بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی تاریخ که باید تجربه کنید

اگر به دنیای ابرقهرمانان مارول، DC و غیره علاقه‌مندید، در اینجا بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی تاریخ را معرفی می‌کنیم که ساعت‌ها شما را سرگرم خواهند کرد.

بازی های کامپیوتری باعث می‌شوند حس ابرقهرمانی را تجربه کنید، از ساختمانی به ساختمان دیگری بپرید، با فشار دادن یک دکمه جان‌تان را پر کنید و یا حتی زمان را کُند کنید. بازی‌ها به شما اجازه می‌دهند توی جلد شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در فیلم‌ها و کمیک‌ها بروید و با آن‌ها مأموریت‌های مختلف را انجام دهید.

بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی تاریخ

از زمان روی کار آمدن این مدیوم، صدها بازی ویدیویی ابر قهرمانی در ژانرهای مختلفی عرضه شده که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. از ژانر مبارزه‌ای و اکشن گرفته تا پلتفرمر و بازی‌های آنلاین چند نفره، در اینجا به معرفی بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی تاریخ خواهیم پرداخت که ارزش بازی کردن را دارند.

۱. بازی Marvel’s Spider-Man 2

ژانر: ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳

بازی Marvel's Spider-Man 2 - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

اسپایدر من ۲، بیشتر از هر عنوان دیگری به شما اجازه می‌دهد لباس یک ابرقهرمان را تن کنید و به ایفای نقش بپردازید. شما با نقش مرد عنکبوتی می‌توانید در شهر تاب بخورید، جلوی جنایات را بگیرید، عکس بگیرید و از گشت‌و‌گذار در شهر لذت ببرید.

این عنوان به شما اجازه می‌دهد به بخش بزرگ‌تری از شهر نیویورک دسترسی پیدا کنید، دو مرد عنکبوتی با توانایی‌های منحصر به‌فرد را در اختیار شما می‌گذارد و بهترین داستان Venom خارج از کمیک‌ها را با این بازی تجربه کنید. همه‌چیز در این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده که بتوانید نهایت لذت را از زندگی یک ابرقهرمان ببرید. سونی این بازی را به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ خودش منتشر کرده است.

۲. بازی DC Universe Online

ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی، مبارزه‌ای | تاریخ عرضه: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۱

بازی DC Universe Online - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

این بازی به شما اجازه می‌دهد ابرقهرمان خودتان را بسازید و با آن به یک بازی گروهی آنلاین در کنار دوستانتان بپیوندید. شما می‌توانید در DC Universe Online، آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. همانطور که از نامش پیداست، این عنوان از کاراکترهای دوست‌داشتنی دنیای DC Universe مثل سوپرمن، بتمن و غیره برخوردار است و آن‌ها را به گیم پلی اکشن و جذابی آورده که می‌توانید آنلاین بازی کنید.

در واقع شما باید کاراکتر مورد نظر خودتان را بسازید و تصمیم بگیرید که از چه قدرت‌هایی برخوردار باشد. سپس باید همراه بازیکنان واقعی از سراسر دنیا در مأموریت‌های آنلاین شرکت کنید. خوشبختانه به‌لطف محبوبیت بالایی که این بازی دارد، همین حالا پس از گذشته یک دهه از عرضه این عنوان، همچنان سرورهایش فعال هستند و می‌توانید از اجرای آن لذت ببرید. این بازی روی ویندوز، PS3 ،PS4 ،Xbox One و نینتندو سوییچ قابل اجرا است.

۳. بازی Batman: The Video Game

ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی، مبارزه‌ای | تاریخ عرضه: ۲۲ دسامبر ۱۹۸۹

بازی Batman: The Video Game - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

این یک بازی مبتنی بر مجموعه فیلم‌های بتمن است که ساخت آن به دهه ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد و واقعا عالی است. شاید صحبت کردن درباره بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی روی سیستم‌های مدرن و پیشرفته چیز عجیبی نباشد، اما در آن زمان دنیای سرگرمی انقدر پر از عناوین ابرقهرمانی نبود. یکی از بهترین بازی‌هایی این ژانر که در آن زمان برای کنسول‌های NEC عرضه شد، Batman: The Video Game نام داشت.

