افزایش قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین از مرز ۴۳ هزار دلار عبور کرد؛ این تازه اول راهه!

قیمت بیت کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۲۳ با یک رشد چشمگیر از سقف ۴۳ هزار دلاری هم عبور کرد. تحلیلگران می‌گویند این اول راه است!

از ژوئن سال ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۳، بیت کوین در رکود کامل به‌سر می‌برد. در واقع برخلاف همیشه، نوسان بر بازار این ارز دیجیتال محبوب حاکم بود. اما طی هفته‌های اخیر رشد مجدد قیمت بیت کوین آغاز شده و اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است. دوشنبه همین هفته بود که قیمت BTC سقف قیمتی ۴۰ هزار دلاری را رد کرد و پس از مدت‌ها رشد قابل توجهی را تجربه کرد. در حال حاضر که مشغول نوشتن این پست هستیم، قیمت محبوب‌ترین رمزارز جهان از آستانه ۴۳ هزار دلاری هم فراتر رفته و هیچ‌کس هم جلودارش نیست.

بد نیست بدانید که هوش مصنوعی گوگل چندی قبل، پیش‌بینی کرده بود که قیمت BTC می‌تواند به ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار برسد. این درحالیست که در آن زمان هر واحد بیت کوین، ۳۵ هزار دلار بود!

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی گوگل، قیمت بیت کوین در سال آینده را پیش‌بینی کرد

رشد ۱۶۰ درصدی قیمت بیت کوین در عرض یک سال

بیت کوین در بازه زمانی یک ساله با رشد ۱۶۰ درصدی قیمتی همراه بوده و با تقویت آن به‌عنوان یک دارایی کلان جهانی، با رشد روزافزون تقاضا مواجه است. حتی بسیاری از فروشگاه‌ها نیز اکنون بیت کوین را به‌عنوان روش جایگزین پرداختی خود معرفی می‌کنند.

افزایش قیمت بیت کوین به ۴۳ هزار دلار

افزایش قیمت Bitcoin به بیش از ۴۳ هزار دلار

با تمام این تفاسیر، تحلیلگران معتقدند که باید با احتیاط بیشتری در این بازار ورود کرد. چرا که این می‌تواند شروع یک مسابقه گاو نر باشد. در بازارهای مالی، وقتی شرایط بازار رو به رشد می‌شود و قیمت‌ها صعودی، به آن بازار گاوی گفته می‌شود. مسابقه گاو نر یا Bull Run به زمانی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران انبوه در حال کسب سود کلان و استفاده از بازار گاوی هستند. سرمایه‌گذران تازه‌کار، معمولا در این شرایط وارد بازار می‌شوند و اگر استراتژی اشتباهی داشته باشند، منجر به ضرردهی آن‌ها خواهد شد.

از سال ۲۰۰۹ که بیت کوین متولد شده، تاکنون ۲ بار بین آگوست ۲۰۰۸ و مارس ۲۰۰۹ سقوط قیمتی چشمگیری را تجربه کرده است. چیزی که هنوز هیچ‌کسی با قطعیت نمی‌تواند در مورد این رمزارز بگوید، این است که آیا قیمت آن با سقوط بازار بورس جهانی کاهش پیدا می‌کند، یا مثل طلا برعکس آن عمل می‌کند و افزایشی می‌شود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*