واردات ساندرو جدید

رنو داستر 2024 با موتور دوگانه سوز معرفی شد؛ به ایران هم وارد می‌شود؟ + ویدیو

رنو داستر 2024 جدیدترین کراس اور گروه خودروسازی داچیا است که ادعای «بهترین خودرو خانوادگی جهان» را دارد! اما در اثبات آن چقدر موفق است؟ در ادامه با مشخصات فنی و قیمت داستر جدید همراه می‌شویم و به این سوال پاسخ می‌دهیم و نهایتا به شانس واردات آن به ایران نگاهی می‌اندازیم.

تقریبا اوایل سال 1395 بود که پای خودروهای میان رده، اما باکیفیت رنو مثل داستر و ساندرو به ایران باز شد و با توجه به شرایط ایده آل بازار خودرو ایران در آن سال‌ها، این دو محصول مثل بمب صدا کردند. متاسفانه از آن تاریخ تا به امروز، شرایط به نحوی رقم خورده است که نه تنها محصولات فرانسوی، بلکه کره‌ای و ژاپنی‌های باکیفیت هم با این بازار خداحافظی کرده‌اند و جای خود را به چینی‌های پر حرف و حدیث داده‌اند. حالا شرکت داچیا از جدیدترین نسخه داستر رونمایی کرده است که شاید این رونمایی برای ما ایرانی‌ها، حسرت و داستان متفاوتی را برای نقل کردن داشته باشد.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه خودرو داستر جدید

این نسخه، سومین نسل از کراس اور محبوب، کم خرج و خانواده پسند رنو داستر است که با سه پیشرانه متفاوت راهی بازار شده است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که تولید رنو داستر از سال 2010 تا به امروز، از مرز 2.2 میلیون نسخه هم فراتر رفته و از نظر، جزو کراس اورهای موفق به حساب می‌آید. پس با برچسب قیمت 22 هزار دلاری و رنج گسترده‌ای از آپشن‌ها و امکانات رفاهی، باید منتظر یکی از جذاب‌ترین کراس اوورهای جهان باشیم که شاید به ایران هم بیاید؛ اما با چه قیمت و مشخصاتی؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم.

مشخصات فنی رنو داستر مدل 2024

مشخصات رنو داستر مدل 2024

کراس اور جدید داچیا روی معماری جدید و محبوب CMF-B ساخته و طراحی شده است که قبلا افتخار آشنایی با این پلتفرم را در محصولاتی مثل رنو ساندرو جدید داشتیم. همچنین بد نیست اشاره کنیم که پلتفرم CMF-B یکی از شاهکارهای همکاری نیسان – رنو – میتسوبیشی است که می‌تواند رنج زیادی از سگمنت‌های مختلف مثل سدان، هاچ بک و حتی خودروهای برقی و هیبریدی را روی خود سوار کند.

نسخه هیبریدی

قیمت رنو داستر مدل 2024

رنو داستر 2024 هیبریدی که قوی‌ترین نسخه هم به حساب می‌آید و با نام داستر هیبریدی 140 شناخته می‌شود، میزبان یک موتور بنزینی چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم 1.6 لیتر در محور جلو است که به کمک دو موتور برقی و گیربکس اتوماتیک DHT، تقریبا 140 اسب بخار قدرت را به دست راننده می‌رساند.

مشخصات رنو داستر مدل 2024

بد نیست اشاره کنیم که یکی از این دو موتور الکتریکی در نقش ژنراتور باتری‌ها و استارتر خودرو عمل می‌کند و دیگری با توان 49 اسب بخار، در خدمت راننده خواهد بود؛ چرا استارتر؟ زیر این نسخه هیبریدی فقط در حالت برقی استارت می‌خورد و سپس بعد از اینکه به سرعت کافی رسید، پیشرانه بنزینی روشن و وارد مدار می‌شود. به علاوه، ظرفیت باتری های رنو داستر جدید هیبریدی هم 1.2 کیلو وات ساعت است.

رنو داستر مدل 2024

همچنین رنو داستر 2024 به سیستم بازیابی انرژی ترمزها مجهز است تا در زمان ترمز گرفتن هم باتری‌ها را شارژ کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این نسخه در رانندگی شهری، 80 درصد کارکرد خود را در حالت برقی سپری می‌کند و همین موضوع، روی کاهش مصرف بنزین به مقدار 40 درصد تاثیر می‌گذارد. مصرف سوخت کلی این نسخه هم نسبت به نسل‌های قبلی، 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

نسخه توربو شارژ پلاگین هیبریدی

عکس داخل رنو داستر مدل 2024

رنو داستر 2024 توربو شارژ پلاگین هیبریدی که با نام داچیا داستر TCe 130 هم شناخته می‌شود، میزبان یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ 3 سیلندر با حجم 1.2 لیتر است. جالب اینجاست که رنو داستر جدید پلاگین هیبریدی از سیستم انتقال قدرت AWD هم بهره می‌برد. این سیستم انتقال قدرت با یک موتور 48 ولت DC جفت می‌شود و در نهایت، 130 اسب بخار قدرت را به راننده می‌دهد. جالب است بدانید که ام وی ام ایکس 33 کراس هم دقیقا از موتور 1.2 لیتری توربو شارژ  نیرو می‌گیرد اما موتور ام وی ام X33 کراس از نوع TCI است.