این بازی بر اساس فیلم سال ۱۹۸۹ تیم برتون ساخته شده، اما برای جذابیت بیشتر شخصیت‌های شرور دیگری به آن اضافه شده و داستانش هم کمی متفاوت است. این یک بازی پلتفرمر اکشن قوی با موسیقی متن عالی و گیم پلی سرگرم‌کننده است که هنوز هم محبوبیت بالایی دارد. گرچه اکنون بازی‌هایی با بودجه‌های خیلی گسترده‌تری ساخته شده‌اند، اما نباید فراموش کرد که اولین نسخه بتمن چه تأثیرات به‌سزایی در خلق عناوین مدرن داشته است.

۴. بازی South Park: The Fractured But Whole

ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی، استراتژی | تاریخ عرضه: ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷

بازی South Park: The Fractured But Whole - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

شاید وقتی صحبت از بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی مطرح می‌شود، هیچ‌وقت به کارتن دوست‌داشتنی ساوت پارک فکر هم نکنید. اما یوبی سافت با بازی The Fractured But Whole این کار را انجام داده است. چه طرفدارش باشید چه نباشید، این بازی همان مبارزات نسخه قبلی خودش، The Stick of Truth را ارائه می‌کند، در حالی که یک داستان خنده‌دار بر اساس فیلم‌های سینمایی ابرقهرمانی را روایت می‌کند.

گاهی اوقات کمیک بوک‌ها و فیلم‌ها، داستان‌های ابرقهرمانانه خودشان را بیش از حد جدی می‌گیرند. بازی ساوت پارک با تمسخر آن‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌چیزی ارزش جدی گرفتن را ندارد، در عین حال می‌توانید نقش آن‌ها را خودتان هم ایفا کنید. بازی South Park توانسته با گیم پلی راضی‌کننده و داستان خنده‌دارش، به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای شیفتگان دنیای ابرقهرمانی تبدیل شود. این بازی برای پلتفرم ویندوز، PS4، Xbox One و نینتندو سوییچ منتشر شده است.

۵. بازی Marvel: Ultimate Alliance

ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی | تاریخ عرضه: ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶

بازی Marvel: Ultimate Alliance - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

گاهی اوقات می‌خواهید در کنار دوستانتان با آدم بدها بجنگید و آن‌ها را شکست دهید. بازی Marvel: Ultimate Alliance به شما اجازه می‌دهد با قهرمانان و تهبکاران مورد علاقه خود از دنیای سینمایی مارول، سناریوهای مختلفی را اجرا کنید. گیم پلی این بازی پیچیده یا چالش برانگیز نیست (به‌خصوص اگر گیمر حرفه‌ای باشید)، اما روی هم رفته تشکیل یک تیم چهار نفره از ابرقهرمان‌های محبوبتان و انجام مأموریت‌ها در کنار هم می‌تواند جذاب به‌نظر برسد.

این بازی در دو نسخه دیگر Marvel: Ultimate Alliance 2 و Ultimate Alliance 3 هم عرضه شده که البته نسخه سوم به‌صورت انحصاری بای کنسول نینتندو سوییچ توسعه پیدا کرده است.

۶. بازی Spider-Man

ژانر: ماجراجویی، نقش آفرینی | تاریخ عرضه: ۳۰ آگوست ۲۰۰۰

بازی Spider-Man - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

شاید این بازی در حال حاضر خیلی جذاب به‌نظر نرسد، اما برای زمان خودش فوق‌العاده بود. این بازی داستان‌ها و شخصیت‌های محبوب کمیک‌ها را قرض گرفته و در یک گیم پلی اکشن از آن‌ها بازی گرفته است. اثراتی که این بازی نوآورانه روی عناوین مدرن گذاشته کاملا قابل مشاهده است.

ظاهرا توسعه‌دهندگان این بازی به منابع دسته اولی دسترسی داشته‌اند که توانسته‌اند مجموعه لباس‌ها و شخصیت‌های اورجینال را در بازی خود به‌کار ببرند. تا پیش از آن هیچ عنوانی از نظر مقیاس و ارزش تولید با اسپایدر من عرضه نشده بود. متأسفانه این بازی هم اکنون خیلی قدیمی شده و برای استفاده از آن یا باید کنسول پلی استیشن وان داشته باشید یا کنسول قدیمی N64 خودتان را از کمد دربیاورید و اگر شانس بیاورید، بازی اسپایدر من را برایش پیدا کنید.

۷. بازی Injustice 2

ژانر: مبارزه‌ای | تاریخ عرضه: ۱۶ مه ۲۰۱۷

بازی Injustice 2 - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

انجام بازی‌های مبارزه‌ای با محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک همیشه جذاب بوده است. استودیوهای بازی‌سازی NetherRealm با موفقیت توانستند در بازی Injustice: Gods Among Us شخصیت‌های مورتال کامبت و قهرمانان دنیای DC را در کنار هم داخل یک گیم پلی جذاب قرار دهند. در نسخه دوم این بازی، داستان تلخ‌تر و تاریک‌تر شد و سیستم لوت کردن نیز به آن اضافه شد. البته که ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور دوست‌داشتنی شما هم در آن حضور دارند.

