قطعی اینترنت جهان

اطلاعیه عجیب ناسا: ممکن است فردا اینترنت جهان تا ماه ها قطع شود

ناسا در یک اطلاعیه عجیب و کاملا ناگهانی، اعلام کرد که ممکن است فردا اینترنت تمام جهان برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها به‌طور کامل قطع شود! در ادامه به جزئیات این اطلاعیه ترسناک می‌پردازیم.

مدتی پیش، دانشمندان و پژوهشگران ناسا از پدیده‌ای تحت عنوان «آخرالزمان اینترنتی» صحبت کردند که واکنش‌های فراوانی را در پی داشت. طبق این نظریه، برخورد توفان‌های خورشیدی و اجرام هاله‌ای قدرتمند با کره زمین، می‌تواند به کابل‌های اینترنتی آسیبی جدی برساند و منجر به قطعی اینترنت برای چند ماه شود. حالا ناسا دوباره در این باره هشدار داده، اما این‌بار با زمان به وقوع پیوستن این فرضیه، تنها چندساعت فاصله داریم!

اخیرا مدل‌های ناسا موفق به ردیابی یک جرم هاله‌ای خورشیدی یا (CME) شدند که تا حدودی در جهت کره زمین قرار دارد. اصلی‌ترین نگرانی دانشمندان ناسا این است که امکان دارد این جرم قدرتمند، در تاریخ 30 نوامبر (9 آذر ماه) به زمین اصابت کند؛ یعنی فردا! اگر این اتفاق رخ دهد، می‌تواند نتایج فاجعه‌بار و عجیبی را در پی داشته باشد که قطع اینترنت جهان برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها، حائز اهمیت‌ترین آن‌هاست.

روز یکشنبه، بخشی از جرم هاله‌ای خورشید به زمین برخورد کرد و یک توفان خورشیدی ۱۵ ساعته را به‌وجود آورد که با شدت G۲ به اوج خود رسید. این برخورد به‌حدی شدید بود که در بخش‌های زیادی از اروپا شفق‌های قطبی به وضوح دیده شدند. حالا پس از چند روز، مدل‌های ناسا یک پرتاب جرم هاله‌ای دیگر را ردیابی کرده‌اند که تا حدی در مسیر نیمکره جنوبی زمین قرار دارد و ممکن است تا ۳۰ نوامبر (۹ آذر) به زمین برسد. پژوهشگران این احتمال را قوی می‌دانند که با برخورد جرم هاله‌ای به زمین، ممکن است کابل‌های اینترنتی متحمل فشار و بار بسیار زیادی شوند که نتیجه این اتفاق، قطع شدن اینترنت جهان خواهد بود؛ آن هم برای چندماه!

همچنین مطالعه کنید:

چیزی به نام آخرالزمان اینترنت حقیقت ندارد

این پدیده حتی ابعاد وسیع‌تری پیدا کرد و باعث شد تا «تامیتا اسکوف» به‌عنوان فیزیکدان حوزه آب و هوای فضایی در شبکه اجتماعی ایکس اینگونه بنویسد:

خورشید جنوب را هدف گرفته؛ بنابراین یک توفان خورشیدی به سمت زمین پرتاب شده است.

البته برخی دیگر نیز بر این باورند که این توفان خورشیدی ضعیف‌تر از قبلی‌هاست و ممکن است فقط باعث ایجاد شفق‌های قطبی شود. اما با تمام این احتمالات و گمانه‌زنی‌ها، هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است فردا از خواب بیدار شویم و تا ما‌ه‌ها اینترنتی در تمام دنیا وجود نداشته باشد! هرچند امیدواریم این اتفاق رخ ندهد و اینترنت دچار یک آخرالزمان مدت‌دار نشود. چندی پیش هم این مسئله به صورت جامع بررسی شد که پدیده‌ای به‌نام آخرالزمان اینترنتی حقیقت ندارد، اما ناسا دوباره این ماجرا را بر سر زبان‌ها انداخته است. نظر شما در این باره چیست آیا توفان خورشیدی باعث قطعی اینترنت جهان خواهد شد؟