کی‌برد همراه اول

رویداد ملی دانش آموزی کی‌برد با موضوع بازی سازی توسط ‌آکادمی همراه اول برگزار شد

آکادمی همراه اول، رویداد ملی دانش آموزی کی‌برد را با موضوع بازی سازی برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم برگزار کرد. در ادامه با جزئیات این رویداد آشنا می‌شویم.

آکادمی همراه اول، نخستین رویداد ملی استعدادیابی همراه اول یا رویداد کی‌برد با موضوع بازی سازی برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم را در تابستان امسال برگزار کرد. در این رویداد حدود 12 هزار دانش آموز شامل 3849 دختر و 8162 پسر از 717 شهر ایران ثبت نام کردند. این افراد پس از استفاده از 43 ساعت محتوای آموزش تخصصی بازی سازی و کسب مهارت‌های لازم برای طراحی ویدیو گیم، توانستند با هم به رقابت بپردازند و بازی‌های خود را بسازند.

آکادمی همراه اول با برگزاری رویداد دانش‌آموزی کی‌برد، فرصت خوبی را برای نوجوانان علاقه‌مند به بخش‌های مختلف بازی سازی مثل برنامه‌نویسی، طراحی هنری و طراحی بازی فراهم کرد تا این افراد در صورت تمایل بتوانند در آینده به مسیر شغلی بازی‌سازی موبایلی وارد شوند. حضور در اردوی سه روزه تخصصی بازی سازی آکادمی همراه اول، آموزش و منتورینگ دانش آموزان از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های رویداد کی‌برد همراه اول بود و در نهایت، ضمن حمایت‌های ویژه از بازی‌ها و دانش‌آموزان مستعد و برتر در راستای ورود به صنعت بازی سازی و حوزه ICT کشور، جوایز نقدی با ارزش مجموع 200 میلیون تومان به برگزیدگان اهدا شد.

رویداد کی برد همراه اول از کجا شکل گرفت؟

رویداد کی‌برد همراه اول از اردیبهشت ماه 1401 و طی برگزاری کارسوق دانش‌آموزی فناوری اطلاعات شکل گرفت. بخش دانش آموزی آکادمی همراه اول در آن زمان در راستای مسئولیت اجتماعی خود به‌منظور استعدادیابی دانش‌آموزان باانگیزه و جهت شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان مستعد در حوزه فناوری‌های دیجیتال، یک رویداد دو روزه را به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات برگزار کرد. کارگاه‌های تیم‌سازی و کار گروهی و همچنین ارائه محتواهای آموزشی تخصصی از جمله بخش‌های این کارسوق بودند و در پایان، نفرات برتر این کارسوق مورد تجلیل قرار گرفتند.

با توجه به استقبال چشم‌گیر مخاطبان، آکادمی همراه اول در تابستان 1401، یک کارسوق دانش آموزی دیگر را با موضوع برنامه‌نویسی برای بازی‌سازی در استان یزد برگزار کرد. طی برگزاری این کارسوق، دانش‌آموزان علاقه‌مند به برنامه نویسی با زبان پایتون در استان یزد گرد هم آمدند و آموزش‌های لازم را دیدند و به این ترتیب، اولین قدم برای برگزاری یک رویداد استعدادیابی ملی و کشوری برداشته شد.

کی‌برد همراه اول

در این کارسوق که بسیار حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر از قبل شده بود، 400 نفر ثبت نام کردند و در انتها، صد نفر برتر موفق به استفاده از آموزش‌های برنامه‌نویسی پایتون، محتواهای تخصصی و کارگاه‌های خلق ایده و تیم‌سازی و کارگروهی طی بازی‌های متنوع شدند. این صد نفر نیز در ادامه به چندین گروه تقسیم شدند تا بتوانند بازی‌های کامپیوتری خود را با کمک یکدیگر بسازند. سپس ده گروه برتر به اردوی ویژه این رویداد راه پیدا کردند تا بتوانند از پنل تخصصی بازی‌سازی و نشر بازی، مسابقه نهایی کدنویسی و نمایشگاه عمومی ارائه پروژه‌های کاندیدا بهره‌مند شوند.

