آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ

جدول انتشار آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ؛ کدام‌ها گرفتند و بقیه کی می‌گیرند؟

جدول انتشار آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ و تبلت‌های این شرکت را ببینید. آیا دیوایس شما هم در بین اسامی منتشر شده هست؟

گوگل چند ماه پیش از سیستم عامل اندروید ۱۴، جدیدترین نسخه پلتفرم موبایل اندروید رونمایی کرد. اما همانطور که می‌دانید، کمی زمان می‌برد تا گوشی‌سازها بخواهند پوسته نرم افزاری سفارشی خودشان را روی نسخه خام اندروید پیاده‌سازی کرده و در قالب بروزرسانی در اختیار کاربران بگذارند.

امسال سامسونگ زودتر از هر گوشی‌ساز دیگری دست به‌کار شد و شاهد عملکرد فوق‌العاده سریعی در انتشار آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ بودیم. این سیستم عامل با پوسته سفارشی One UI 6.0 همراه است که به اعتقاد بسیاری از کاربران و کارشناسان، بهترین رابط کاربری اندرویدی هم هست. ما در مقاله‌ای به‌طور مفصل به بررسی و معرفی قابلیت های آپدیت وان یو ای ۶ پرداخته‌ایم. بنابراین در اینجا فقط به گوشی‌هایی که تاکنون این آپدیت را دریافت کرده‌اند و محصولاتی که قرار است به‌زودی آن را دریافت کنند، اشاره خواهیم کرد.

کدام گوشی های سامسونگ هم اکنون به اندروید ۱۴ بروزرسانی شده‌اند؟

سامسونگ از چند هفته پیش انتشار بروزرسانی One UI 6 و اندروید ۴ برای محصولات پرچمداری مثل خانواده گلکسی S23 در سراسر جهان را آغاز کرده است. این شامل هر چهار عضو خانواده یعنی نسخه معمولی، پلاس، اولترا و اف ای می‌شود. این یعنی به‌احتمال خیلی زیاد کاربران ایرانی گوشی‌های سری اس ۲۳ هم موفق به دریافت بروزرسانی جدید اندروید شده‌اند. همین قضیه در مورد گوشی‌های گلکسی S22 و S22 Plus و S22 Ultra نیز صدق می‌کند. اما فعلا فقط کاربران اروپایی سه گوشی گلکسی S21 و S21 Plus‌ و S21 Ultra خبر از دریافت این آپدیت داده‌اند.

آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ گلکسی S23

همچنین اگر در آمریکا زندگی می‌کنید و صاحب نسخه ورایزن یکی از گوشی‌های تاشو پرچمدار گلکسی Z Fold 5 و Z Flip 5 سامسونگ هستید، این بروزرسانی جدید هم اکنون برای گوشی شما منتشر شده است.

اما سامسونگ هوای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خودش را هم داشته است و بسیاری از آن‌ها موفق به دریافت آپدیت جدید اندروید و وان یو آی شده‌اند. به‌طور مثال کاربران ایرانی گزارش داده‌اند نخستین نفراتی هستند که آپدیت جدید را روی گوشی گلکسی A73 دریافت کرده‌اند. صاحبان نسخه AT&T گوشی گلکسی A54 که در آمریکا زندگی می‌کنند آپدیت را روی گوشی‌شان دریافت کرده‌اند. کاربران بریتانیایی گلکسی A53 فعلا تنها کسانی هستند که طعم اندروید ۱۴ را چشیده‌اند و گلکسی A34 هم فقط در قاره اروپا آپدیت شده است.

آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ اقتصادی

گوشی گلکسی M53 نیز در آلمان بروزرسانی جدید را دریافت کرده است. و در نهایت کاربران گوشی گلکسی A14 5G در سراسر جهان دریافت این آپدیت را گزارش داده‌اند. اگر هم هنوز برای گوشی شما ارسال نشده، احتمالا طی روزهای آتی انجام می‌شود.

کدام یک از دیگر گوشی‌های سامسونگ آپدیت می‌شوند؟

در حالی که برخی از گوشی‌های پرطرفدار و پرفروش سامسونگ بروزرسانی جدید اندروید را دریافت کرده‌اند، اما هنوز هم این فهرست تکمیل نیست و باید نام مدل‌های دیگری هم به آن اضافه شود.

آپدیت اندروید ۱۴ برای گوشی های سامسونگ Galaxy S23 FE

در زیر زمان دریافت آپدیت اندروید ۱۴ توسط کاربران اروپایی محصولات سامسونگ مشخص شده است. احتمالا کاربران سایر نقاط جهان از جمله ایران هم با تأخیری نه چندان زیاد بتوانند این بروزرسانی جدید را دریافت کنند.

تاریخمدل گوشی
دسامبر ۲۰۲۳گلکسی Z Fold 4 و Z Fold 3 / گلکسی Z Flip 4 و Z Flip 3 / گلکسی S23 FE / گلکسی A72 / گلکسی A52 / گلکسی A52 5G / گلکسی A52s 5G / گلکسی A33 5G / گلکسی A14 / گلکسی M53 5G / گلکسی M33 5G / گلکسی XCover 6 Pro
ژانویه ۲۰۲۴گلکسی A23 5G
فوریه ۲۰۲۴گلکسی A13 / گلکسی A13 5G  گلکسی A04s / گلکسی M23 5G / گلکسی M13

تبلت‌های سامسونگ چه زمانی آپدیت اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند؟

کاربران آمریکایی، اروپایی و کانادایی تبلت‌های سری گلکسی تب S9 و کاربران اروپایی خانواده گلکسی تب S8 در حال حاضر موفق به دریافت آپدیت اندروید ۱۴ شده‌اند. همچنین طبق تاریخ اعلام شده، تبلت‌های زیر این آپدیت را دریافت خواهند کرد:

آپدیت اندروید ۱۴ برای تبلت های سامسونگ

تاریخمدل تبلت
نوامبر ۲۰۲۳گلکسی تب S6 لایت
ژانویه ۲۰۲۴گلکسی تب S7 FE / گلکسی تب S7 FE 5G / گلکسی تب اکتیو ۴ پرو/ گلکسی تب اکتیو ۴ پرو 5G
فوریه ۲۰۲۴گلکسی تب A8 / گلکسی تب A7 Lite

کدام گوشی‌های سامسونگ قرار نیست به Android 14 آپدیت شوند؟

مسلما تمام گوشی های سامسونگ قرار نیست به اندروید ۱۴ مجهز شوند. بنابراین اگر نام گوشی یا تبلت شما در فهرست‌های بالا نیست، بنابراین شما قادر به دریافتش نیستید. به‌طور مثال باید به گوشی‌های زیر اشاره کرد:

  • گلکسی اس ۲۰ / اس ۲۰ پلاس / اس ۲۰ اولترا
  • گلکسی نوت ۲۰ / نوت ۲۰ اولترا
  • گلکسی زد فولد ۲
  • گلکسی زد فلیپ 5G

در مجموع، تمام گوشی‌های پرچمداری که سامسونگ طی دو سال اخیر عرضه کرده می‌توانند این بروزرسانی بزرگ را تحویل بگیرند؛ زیرا سامسونگ همه آن‌ها را با تضمین دریافت ۴ ساله بروزرسانی‌ها راهی بازار کرده است.