تست آفرود تسلا مدل Y و تویوتا لندکروزر سری 70 پیکاپ

تسلا مدل Y از لندکروزر هم بهتر آفرود می‌کند + ویدیو

تسلا مدل Y در کمال تعجب طی تست آفرودی حرکت در سربالایی موفق شده بهتر از لندکروزر سری 70 پیکاپ عمل کند. در ادامه این ویدیو جالب را مشاهده کنید.

به‌تازگی ویدیویی کوتاه منتشر شده است که تفاوت سیستم تعلیق و عملکرد آفرود کراس اوور الکتریکی تسلا مدل Y و نسخه پیکاپ لندکروزر سری 70 را به نمایش می‌گذارد. در این ویدیو، دو خودرو مذکور از روی سکوی شیب‌دار بالا می‌روند و مدل Y با نمایش عملکردی جالب توجه، فراتر از حد انتظار از یک کراس اوور الکتریکی شهری ظاهر می‌شود.

تسلا مدل Y در آفرود لندکروزر سری 70 را کنار می‌زد!

خودروهای الکتریکی از جمله محصولات تسلا به‌خاطر باتری پک خود وزن نسبتاً بالایی دارند، ولی مرکز ثقل آن‌ها هم پایین است. حالا تسلا مدل Y در ویدیو مذکور توانسته به‌لطف توزیع تقریباً مساوی وزن خود بین نواحی جلو و عقب، بر خلاف انتظار به راحتی با دو چرخ روی سربالایی ثابت بماند و به طرفین منحرف نشود. به نظر می‌رسد این‌که این کراس اوور برقی موفق شده با دو چرخ تعادل خود را روی سطح حفظ کند، برای افراد دور آن خنده‌دار بوده است.

لندکروزر سری 70 پیکاپ هم هرچند در ابتدا با شتاب به سمت سکوی شیب‌دار حرکت می‌کند، نمی‌تواند مثل تسلا مدل Y با دو چرخ روی سکو بایستد؛ در واقع این خودرو حتی نمی‌تواند به درستی از این سطح بالا برود و به‌سرعت یک طرف آن سنگینی می‌کند. این احتمالاً به توزیع وزن آن بر می‌گردد؛ به هر حال، این پیکاپ تویوتا در ناحیه جلو یک موتور درون‌سوز سنگین و سیستم انتقال قدرت دارد، در حالی که ناحیه عقب آن خالی است.

البته عوامل دیگری هم در این تست ساده تاثیرگذارند؛ به‌عنوان مثال، اگر راننده در شتاب‌گیری و حرکت روی سکو سنجیده‌تر عمل می‌کرد یا اتاق بار لندکروزر سری 700 پیکاپ پُر بود، شاید نتیجه متفاوت می‌شد. در نهایت نظر شما کاربران گجت نیوز درباره عملکرد تسلا مدل Y در این تست چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*