پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید معرفی شد + امکانات ایمنی جدید

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید معرفی شد. ایران خودرو طبق استانداردهای 85گانه برای پژو 207 پانوراما امکانات ایمنی جدیدی را در نظر گرفت.

گروه صنعتی ایران خودرو برای پاس کردن استانداردهای 85گانه برای پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید امکانات ایمنی بیشتری را در نظر گرفت. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با امکانات جدید پژو 207 پانوراما ارتقا پیدا کرده آشنا خواهیم شد.

امکانات پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید برای پاس کردن استانداردهای 85گانه اکنون از امکانات متعددی چون سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، ترمز هوشمند (HBA)، چراغ پوزیشن عقب، آینه الکتروکرومیک و نشانگر تعویض دنده بهینه (GSI) بهره می‌برد. در ادامه با هر یک از این امکانات ایمنی جدید آشنا می‌شویم.

سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید

سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS) یکی از امکانات ایمنی جدید پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای بوده که ایران خودرو آن را با هدف پاس کردن استانداردهای 85گانه برای این خودرو در نظر گرفته است.

این سیستم به‌شکل لحظه‌ای میزان فشار باد تایرها را پایش می‌کند و اگر باد هر تایر کاهش پیدا کرده باشد، آن را به راننده هشدار می‌دهد تا باد تایر را تنظیم کند. این آپشن علاوه بر افزایش ایمنی باعث کاهش مصرف سوخت، ارتقای کیفیت سواری و افزایش عمر تایرها خواهد شد.

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) نیز مجهز شده که باعث افزایش سطح ایمنی این خودرو خواهد شد. سیستم ESC نقش زیادی در کنترل خودرو در پیچ‌ها و مسیرهای لغزنده داشته و اگر خودرو با سرعت بالا وارد پیچ شود، سیستم کنترل پایداری باعث حفظ خودرو در مسیر شده و به خودرو کمک می‌کند تا از جاده منحرف و واژگون نشود.

در واقع سیستم ESC با ترمزگیری فعال در چرخ‌ها و قطع کردن دریچه‌گاز باعث کنترل خودرو در شرایط بحرانی خواهد شد. ضمن این‌که عملکرد این سیستم طبق زاویه فرمان و سرعت خودرو بوده و در صورت تشخیص شرایط بحران، عمل خواهد کرد.

ایران خودرو سیستم کنترل پایداری الکترونیکی را به‌شکل پیش فروش در پژو 207 فعال کرده است، اما رانندگان می‌توانند با کلیدی که روی داشبورد تعبیه شده، آن را به‌شکل موقت خاموش کنند. ضمن این‌که حالت Esc off تا سرعت 50 کیلومتر برای راننده قابل استفاده بوده و اگر سرعت خودرو بالای 50 کیلومتر در ساعت باشد، این سیستم به‌دلیل ایمنی مجدد فعال خواهد شد.

سیستم کنترل کشش (TCS)

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید

سیستم کنترل کشش (TCS) یکی دیگر از امکانات پژو 207 اتوماتیک شیشه ای جدید محسوب می‌شود که از هرزگردی چرخ‌ها در زمان شروع حرکت در مسیرهای لغزنده جلوگیری می‌کند و مانع سر خوردن خودرو می‌شود.

سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)

این خودرو به سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) نیز مجهز شده که در زمان شروع حرکت در سربالایی به مدت 3 ثانیه ترمز خودرو را نگه می‌دارد تا خودرو به سمت عقب حرکت نکند. در این مدت راننده فرصت دارد تا ترمز را رها کرده و با فشردن پدال گاز به جلو حرکت کند. همچنین این سیستم در سراشیبی وقتی که راننده می‌خواهد به سمت عقب برود نیز از حرکت خودرو به جلو، جلوگیری می‌کند.

ترمز هوشمند (HBA) در پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید

پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید اکنون از سیستم تمرکز کمکی یا ترمز هوشمند (HBA) نیز بهره می‌برد. این سیستم در زمانی که راننده ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی را در شرایط بحرانی انجام می‌دهد، فشار هیدرولیکی نیروی ترمز را در کسری از ثانیه به بیشترین حالت افزایش خواهد داد تا خودرو در فاصله کمتری متوقف شود. این سیستم مزایای بسیار خوبی را به‌همراه دارد، اما با این وجود رانندگان همواره باید قوانین ایمنی در رانندگی را رعایت کنند.

روشن شدن همزمان دی‌لایت و چراغ پوزیشن عقب

ایران خودرو مدتی قبل برای پژو 207 چراغ روشنایی در روز (دی‌لایت) را در نظر گرفته بود، اما اکنون برای این‌که این خودرو استانداردهای 85گانه را پاس کند، اکنون چراغ پوزیشن عقب این خودرو به‌شکل همزمان با چراغ روز روشن خواهد شد.

آینه الکتروکرومیک و حساس به نور

ضمن این‌که این خودرو اکنون از آینه الکتروکرومیک و حساس به نور بهره می‌برد که مدل‌های قبلی فاقد این آپشن هستند. همچنین این خودرو اکنون از روکش صندلی جدیدی با ترکیب چرم و پارچه بهره می‌برد که وجود آن باعث زیباتر شدن کابین شده است.

نشانگر تعویض دنده بهینه (GSI) 

نشانگر تعویض دنده بهینه (GSI) یکی دیگر از الزامات استانداردهای 85گانه محسوب می‌شود که پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه ای جدید نیز به آن مجهز شده است. در این سیستم هنگامی که خودرو در حالت تعویض دنده به‌صورت دستی یا تیپ ترونیک قرار بگیرد، جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد خواهد داد.

تغییراتی بدنه برای محافظت از عابر پیاده

همچنین ایران خودرو تغییراتی در بدنه پژو 207 اتوماتیک شیشه ای جدید به‌ویژه روی در موتور اعمال کرده تا این خودرو بتواند استاندارد محافظت از عابر پیاده را نیز پاس کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*