نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین

چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

همانطور که کسب‌وکارتان رشد می‌کند، حساب‌وکتاب‌هایتان پیچیده‌تر می‌شود. مدیریت کردن دخل‌وخرج مغازه یا فروشگاه به روش سنتی در دفترهای حسابداری، زمان‌بر و مستعد خطاست. با رشد کسب‌و‌کارتان، این روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیستند.

بنابراین باید دنبال راه‌حل دیگری برای مدیریت حساب‌وکتاب مغازه باشید. راه حلی که در کنار ثبت دخل‌وخرج فروشگاه به‌صورت منظم، کمکتان کند تا برای آینده هم دقیق‌تر برنامه‌ریزی کنید. این راه حل، استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین است.  با یک نرم افزار حسابداری آنلاین، در هر جایی به حساب‌وکتاب مغازه دسترسی خواهید داشت که هستید. هدف این نرم‌افزارها، بهینه‌سازی روند مدیریت کسب‌وکارهاست. در این مقاله می‌خواهیم به یک سوال اساسی پاسخ بدهیم: چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

صندوق فروشگاهی آنلاین چیست؟

صندوق فروشگاهی آنلاین یا نرم افزار ورود و خروج کالا، صفر تا صد مدیریت فروشگاهتان را به عهده می‌گیرند. حسابداری آنلاین با عنوان حسابداری مبتنی بر وب نیز شناخته می‌شود. به معنی استفاده از اینترنت و فناوری آنلاین برای حسابداری کسب‌وکار است. یعنی شما از یک نرم افزار تحت وب و آنلاین، برای حسابداری فروشگاه استفاده می‌کنید و از مدیریت خرید گرفته تا فروش، هزینه‌ها، انبار، صندوق فروشگاهی و … را به او می‌سپارید. دو مزیت اصلی صندوق فروشگاهی آنلاین، به‌روزرسانی اطلاعات در لحظه و در دسترس بودنش است. یعنی شما هر جایی که باشید، به اطلاعات به‌روز و دقیق دسترسی دارید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین

کاربردهای صندوق فروشگاهی آنلاین

قبل از آن که به سوال اصلی این مطلب جواب بدهیم، بهتر است درباره کاربردهای صندوق فروشگاهی آنلاین صحبت کنیم. بعد از بررسی کاربردها، جای خالی این نرم‌افزار را در مدیریت فروشگاهتان حس خواهید کرد و متوجه خواهید شد که چرا به آن نیاز دارید. برخی از کاربردهای صندوق فروشگاهی آنلاین به شرح زیر است:

ثبت فاکتورهای دقیق خرید و فروش

ثبت فاکتورهای خرید و فروش، از وظایف ضروری مدیر فروشگاه برای بررسی و پیگیری نقدینگی کسب‌وکار است. نوشتن فاکتور کاغذی، روند ثبت امور مالی مغازه را کند و  پرخطا می‌کند. زمانی که سرتان شلوغ است و مشتریان زیادی دارید، نمی‌توانید برای هر مشتری، فاکتور کاغذی ثبت و مبلغ آن را حساب کنید. 

نرم‌ افزار حسابداری آنلاین، امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که ثبت کردن فاکتورهای خرید و فروش را آسان و سریع می‌کند. به عنوان مثال، این نرم‌افزار به صندوق فروشگاهی، بارکدخوان، فیش‌پرینتر و کارت‌خوان وصل می‌شود. بنابراین می‌توانید با اسکن کردن بارکد هر کالا، اطلاعات مربوط به آن را در صندوق فروشگاه ببینید و آن را وارد فاکتور فروش کنید. بعد از اتمام کالاها، نرم افزار به‌صورت خودکار، قیمت نهایی را محاسبه می‌کند و آن را روی کارت‌خوان نمایش می‌دهد. حالا کافیست کارت بکشید و از مشتری بخواهید رمز را وارد کند. بعد با انتخاب گزینه چاپ فیش، فیش‌ پرینتر فاکتور نهایی را برای مشتری هم چاپ می‌کند. این فرآیند به‌سرعت و با دقت انجام می‌شود. فرآیندی که خواندید، مثالی مختصر از امکاناتی بود که یک نرم افزار صندوق فروشگاهی آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد.

ثبت هزینه‌ها

ثبت کردن هزینه‌ها برای کنترل جریان نقدی فروشگاه حیاتی است. نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین کمکتان می‌کند تا در کنار ثبت هزینه‌ها به‌صورت دقیق و با جزئیات، آ‌ن‌ها را دسته‌بندی کنید تا دید کاملی نسبت به دخل‌وخرج مغازه داشته باشید. می‌توانید در نرم‌افزار حسابداری آنلاین، اسکن رسیدهای هزینه‌هایتان را آپلود کنید تا به‌صورت خودکار در نرم‌افزار ثبت و ذخیره شوند. دیگر نیاز به نگهداری رسیدهای کاغذی ندارید و نگران گم شدنشان نیستید.

