مرسدس بنز

مرسدس بنز به‌عنوان سودآورترین شرکت خودروسازی دنیا معرفی شد

مرسدس بنز لقب سودآورترین شرکت خودروسازی دنیا را از آن خود کرد. آمارها نشان می‌دهند 16 خودروساز بزرگ در سه ماهه سوم سال 2023 به سودآوری چشمگیری رسیدند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد خودروسازان بزرگ با وجود تمام چالش‌هایی که اقتصاد جهان با آن مواجه بود، در سه ماهه سوم سال 2023 یعنی طی ماه‌های جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی توانستند به بالاترین میزان فروش و سود دست پیدا کنند. در همین راستا شرکت مرسدس بنز موفق شد لقب سودآورترین شرکت خودروسازی دنیا را از آن خود کند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با جزئیات سودآوری این خودروسازان آشنا خواهیم شد.

رشد چشمگیر میزان سودآوری مرسدس بنز

ارزیابی‌هایی انجام شده توسط موسسه Ernst & Young نشان می‌دهند میزان فروش 16 خودروساز بزرگ در جهان طی سه ماهه اول سال 2023 به 504 میلیارد یورو افزایش پیدا کرده که از رشد 11 درصدی آن حکایت دارد. همچنین سود این خودروسازان به 39 میلیارد یورو افزایش یافته که رشد 35 درصدی را نشان می‌دهد.

مرسدس بنز

طبق آمارها، سود ناخالص مرسدس بنز حدود 13 درصد افزایش پیدا کرده که چنین رشدی باعث شده تا بتواند بالاتر از تمام خودروسازان لقب سودآورترین شرکت خودروسازی دنیا را دریافت کند. تویوتا با رشد 12.6 درصد و بی ام و با رشد 11.3 درصدی نیز در رتبه دوم و سوم لیست سودآوترین خودروسازان جهان قرار گرفتند.

البته کارشناسان، این افزایش سودآوری را دائمی نمی‌دانند؛ زیرا صنایع خودروسازی باید با چالش‌های بزرگی چون عبور از خودروهای درون‌سوز به خودروهای برقی مواجه شود. کارشناسان اعلام کردند در شرایط فعلی، بازار تا حدودی با خودروهای برقی اشباع شده و کماکان خریداران آنچنان که باید به خرید این خودروها تمایلی ندارند. در واقع مشتریان منتظرند تا خودروهای الکتریکی بهتر و مطمئن‌تری روانه بازار شوند.

ضمن این‌که آمارها نشان می‌دهند میزان فروش خودروهای برقی در هر منطقه متفاوت است. آمارهایی که توسط شرکت مشاوره‌ای اطلس پابلیک پالیسی منتشر شده نشان می‌دهند در سال 2023 در آمریکا بیش از 1 میلیون خودرو برقی فروخته شده که رکورد جدیدی محسوب می‌شود، اما همچنان عدد چشمگیری نیست؛ چرا که میزان فروش این خودروها در آمریکا نسبت به سال قبل فقط 1.7 درصد رشد داشته است.

در واقع در بازار آمریکا همانند کشورهای چین، آلمان و نروژ شاهد عرضه گسترده خودروهای الکتریکی نیستم. آمارهای منتشر شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهند در 6 ماه نخست سال جاری حدود 33 درصد از سهم کل خودروهای فروخته شده به خودروهای برقی تعلق دارد که این میزان در آلمان 35 درصد و در نروژ نیز 90 درصد گزارش شده است. البته بلومبرگ این آمار را با احتساب فروش خودروهای برقی، دوگانه‌سوز و هیبریدی لحاظ کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*