دوربین زیر نمایشگر آیفون

اپل توسعه یک دوربین زیر نمایشگر برای آیفون هایش را آغاز کرد

ظاهرا توسعه سنسور دوربین زیر نمایشگر برای آیفون های اپل آغاز شده است. ال جی، وظیفه دارد این سنسور را بعد از رساندن به شرایط مطلوب، در اختیار اپل بگذارد.

رسانه کره‌ای The Elec در گزارش جدید خودش مدعی شده که LG Innotek، یکی از مهم‌ترین تأمین‌کنندگان قطعات آیفون‌های اپل کار روی توسعه سنسور دوربین زیر نمایشگر خودش را آغاز کرده است. سنسور دوربینی که در پایین پنل صفحه نمایش تعبیه می‌شود و وقتی دوربین بلااستفاده باشد، هیچ حفره‌ای روی صفحه نشان داده نخواهد شد.

از آنجا که این سنسور دوربین نور کمتری را نسبت به سنسورهای استاندارد دریافت می‌کند، در نتیجه ساختار متفاوتی خواهد داشت و این کار را برای توسعه‌دهنده سخت‌تر می‌کند. زیرا وقتی یک پنل نمایشگر روی سنسور قرار می‌گیرد، جلوی ورود نور را خواهد گرفت و این تأثیر مستقیمی روی کیفیت تصویر و شفافیت آن می‌گذارد.

دوربین زیر نمایشگر آیفون

حالا شرکت ال جی اینوتک که شریک تجاری اپل هم محسوب می‌شود، توسعه یک لنز ویژه با فرم آزاد برای سیستم‌های چند لنزی را آغاز کرده که می‌تواند انحرافات نوری را کاهش دهد و با افزایش نسبت شدت نور در اطراف ماژول نوری، به بهبود کیفیت تصویر کمک کند. این کمپانی از دسامبر سال گذشته حق اختراع‌هایی را به‌ثبت رسانده بود و حالا که رسما توسعه این سنسورهای دوربین را آغاز کرده، انتظار می‌رود پتنت‌های بیشتری هم توسط سازنده کره‌ای ثبت شود.

شرکت LG Display وابسته به LG Innotek که جفت آن‌ها از بازوهای شرکت LG Group هستند، توسعه روی این فناوری سنسورهای دوربین را آغاز کرده است. ال جی دیسپلی به‌دنبال دستیابی به افزایش ۲۰ درصدی انتقال نور این سنسورها در سال جاری و رساندن آن‌ها به ۴۰ درصد تا انتهای سال ۲۰۲۴ است. این می‌تواند نور دریافتی توسط سنسور را به سنسورهای دوربین استاندارد نزدیک کند و این دقیقا همان چیزیست که اپل منتظرش هست. ظاهرا اپل یک سنسور دوربین زیر صفحه را برای آزمایش از یک تأمین‌کننده دیگر دریافت کرده، ولی نتایج آن نتوانسته رضایت اپل را فراهم کند.

آیفون مجهز به دوربین زیر نمایشگر چه سالی عرضه می‌شود؟

اما پیش از آنکه اپل بخواهد از یک دوربین سلفی درون صفحه واقعی استفاده کند، انتظار می‌رود تا دو سال دیگر تجهیزات مربوط به سیستم تشخیص چهره Face ID را به‌زیر صفحه نمایش گوشی آیفون ۱۷ پرو ببرد. به‌گفته راس یانگ، یکی از تحلیلگران و افشاگران قابل اعتماد حوزه نمایشگرها، برای در دست گرفتن یک آیفون با دوربین زیر نمایشگر احتمالا باید تا سال ۲۰۲۷ منتظر بمانیم.

دوربین زیر نمایشگر آیفون

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*