واردات ساندرو جدید هیبریدی

به هر حال بدون احتساب مدل AWD یا FWD، گیربکس رنو داستر 2024 در نسخه توربو شارژ پلاگین هیبریدی یا همان TCe 130، یک گیربکس دستی با تعویض 6 سرعته خواهد بود. همچنین این اولین بار است که چرخ‌های عقب یک خودرو در معماری CMF-B می‌چرخند و تابه امروز روی این پلتفرم، خودرو AWD توسعه پیدا نکرده بود.

عکس داخل رنو داستر مدل 2024

رنو داستر 2024 اتوماتیک

رنو داستر 2024 در نسخه AWD از سیستم  4×4 Terrain Control هم بهره می‌برد که این سیستم به طور اتوماتیک، نیروی پیشرانه را بین چرخ‌های عقب و جلو تنظیم می‌کند. همچنین این نسخه به حالت‌های رانندگی کاربردی و مختلفی مثل حالت رانندگی در برف، شن و گل و لای، اکو و نرمال هم مجهز شده است. علاوه بر این موارد، سیستم کروز کنترل در سرعت پایین هم روی این خودرو قرار دارد تا در سرازیری‌های عجیب و غریب هم بتوانید با سرعت مطمئن (0 تا 30 کیلومتر بر ساعت) حرکت کنید.

نسخه گازسوز ال پی جی

مشخصات رنو داستر مدل 2024

رنو داستر مدل 2024 جدید با گیربکس دستی

شاید تعجب کنید اما سوخت LPG در کشورهای اروپای شرقی، کاملا رایج است و با توجه به قیمت پایین‌تر (نسبت به بنزین)، محبوبیت بالاتری هم دارد. رنو داستر 2024 در نسخه گازسوز LPG می‌تواند با یک مخزن 50 لیتری ال پی جی، تقریبا 1300 کیلومتر را یک نفس طی کند که این عدد واقعا شگفت انگیز به نظر می‌رسد. همچنین میزان تولید آلایندگی این نسخه در برابر نسخه‌های بالایی، تقریبا 10 درصد کاهش یافته است.

واردات داچیا داستر مدل جدید

پیشرانه‌ی کراس اور داستر مدل جدید در نسخه گازسوز LPG، همان موتور معروف 100 ECO-G است که این پیشرانه را قبلا در داستر، ساندرو، ساندرو استپ وی، لوگان یا همان نمونه اروپایی تندر 90 دیده بودیم (منظور نسخه‌های دوگانه سوز یا گازسوز LPG است).

واردات ساندرو جدید

همچنین باید اشاره کنیم که موتور 100 ECO-G در رنو داستر 2024 دوگانه سوز LPG، یک پیشرانه توربو شارژ 3 سیلندر است که (همانطور که از نامش پیداست) دقیقا 100 اسب بخار قدرت را با گیربکس اتوماتیک CVT یا گیربکس دستی 5 سرعته به راننده می‌دهد.

امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و آپشن

قیمت رنو داستر مدل 2024

در ادامه سعی می‌کنیم تا لیست کاملی از تجهیزات ایمنی، امکانات رفاهی و آپشن های رنو داستر 2024 را در اختیار شما قرار دهیم اما باید گفت که این موارد ممکن است نسبت به نوع پیشرانه و تیپ خودرو، تغییر پیدا کنند:

  • مولتی مدیا 10.1 اینچی با سرویس اپل کارپلی و اندروید اتو
  • کلاستر دیجیتال 7 اینچی
  • سیستم صوتی با 6 اسپیکر
  • 6 کیسه هوا
  • صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی برای سرنشین‌های ردیف جلو
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • دی لایت و اتولایت
  • سیستم روشنایی ال ای دی
  • کروز کنترل سرعت پایین
  • سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سیستم ترمز ABS + EBD
  • استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
  • سیستم تهویه مطبوع خودکار
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • رادار هشدار برخورد از جلو
  • رادار نقطه کور
  • 6 حالت رانندگی مختلف شامل اتو، برف، شن و گل و لای، آفرود، اکو
  • شارژر وایرلس و …

آفرود با موتور 1.2 لیتری توربو شارژ

قیمت رنو داستر مدل 2024

نسخه 1.2 لیتری توربو شارژ پلاگین هیبرید علاوه بر قابلیت رانندگی AWD و حالت‌های رانندگی آفرودی، میزبان پکیج سفر هم خواهد بود. در این پکیج، یک تخت خواب تاشو، کیسه خواب و چنین تجهیزاتی که برای یک مسافرت جمع و جور نیاز خواهد بود، در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. نمونه این تجهیزات و تخت خواب مسافرتی را می‌توانید در تصاویر بالا ببینید.

