهوری

پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در  زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی لایه دسترسی شبکه، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات از جمله اهداف تفاهم‌نامه همکاری امضا شده بین این دو مرکز محسوب می‌شوند. همچنین ایجاد زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات و رونق کسب‌وکارهای مرتبط در سطح ملی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌روند. زیست‌بوم صنعت ارتباطات و به‌خصوص فناوری‌های اتصال‌پذیری و هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت توسعه فناوری‌های حیاتی و پایه از موارد مهمی هستند که به‌موجب این تفاهم‌نامه همکاری در دستور کار قرار می‌گیرند.

به‌موجب تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، قرار است مقدمات لازم جهت راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیا در کشور فراهم شود. همچنین مقرر شد که حمایت مالی لازم برای تامین تجهیزات آزمایشگاه به‌میزان 100 میلیارد ریال از محل بودجه‌های مصوب سالیانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به‌صورت بلاعوض صورت بگیرد. علاوه بر این، تمامی ظرفیت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در چارچوب موضوع اعتبار مالیاتی تا سقف صد میلیارد تومان به‌منظور تامین مالی و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک با کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با این تفاهم‌نامه همکاری و با توجه به رسالتی که در خصوص تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دارد، از طرح توسعه این آزمایشگاه تا سقف صد میلیارد ریال حمایت مالی می‌کند. همکاری همراه اول با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بسیار گسترده و راهبردی خواهد بود و انتظار می‌رود در آینده شاهد توسعه این همکاری‌ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*