ثبت رکورد تاریخی بلک فرایدی در آمریکا

ثبت رکورد تاریخی بلک فرایدی در آمریکا؛ ایرانی‌ها همچنان درگیر تخفیف‌های فیک!

فروش اینترنتی در بلک فرایدی سال ۲۰۲۳ آمریکا یک رکورد تاریخی را ثبت کرد. در جمعه سیاه امسال حدود ۱۰ میلیارد دلار محصول آنلاین فروخته شد.

مؤسسه تحقیقاتی ادوبی انالیتیکس در گزارشی می‌گوید تنها در آمریکا، فروش آنلاین در رویداد بلک فرایدی رکورد شکنی کرده و ۹.۸ میلیارد دلار خرید و فروش شده است. این نه تنها خبر از رشد سالانه ۷.۵ درصدی فروش نسبت به سال گذشته می‌دهد، بلکه از برآورد ۹.۶ میلیارد دلاری تحلیلگران برای فروش آنلاین در روز جمعه سیاه هم بیشتر است. انواع تلویزیون، ساعت‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند و عروسک‌های باربی بیشترین سهم از فروش در این روز را در اختیار داشتند.

ادوبی می‌گوید هدفون‌های بلوتوثی، اسباب بازی‌های Mini Brands، جاروبرقی‌های رباتیک و بی‌سیم، ظروف مختلف آشپزی، قهوه‌ساز و محصولات مراقبت از پوست جزو ۱۰ محصول پرفروش حراج جمعه سیاه امسال آمریکا بوده‌اند.

ثبت رکورد تاریخی بلک فرایدی در آمریکا

تا همین چند سال پیش عکس‌‌هایی از هجوم مشتریان به فروشگاه‌های بزرگ برای استفاده از تخفیف های جمعه سیاه در فضای مجازی منتشر می‌شد که تعجب‌برانگیز بود. در یک گوشه تصویر زنی تلویزیونی را زیر بغل زده بود و در حال دویدن به طرف صندوق بود، در آن سمت چند نفر سر خرید یک جارو برقی دعوا می‌کردند و مدام آن را از دست همدیگر می‌قاپیدند. اما حالا فروش اینترنتی و آنلاین باعث شده تا کاربران بدون دردسر گیر افتادن توی صف‌های طولانی صندوق فروشگاه و ترافیک شدید خیابان‌ها، خیلی راحت با گوشی دست خود از تخفیف‌های فروش در بلک فرایدی استفاده کنند.

راب گارف، یکی از مدیران فروش Salesforce می‌گوید: عملکرد فروش اینترنتی در جمعه سیاه فراتر از انتظار فروشگاه‌ها بود. هر چه فروشگاه‌ها بیشتر در سطح اینترنت فعالیت کردند، مشتریان بیشتر روی دکمه خرید سایت آن‌ها کلیک کردند.

ثبت رکورد تاریخی بلک فرایدی در آمریکا

بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، از مجموع ۹.۸ میلیارد دلار خرید ثبت شده، ۵.۳ میلیارد دلار آن از طریق یک تلفن هوشمند انجام شده که معادل ۵۴ درصد کل این میزان است.

بلک فرایدی در ایران چه خبر بود؟

تقریبا همه این را می‌دانند که بلک فرایدی در ایران وجود خارجی ندارد و عملا بازی فروشگاه‌های اینترنتی برای جذب مخاطب است. در بازار پر نوسانی که فروشندگان با مشکلات زیادی در تأمین کالا مواجه هستند، ارائه تخفیف‌های چشمگیر عملا صرفه اقتصادی ندارد و به‌همین خاطر برخلاف کشورهای توسعه یافته، نشدنی است.

اما در این بین برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با سوء استفاده از نام “Black Friday” تلاش می‌کنند مخاطبان را جذب سایت یا پیج خود در شبکه‌های اجتماعی کرده و با دادن تخفیف‌های فیک، کالاهای خود را بفروشند. در این روز بسیاری از فروشگاه‌ها قیمت واقعی یک محصول را بالاتر اعلام می‌کنند و با ارائه تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی جعلی روی آن، سعی بر چشمگیر کردن میزان تخفیف قیمت دارند. ما در مقالات مختلفی مثل مقایسه بلک فرایدی یا جمعه سیاه در ایران با کشورهای خارجی؛ آیا باید از حراج جمعه استقبال کرد؟ به‌طور دقیق‌تری به این موضوع پرداخته‌ایم و جمعه سیاه در کشورهای خارجی با ایران را مقایسه کرده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*