طراحی ظاهری و ابعاد

قیمت رنو داستر مدل 2024

اندازه و ابعاد رنو داستر 2024 شامل 4340 میلی متر طول، 1810 میلی متر عرض و 1660 میلی متر ارتفاع می‌شود و فضای صندوق عقب آن هم به تنهایی، حجمی معادل 472 لیتر دارد که این عدد با خم کردن صندلی‌های ردیف دوم، تا +1000 لیتر هم افزایش پیدا می‌کند.

رنو داستر مدل 2024

بر حسب مدل انتخابی، شما می‌توانید چهره‌ی متفاوتی از این محصول را انتظار داشته باشید اما مدل رنو داستر 2024 در نسخه AWD از همه‌ی آن‌ها زیباتر است. جلوپنجره‌ی این خودرو میزبان چراغ‌های ال ای دی با طراحی Y شکل است و دیفیوزر دو رنگ و فلاپ‌های پلاستیکی هم نمای جذاب‌ و خشن‌تری را خلق کرده‌اند. نمای کناری به رینگ‌های 18 اینچی با طراحی دو رنگ و پنج پره، آینه و ستون‌های دو رنگ و ریل‌های سقفی محدود می‌شود و شاید جذاب‌ترین نکته در این قسمت، مدل باز شدن درب‌های عقب باشد که ما را به یاد تویوتا CHR می‌اندازند.

رنو داستر مدل 2024

نمای عقبی هم چراغ‌ خطرهای Y شکل با طراحی پیکسلی را دارد و به مانند نسخه‌های قدیمی داستر، از چراغ‌ خطرهای مدرن و یکپارچه خبری نیست. اسپویلر دو تکه، دیفیوزر دو رنگ و آنتن اسپرت هم در این قسمت به چشم می‌آید.

طراحی کابین و داشبورد

واردات ساندرو جدید هیبریدی

واردات داچیا داستر مدل جدید

کابین و داشبورد رنو داستر 2024 از یک خودرو اسپرت، اقتصادی و کم هزینه خبر می‌دهند که علاوه بر داشتن هوای جیب راننده، آبروی او را هم حفظ می‌کنند. هرچند داشبورد و اتاق داچیا داستر مدل 2024 آن چنان هم مدرن نیستند اما باز هم می‌توانید مواردی مثل فرمان دی تایپ، مولتی مدیا 10 اینچی، کلاستر 7 اینچی، اهرم تعویض دنده مدرن، اتوهلد و ترمز پارک، هولدر موبایل، شارژر وایرلس، زیر آرنجی و کنسول میانی و سانروف را در این قسمت پیدا کنید.

قیمت رنو داستر 2024

واردات ساندرو جدید آخرین مدل

طبق گزارش‌های رسمی شرکت داچیا، قیمت رنو داستر جدید از 22 هزار دلار شروع می‌شود و احتمالا، نسخه هیبریدی فول آپشن، قیمت بالاتری هم داشته باشد. اگر واردات داچیا داستر مدل 2024 به ایران انجام گیرد، حدس می‌زنیم که قیمت این خودرو در ایران از 2 میلیارد تومان شروع شود. رنو داسترهای مدل 1395 همچنان سخت جان و استوار به راه خود ادامه می‌‍‌دهند و بازار خوبی هم دارند اما متاسفانه مدل جدید حداقل از نظر آپشن و امکانات رفاهی، حرف زیادی در مقابل رقیب‌های چینی نخواهد داشت.

واردات رنو داستر جدید به ایران

آپشن های داچیا داستر مدل جدید

با باز شدن راه واردات خودرو در سال 1402، موج زیادی از وارداتی‌های کره‌ای مثل کیا سلتوس 2023 کوشا خودرو راهی ایران شدند اما متاسفانه برخلاف وعده‌های قبلی، هیچ محصولی از رنو وارد ایران نشد. هرچند امیدواریم که با توجه به قیمت داستر 2024 به زودی شاهد حضور آن در ایران باشیم. گفتنی است که شرکت پارس خودرو در روزگاری نه چندان دور، عاملیت واردات محصولات رنو به ایران را بر عهده داشت. به هر حال داستان واردات رنو داستر جدید به ایران فعلا مشخص نیست اما اگر در این رابطه اطلاعاتی به دست آوردیم، این اطلاعات را در بخش اخبار خودرو گجت نیوز با شما در میان خواهیم گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*