آپدیت iOS 17.2 شارژ بی‌سیم Qi2 آیفون ۱۳ و ۱۴

اپل با آپدیت iOS 17.2 پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم Qi2 را به آیفون ۱۳ و ۱۴ آورد

آپدیت iOS 17.2 برای گوشی‌های آیفون ۱۳ و ۱۴ اپل منتشر شد. بروزرسانی جدید آی او اس ۱۷.۲ پشتیبانی از شارژ‌ بی‌سیم Qi2 را به این گوشی‌ها میاورد.

کنسرسیوم جهانی شارژ بی‌سیم در کنفرانس CES 2023‌ لاس وگاس از نسل جدید شارژرهای بی‌سیم فراگیر موبایل به‌نام Qi2 رونمایی کرد. Qi2 برای شارژ سریع‌تر و کارآمدتر، از یک پروفایل برقی مغناطیسی و پروفایل پیشرفته برقی استفاده می‌کند. چیزی که در نسل نخست، یعنی شارژرهای Qi استاندارد وجود نداشت.

این شارژرهای مدرن عملکردی شبیه به مگ سیف اپل دارند. حالا کنسرسیوم شارژ بی‌سیم با استفاده از این فناوری می‌خواهد مگ سیف را به گوشی‌های اندرویدی و دیگر محصولات بیاورد. این به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا به‌صورت مغناطیسی به شارژر‌های بی‌سیم متصل شوند و اتصال امن‌تری را تجربه کنند. علاوه بر این در روشی که Qi2 ارائه می‌کند، شارژ سریع‌تر امکان‌پذیر می‌شود و گرمای کمتری تولید خواهد شد.

آپدیت iOS 17.2 شارژ بی‌سیم Qi2 آیفون ۱۳ و ۱۴

در حال حاضر به‌جز آیفون‌های اپل، تمام گوشی‌های اندرویدی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi استفاده می‌کنند. گرچه اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش را با پشتیبانی ذاتی از Qi2 روانه بازار کرد، اما خبری از این فناوری در نسل‌های قبلی نیست. حالا ظاهرا اپل تصمیم گرفته با‌ آپدیت iOS 17.2 پشتیبانی از این ویژگی کاربردی را در اختیار تمام گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ بگذارد. البته در حال حاضر نسخه آزمایشی RC این بروزرسانی منتشر شده و هنوز عموم کاربران به آن دسترسی پیدا نکرده‌اند.

فناوری Qi2 و MagSafe خیلی شبیه به هم هستند

دو فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 و MagSafe شباهت زیادی با هم دارند. به‌همین خاطر هم تعجبی ندارد که اپل می‌خواهد با یک بروزرسانی نرم افزاری پشتیبانی از Qi2 را به گوشی‌های قدیمی‌ترش هم بیاورد.

به‌زودی محصولات بیشتری با پشتیبانی ذاتی از این فناوری مدرن شارژ راهی بازار خواهد شد. ما منتظریم که طیف وسیعی از لوازم جانبی سازگار با این فناوری به‌زودی در دسترس کاربران موبایل قرار بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*