خبر خوب اینکه این بازی برای هر سن و سالی مناسب است و محدودیت خاصی وجود ندارد. چه کسی دوست ندارد سوپر من را در مقابل بتمن قرار دهد تا ببیند واقعا کدام ابرقهرمان بهتری است؟ خبر خوب اینکه به احتمال زیاد در آینده شاهد انتشار نسخه دیگری از مجموعه بازی‌های Injustice نیز خواهیم بود.

۸. بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

ژانر: هک اند اسلش/ بزن بزن | تاریخ عرضه: ۲۳ آگوست ۲۰۰۵

بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

وقتی بازی The Incredible Hulk را با بازی سبک جهان باز اسپایدر من ۲ (سال ۲۰۰۴) ترکیب کنید، چه بازی به‌وجود می‌آید؟ این چیزی جز The Incredible Hulk: Ultimate Destruction نخواهد بود. این یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین بازی‌های دوران PS2 است که ما باید از فرمول ساخت آن برای خلق بازی‌های مدرن ابرقهرمانی استفاده کنیم.

شما در این بازی نقش هالک را بازی می‌کنید که قادر به بالا رفتن از ساختمان‌ها، پرتاب کردن ماشین‌ها و همانطور که از نامش پیداست، نابود کردن همه‌چیز با خشم خودش است. منتقدان جلوه‌های بصری و گیم پلی سریع آن را مورد تمجید قرار داده‌اند و می‌گویند که داستان کامل و خوبی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد.

۹. بازی LEGO Marvel Super Heroes

ژانر: هک اند اسلش/ بزن بزن، پازل | تاریخ عرضه: ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳

بازی LEGO Marvel Super Heroes - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

همیشه بازی‌های لگو سرگرم‌کننده و آسان هستند، اما وقتی دنیای مارول را در آن ترکیب می‌کنید که با یک گیم پلی کاملا درگیرکننده‌ای همراه است، به بازی بسیار متفاوتی تبدیل می‌شود که هر کسی می‌تواند از آن لذت ببرد؛ حتی کسانی که علاقه‌ای به دنیای لگوها ندارند، ولی بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی را دوست دارند. این بازی از Marvel Ultimate Alliance الهام گرفته و با تقویت و بهبود آن‌ها، توانسته جایگاه خوبی بین گیمرها پیدا کند.

بیش از ۱۸۰ کاراکتر در این بازی گنجانده شده که هر کدام توانمندی‌ها و استعدادهای خاص خوب دار دارند که به‌شما اجازه می‌دهد برای ده‌ها ساعت با آن‌ها بازی کنید و لذت ببرید.

۱۰. بازی X-Men Origins: Wolverine

ژانر: هک اند اسلش/ بزن بزن، ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۱ مه ۲۰۰۹

بازی X-Men Origins: Wolverine - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

این یک بازی جذاب است که بر اساس فیلمی با همین نام توسط اکتیویژن منتشر شده است. این یعنی شما مثل فیلم مردان ایکس می‌توانید با هیو جکمن نقش Weapon X را بازی کنید و با دشمنان آشنایی که در فیلم هم وجود دارد، مبارزه کنید. صحنه‌های این بازی بسیار خشن هستند، بنابراین مناسب هر سن و سالی نخواهند بود.

X-Men Origins: Wolverine را می‌توانیم بهترین نسخه بازی از Wolverine بدانیم که تمایلات حیوانی ابرقهرمانان ایکس را به‌نمایش می‌گذارد.

۱۱. بازی Spider-Man 2

ژانر: هک اند اسلش/ بزن بزن، ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۲۸ ژوئن ۲۰۰۴

بازی Spider-Man 2 - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

وقتی صحبت از بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی تاریخ به‌میان می‌آید، نمی‌توان از اسپایدر من ۲ صحبت نکرد. این یکی دیگر از بازی‌هایی است که با الهام از فیلم اسپایدر من و یکی از جذاب‌ترین نسخه بازی‌های اسپایدر من در کنسول پلی استیشن وان ساخته شده است. البته به‌لطف پیشرفت تکنولوژی، این نسخه شهر نیویورک سیتی را به شکل بهتری ترسیم کرده است و شما می‌توانید از روی زمین و روی پشت بام ساختمان‌ها، شهروندان را از شر افراد شرور نجات دهید.