مدیریت موجودی‌ها

انبارداری یا همان مدیریت موجودی‌ها، یک بخش کلیدی از کسب و کار است. انبارداری خوب و مناسب، پیش نیازی برای اطمینان از موجودی کافی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. این بخش شامل ثبت اطلاعات کالاها، ردیابی اجناس، حسابداری و تولید گزارش می‌شود. در نرم افزار حسابداری، کنار ثبت کالاها، می‌توانید بارکد تعریف کنید، برای هر کالا تصویر بارگذاری و کالاها را گروه‌بندی کنید. هنگامی که فاکتور خرید یا فروش را ثبت می‌کنید، میزان فاکتور به‌صورت خودکار، به انبار اضافه یا از آن کم می‌شود. می‌توانید یادآور نقطه سفارش تنظیم کنید تا وقتی موجودی‌تان به عدد مد نظر رسید، نرم‌افزار برای خرید مجدد آن هشدار بدهد. این نرم‌افزارها، گزارش‌های مختلف از انبار نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

حسابداری

اسمش برنامه حسابداری فروشگاهی آنلاین است! بنابراین باید بخش حسابداری فروشگاه را کامل پوشش بدهد. این نرم افزار حسابداری کسب و کار کوچک را به عهده می‌گیرد. بدون آن که نیازی به دانش حسابداری فروشگاهی داشته باشید. ترازنامه، محاسبه سود و زیان، محاسبه مالیات، مدیریت چک، دفتر روزنامه و … را به این بخش بسپارید. چون این نرم‌افزار آنلاین است، اطلاعاتتان همیشه به‌روز و دقیق خواهد بود و می‌‌توانید از هرجایی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟

حالا که با کاربردهای نرم افزار صندوق فروشگاهی آنلاین آشنا شدید، درک بهتری از کارآیی این نرم‌افزار برای فروشگاهتان دارید. بنابراین وقت آن است که به سوال چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟ جواب بدهیم. این نرم‌افزار کمکتان می‌کند بتوانید تمام امور حسابداری را دقیق و به صورت خودکار مدیریت کنید. دیگر نیازی به استخدام یک حسابدار یا کمک گرفتن از شرکت‌های حسابداری برای مدیریت حساب‌وکتاب‌هایتان ندارید. 

با بخش انبارداری آن، انبار منظمی  خواهید داشت و از اوضاع موجودی کالاهایتان با خبرید. گزارش‌های پیشرفته آن به شما دید بهتری نسبت به وضعیت کسب‌وکارتان می‌دهد. در نتیجه، می‌توانید برای رشد کسب‌وکارتان برنامه بهتری بریزید و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید. زمانی که کارهای روتین فروشگاه را به یک نرم‌افزار می‌سپارید و خیالتان از درست بودن همه کارها را راحت‌ باشد، زمان بیشتری برای چیدن برنامه‌های سودآورتر دارید تا درآمد بیشتری به دست بیاورید. خلاصه کلام این که کمک گرفتن از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین، اجازه می‌دهد تا فروشگاه را سریع‌تر و آسان‌تر مدیریت کنید و حساب‌وکتاب‌ دقیق‌تری داشته باشید. بدون آن که نیاز به حسابدار یا دانش حسابداری داشته باشید.

نرم افزار صندوق فروشگاهی آنلاین هایپریک

هایپریک، نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند است. این نرم‌افزارهای امکانات مختلفی مانند مدیریت خرید و فروش، حسابداری، مدیریت هزینه‌ها، انبارداری، مدیریت کارمندان، مدیریت تامین‌کنندگان و مشتری‌ها، مدیریت چک، انبارگردانی،  صندوق فروشگاهی و… را دارد. در واقع هایپریک، هر آن چیزی است که برای مدیریت فروشگاهتان، به آن نیاز دارید.

هایپریک، آنلاین و تحت وب است. یعنی برای کار کردن با آن، نیازی به دانلود و نصبش ندارید. کافیست وارد سایت هایپریک شوید و بعد از عضویت و خرید اشتراک، فروشگاهتان را راه بیندازید و کالاها را در فروشگاه ثبت کنید. هر جایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید با هایپریک کار کنید و حساب‌وکتاب فروشگاه را زیر نظر بگیرید. این نرم افزار صندوق فروشگاهی آنلاین با دستگاه‌های مختلف مانند لپ‌تاپ، کامپیوتر و تبلت و سیستم عامل‌های متنوع مانند ویندوز، اندروید، مک و iOS سازگار است.

در هایپریک، اطلاعات مالی‌تان در یک فضای ابری ذخیره می‌شود. هایپریک به‌صورت خودکار از این اطلاعات پشتیبان‌گیری و محافظت می‌کند. در صورت وقوع اتفاق‌های ناگهانی مانند زلزله یا آتش‌سوزی، اطلاعاتتان از بین نمی‌رود و نزد هایپریک امن است.

با خواندن این مقاله، جواب سوال «چرا به نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آنلاین احتیاج داریم؟» را پیدا کردید. روش سنتی حسابداری مغازه‌ها، پاسخگو سرعت و تعداد زیاد مشتری‌های این زمانه نیست. برای مدیریت فروشگاه و سودآوری بیشتر، به نرم‌افزاری نیاز دارید که کارها سریع و بدون خطا پیش ببرد. نرم افزار حسابداری فروشگاهی هایپریک در خدمت شماست تا تمام بخش‌های فروشگاهتان را مدیریت کند. درباره هایپریک سوالی دارید؟ با شماره 02143378 تماس بگیرید. پشتیبان‌های هایپریک پاسخگو سوالاتتان خواهند بود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*