اپل واچ جان انسان

اپل واچ باز هم جان یک انسان دیگر را نجات داد

بار دیگر ساعت هوشمند اپل واچ – Apple Watch ارزش‌های خود را نشان داده و باعث نجات جان یک انسان شد. این بار قابلیت تشخیص سقوط به داد کاربر این ساعت هوشمند رسید!

چند ماه پیش، ساعت هوشمند اپل واچ با برقراری خودکار تماسی اضطراری، جان مردی اهل نیومکزیکو در ایالات متحده که از ارتفاع سقوط کرده بود را نجات داد. نام این فرد، مایک منند بود که در ماه آوریل به همراه دو سگش در ارتفاعات راسول نیومکزیکو مشغول پیاده روی بود و به‌طور ناگهانی دچار سانحه سقوط از ارتفاع شد.

خود این فرد، فرار ناگهانی سگ‌هایش را دلیل سقوطش از ارتفاع عنوان نموده و شرایطش پس از سقوط را اسفناک توصیف کرده است. در اثر درد شدید ناشی از سقوط، او توانایی حرکت خود را از دست داد و گذر زمان را نیز فراموش کرد. با این وجود ساعت هوشمند Apple Watch توانست با برقراری تماسی اضطراری جان او را نجات دهد.

اپل واچ چگونه جان این انسان را نجات داد؟

تشخیص سقوط Apple Watch

نجات این فرد آمریکایی توسط قابلیت تشخیص سقوط (Fall Detection) اپل واچ انجام شد. این گجت اپل پس از تشخیص افت ناگهانی ارتفاع متوجه رخ دادن حادثه شد و بلافاصله با آمبولانس تماس گرفت.‌ منند ادعا کرده که در فاصله کوتاهی پس از برقرار تماس اپل واچ با آمبولانس، ماموران امدادی سر رسیده و جان او را نجات دادند. این فرد، اپل واچ را تنها نجات‌دهنده خود در این شرایط می‌داند؛ چرا که به‌دلیل آسیب فیزیکی شدید توانایی دسترسی به گوشی آیفون که در جیبش قرار داشت را نداشته است.

در گجت نیوز بخوانید:

اگر اپل واچ دارید، این ۱۰ برنامه را نصب کنید

پس از گذشت هشت ماه، اکنون یک پلاتین در پای مایک منند قرار دارد. با این وجود او باید خود را واقعا خوش‌شانس بداند؛ چرا که شرایط می‌توانست بسیار بدتر از این باشد! بد نیست بدانید که مدتی پیش، زنی 46 ساله با سقوط از همین ارتفاعات جان خود را از دست داده بود!

اپل واچ جان انسان

منند علاوه بر قدردانی از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی راسول در نامه‌ای اختصاصی از تیم کوک، مدیر عامل اپل و دست‌اندرکاران پروژه ساخت اپل واچ نیز قدردانی کرد.

همچنین بخوانید:

اپل واچ ، یک زن را از جنایتی هولناک و زنده به گور شدن نجات داد!

این البته نخستین باری نیست که ساعت‌های هوشمند اپل واچ باعث نجات جان انسان ها می‌شوند. گزارش‌ها حاکی از این هستند که مدتی قبل، ساعت هوشمند اپل واچ اولترا موفق به نجات فردی اهل لاس وگاس شده بود که به‌خاطر افت ناگهانی سطح قند خون بیهوش شده بود. همچنین کمی پیش از آن نیز، اپل واچ با برقراری تماسی اضطراری، جان یک اسکوتر سوار که در منطقه‌ای دورافتاده دچار سانحه شده بود را نجات داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*