بسیاری از المان‌های داخل بازی نام مشابهی با فیلم اسپایدر من ۲ دارند، ضمن اینکه روایات دیگری از کامیک‌ها و شخصیت‌های شرور محبوبی مثل Mysterio نیز به آن اضافه شده‌اند. این بازی اخیرا به کنسول PS4 نیز اضافه شده تا بعد از ۱۸ سال بتوانید همچنان آن را اجرا کرده و لذت ببرید.

۱۲. بازی The Punisher

ژانر: تیراندازی، ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۱۲ آوریل ۲۰۰۴

بازی The Punisher

شاید پانیشر یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌ها (یا افراد شرور) دنیای سینمایی مارول نباشد، اما بازی آن با سبک اکشن تیراندازی سوم شخص توانست آن را بیشتر به علاقه‌مندان دنیای ابرقهرمانی بشناساند. این بازی تلفیقی از عناصر فیلم سال ۲۰۰۴ توماس جین و کامیک پانیشر را در بر می‌گیرد. کاراکترهای ارزنده‌ای که در برخی از سکانس‌ها حضور دارند (مثل Black Widow و Iron Man و Bullseye) که از آن‌ها برای به‌دست آوردن اطلاعات دشمنان استفاده می‌شود.

این بازی یکی از بهترین عناوین اکشن سوم شخص زمان خودش بود و قطعا بهترین بازی ویدیویی هست که بر اساس شخصیت پانیشر ساخته شده است. با توجه به موفقیت چشمگیر سریال پانیشر که توسط نتفلیکس به‌نمایش درآمد، ما دوست داریم که تکرار حضور این شخصیت در بازی‌های مدرن باشیم.

۱۳. بازی ‌Batman: Arkham Asylum

ژانر: هک اند اسلش/ بزن بزن، ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۲۵ آگوست ۲۰۰۹

بازی ‌Batman: Arkham Asylum - بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی

بتمن دوست داشتنی تا پیش از سال ۲۰۰۹ و عرضه بازی Arkham Asylum در عناوین مختلفی حضور داشت، اما در این نسخه کاراکتر آن محبوبیت چشمگیری پیدا کرد. حال و هوای بازی و تم آن تیره است که به گیمرها اجازه می‌دهد بتمن بودن را احساس کنند. امر سیستم مبارزاتی بازی Dark Knight را به‌خاطر داشته باشید، پس با نحوه انجام این بازی و مبارزه کردن با دشمنان هم آشنا هستید.

شاید به اعتقاد بسیاری بازی Dark Knight عنوان بهتری بود، اما دنیای باز بودن Arkham Asylum باعث شده این نسخه از بتمن جذابیت خیلی بیشتری داشته باشد. صدها بخش قابل کشف، گرافیک مناسب و حضور ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور محبوب باعث شده تا این بازی نه تنها یکی از بهترین بازی های کامپیوتری ابرقهرمانی لقب بگیرد، بلکه یکی از بهترین بازی‌های کل دوران نیز خواهد بود.

۱۴. بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy

ژانر: تیراندازی، نقش آفرینی، ماجراجویی/ بزن بزن، ماجراجویی | تاریخ عرضه: ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

بعد از عرضه ناامیدکننده Marvel’s Avengers، انتظارات از بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy زیاد نبود؛ به‌خصوص اینکه عرضه این بازی با سرعت بسیار کمی دنبال شد. اما این بازی همه را شوکه کرد. این نسخه خوب نبود، بلکه عالی بود. موسیقی‌های پس زمینه عالی، نمایشنامه سرگرم‌کننده و گیم پلی عالی باعث شده این عنوان منحصر به‌فرد به‌نظر برسد.

در این بازی شما نقش استار لرد را ایفا خواهید کرد. او در حالی که رهبر اکثر کهکشان‌ها است، اما به جستجو درباره گذشته‌اش می‌پردازد. شما مستقیما این شخصیت جذاب را کنترل خواهید کرد، اما می‌توانید به بقیه نگهبانان کهکشان‌ها دستور دهید تا در طول نبرد فراکهکشانی حملاتی را انجام دهند. شاید تمرکز روی یک شخصیت در بازی‌های ابرقهرمانی عجیب به‌نظر برسد، اما به‌شما اجازه می‌دهد غرق داستان بازی شوید و از تبدیل شدن به آن ابرقهرمان نهایت لذت را ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*