آکادمی همراه اول پس از برگزاری این دو کارسوق و با توجه به استقبال چشمگیر دانش‌آموزان استان البرز و یزد، تصمیم گرفت برنامه استعدادیابی بعدی خود را در ابعاد بزرگتری برگزار کند. به این ترتیب تمام دانش‌آموزان کشور می‌توانند از آموزش‌ها و حمایت‌های این برنامه استعدادیابی استفاده کنند و آینده‌ی روشنی را برای خود و برای حوزه ICT کشور رقم بزنند.

تیم دانش‌آموزی آکادمی همراه اول در راستای استعدادیابی بهتر و فراگیرتر پس از رویدادهای قبلی، نخستین رویداد کی‌برد به‌عنوان اولین برنامه دانش‌آموزی کشوری همراه اول را به مجموعه رویدادهای استعدادیابی خود در حوزه فناوری‌های دیجیتال اضافه کرد. حالا با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان از دو کارسوق قبلی، رویداد بازی سازی کی‌برد همراه اول با موضوع بازی سازی برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم به‌صورت ملی در سراسر کشور برگزار شده است. بخش دانش‌آموزی آکادمی همراه اول با تجربیات دو کارسوق قبلی خود، ساختار جدیدی را برای رویداد کی‌برد در نظر گرفت. در تصویر زیر می‌توانید نقشه راه اولین رویداد ملی دانش‌آموزی کی‌برد همراه اول را مشاهده کنید:

کی‌برد همراه اول

شرکت‌کنندگان رویداد جدید کی‌برد همراه اول پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری خود می‌توانند ویدیوهای آموزشی را مشاهده کنند و با وظایف یک طراح بازی، برنامه نویس و طراح هنری آشنا شوند. سپس یک تیم سه تا پنج نفره از شرکت‌کنندگان هر استان برای بازی سازی تشکیل می‌شود و هر یک از این افراد، یکی از نقش‌های طراح بازی، برنامه نویس و طراح هنری را بر عهده می‌گیرند.

این تیم‌ها تا شهریورماه فرصت داشتند تا پروپوزال یا طرح‌های اولیه بازی خود را برای داورها بفرستند و سپس راهنمایی‌های لازم در اختیار آنها قرار می‌گرفت تا این افراد بتوانند بازی‌سازی بهتر و راحت‌تری داشته باشند.

تیم‌ها در مرحله بعد تا پایان مهرماه فرصت داشتند تا نمونه اولیه بازی خود را برای کمیته داوری ارسال کنند. مرحله سوم نیز تا انتهای آبان ادامه داشت که در این مرحله، پروژه‌های ارسال شده توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت تا کاندیداهای نهایی در هر مقطع برگزیده شوند. در نهایت در آذرماه شاهد برگزاری بوت کمپ و اردوی سه روزه پایانی رویداد کی‌برد همراه اول هستیم و مراسم اختتامیه و برگزیدگان در پایان این بوت کمپ، جوایز خود را دریافت می‌کنند.

آموزش مفاهیم پایه و آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند به بازی سازی از مهم‌ترین اهداف رویداد کی برد همراه اول محسوب می‌شوند. این رویداد استعدادیابی فرصت مناسبی را در اختیار دانش آموزان علاقه‌مند به حوزه‌های طراحی بازی، طراحی هنری و برنامه نویسی در سراسر کشور قرار داد تا بتوانند بخش و حرفه مورد علاقه خود در بازی سازی را بهتر بشناسند و با آموخته‌ها و رزومه بهتر، راه ورود خود به مسیر شغلی بازی سازی موبایلی را هموار کنند.

در مجموع بیش از 40 ساعت محتوای آموزشی بازی سازی در چهار بخش فنی، هنری،‌ طراحی و مهارت‌های عمومی توسط 18 نفر از بهترین اساتید فعال در صنعت بازی سازی کشور تهیه شد. از جمله این اساتید باید فیروز دهقان (طراح استودیوی بازی سازی Deadmage)، محمدمهدی بهفر راد (مدیرعامل مدریک)، سید سینا میراثی (طراح بازی استودیوی کوییز) و احمد جاودان (کارگردان هنری و داستان‌نویس استودیوی بازی سازی پاییزان) را نام برد.

البته آموزش دانش آموزان فقط با جلسه‌های ضبط شده انجام نشد و اساتید در پایان دوره، مراجع و رفرنس‌های بیشتری را برای یادگیری و تست عملی مباحث آموخته شده به شرکت‌کنندگان معرفی کردند تا پشتوانه علمی و عملی آنها را در حوزه بازی سازی تقویت کنند. بنابراین آکادمی همراه اول با ساخت دوره‌های آموزشی مقدماتی و کاربردی و تغییر روند رویداد کی‌برد، روی آموزش کاربردی و تجربه عملی بازی سازی تمرکز کرده و به استعدادیابی از بین دانش آموزان مستعد سراسر کشور پرداخته است.

