انتقاد رابرت دنیرو به اپل و گاتهام آواردز به خاطر حذف سخنرانی

رابرت دنیرو هم از دست اپل شاکی است!

رابرت دنیرو اخیراً در مراسم گاتهام آواردز 2023 که به‌عنوان مجری روی صحنه آمده بود، به صراحت از اپل به‌خاطر سانسور بخشی از سخنرانی او انتقاد کرد.

رابرت دنیرو، ستاره فیلم‌هایی نظیر تاکسی درایور، گودفلاز و پدرخوانده 2 و پای ثابت آثار مارتین اسکورسیزی، اخیراً روی صحنه گاتهام آواردز 2023 جایزه نماد تاریخی و ادای احترام به خالق این مراسم را به فیلم «قاتلان ماه گل» (Killers of the Flower Moon)، ساخته این کارگردان مشهور اعطا کرد. این فیلم که خود رابرت دنیرو، لئوناردو دی‌کاپریو و لیلی گلداستون در آن حضور دارند، از طریق سرویس اپل تی‌وی پلاس پخش می‌شود. با این حال، دنیرو در انتهای سخنرانی خود به انتقاد از اپل و برگزارکنندگان گاتهام آواردز پرداخت.

انتقاد رابرت دنیرو از اپل بابت سانسور سخنرانی

انتقاد رابرت دنیرو به اپل و گاتهام آواردز به خاطر حذف سخنرانی

رابرت دنیرو در بخش پایانی سخنرانی خود طی گاتهام آواردز با جمله «فقط می‌خواهم یک چیز بگویم» توجه حضار را به خود جلب کرد و سپس اظهار داشت که انتقادات سیاسی او را اپل یا دست‌اندرکاران گاتهام آواردز از روی تله‌پرومپتر حذف کرده‌اند. او در ادامه بخش حذف شده از سخنرانی را از روی گوشی خود خواند که با تشویق حضار همراه شد.

دنیرو این‌طور شروع کرد که «تاریخ دیگر آن تاریخ قبلی نیست… حتی واقعیت‌ها جایشان را به واقعیت‌های جایگزین می‌دهند». او این موضوع را به مرضی تشبیه کرد که حتی گریبان صنعت سرگرمی را هم گرفته و سپس به اظهار نظر بحث‌برانگیز جان وین ملقب به دوک، بازیگر معروف آمریکایی اشاره کرد. دوک زمانی گفته بود که تصاحب آمریکا از بومی‌های آن کار اشتباهی نبود؛ چون خیلی از افراد به سرزمینی جدید نیاز داشتند و «سرخ‌پوست‌ها با خودخواهی تلاش می‌کردند این سرزمین را برای خودشان نگه دارند».

دنیرو همچنین از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد کنونی ریاست جمهوری این کشور صریحاً انتقاد کرد. او گفت که ترامپ طی 4 سال حضور خود در کاخ سفید بیش از 30 هزار بار دروغ گفته و کماکان به این رویه خاتمه نداده، ولی حتی با این حال نمی‌تواند شخصیت واقعی خود را پنهان کند. دنیرو سپس ترامپ را به حمله به اشخاص یا اقشار ضعیف‌تر از خود، نابودی «هدایای طبیعت» و بی‌احترامی متهم کرد.

این ستاره سینمای آمریکا در نهایت پس از خواندن بخش حذف شده سخنرانی خود، به اپل و دست‌اندرکاران گاتهام آواردز طعنه زد. او اعتراف کرد که تمایلی به تشکر از آن‌ها ندارد و حتی در حالی که متعجب از اتفاق رخ داده بود، گفت «چطور به خودشان جرئت می‌دهند چنین کاری بکنند».

تا به اینجا هیچ واکنشی از سوی اپل یا برگزارکنندگان گاتهام آواردز صورت نگرفته و مشخص نیست که کدام طرف در متن سخنرانی دنیرو دست برده است. با وجود این، ویدیو کامل سخنرانی رابرت دنیرو که شامل همین بخش انتقادی هم می‌شود، در کانال یوتیوب موسسه گاتهام قرار گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*