کی‌برد همراه اول

علاوه بر فراگیر و کشوری بودن رویداد استعدادیابی همراه اول، جوایز نقدی به مجموع ارزش 200 میلیون تومان از دیگر عواملی بود که باعث شد علاقه‌مندان استعداد چشمگیری از رویداد کی‌برد همراه اول داشته باشند. همچنین منتورها و آکادمی همراه اول به حمایت از دانش آموزان برگزیده ادامه می‌دهد تا این استعدادها رویای خود را به واقعیت تبدیل کنند و به فعالیت در صنعت بازی سازی کشور بپردازند.

به این منظور، رتبه‌های اول تا سوم هر مقطع تحصیلی، در مجموع 125 میلیون تومان جایزه از آکادمی همراه اول دریافت می‌کنند و جوایز جانبی با ارزش کلی 75 میلیون تومان نیز در بخش‌های مختلف رویداد کی‌برد شامل برگزیده موضوع ویژه، برترین‌های انفرادی در هر نقش، برگزیده داوری مردمی، برگزیدگان استانی و مراکز آموزشی فعال اختصاص پیدا می‌کند.

آکادمی همراه اول به‌منظور حمایت و پشتیبانی از دانش‌آموزان مستعد، این افراد را به عضویت باشگاه کی‌برد درخواهد آورد و از آنها در مسیر توسعه بازی های موبایلی خود به‌طور اختصاصی حمایت خواهد کرد. به این ترتیب، این رویداد استعدادیابی علاوه بر بازی‌های جذاب ساخته شده توسط دانش آموزان مقطع متوسطه و اهدای جوایز نقدی به آنها، دستاوردهای ارزشمندی برای صنعت بازی سازی کشور خواهد داشت که از جمله این دستاوردها می‌توان به اضافه شدن نیروهای جوان، خلاق و باانگیزه به صنعت ICT کشور اشاره کرد؛ نیروهای تازه‌نفسی که تجربه عملی و علمی کافی در حوزه تخصصی خود را در رویداد کی‌برد همراه اول به‌دست آورده‌اند.

رویداد کی‌برد بعدی همراه اول چه زمانی برگزار می‌شود؟

آکادمی همراه اول با ملی و کشوری کردن رویداد استعدادیابی خود، ضمن افزایش مقیاس آن، تغییراتی نیز در اهداف دوره ایجاد کرده و علاوه بر استعدادیابی، روی آموزش کاربردی، تجربه عملی بازی سازی و حمایت و پشتیبانی کامل از دانش آموزان مستعد جهت حضور در بازار کار حوزه ICT تمرکز کرده است.

رسالت و مسئولیت اجتماعی مجموعه همراه اول، استعدادیابی دانش‌آموزان توانمند و پشتیبانی از آنها برای فعالیت بیشتر و بهتر در صنعت ICT کشور بوده است؛ در همین راستا، بخش دانش آموزی آکادمی همراه اول قصد دارد رویداد کی‌برد را برای دو بار در سال برگزار کند و علاقه‌مندان ساکن در شهرها و شهرستان‌های بیشتری را تحت پوشش خود بگیرد. به این ترتیب هیچ دانش‌آموز مستعد و علاقه‌مندی به‌دلیل محدودیت‌ها از قطار تکنولوژی مدرن، جا نخواهد ماند.

کی‌برد همراه اول

جهت اطلاع از جزئیات رویداد کی‌برد دوم سال 1402 و اتفاقات این دوره و رویدادهای آینده، می‌توانید به سایت kibordevents.ir مراجعه و در آن ثبت نام کنید. در این سایت شاهد بروزرسانی زنده اخبار، آمار و روند رویدادها، چالش‌ها و عملکرد تیم‌های حاضر خواهیم بود. همچنین کانال آکادمی همراه اول در شبکه های اجتماعی نیز اطلاعات لازم درباره رویداد کی‌برد و سایر فعالیت‌ها را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. همچنین شما می‌توانید نظرات خود را در این کانال‌ها به اشتراک بگذارید تا در آینده شاهد طراحی و اجرای بهترین برنامه‌ها باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*