قدرتمندترین ربات انسان نمای جهان

قدرتمندترین ربات انسان نما جهان در برابر خالقش شکست ناپذیر است + ویدیو

ویدیویی از عملکرد ربات Unitree H1 منتشر شده که نشان می‌دهد قدرتمندترین ربات انسان نما جهان حتی از سازنده خودش هم شکست نمی‌خورد و مقاومت می‌کند!

شرکت چینی سازنده سیستم‌های رباتیک Unitree، یکی از توسعه‌یافته‌ترین ربات های انسان نما خودش را به‌رخ کشیده است. این ربات که H1 نام دارد، به‌لطف سیستم انتقال قدرت که بالاترین سطح سرعت، قدرت، مانورپذیری و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند، قدرتمندترین ربات انسان نمای جهان شناخته می‌شود.

شرکت Unitree Robotics در سال ۲۰۱۷ و در شهر هانگژو چین تأسیس شد. مأموریت این کمپانی فراگیر شدن ربات‌ها است و امیدوار است که درست مثل تلفن‌های هوشمند و پهپادها، ربات‌ها هم به‌قدری مقرون به‌صرفه شوند که هر کسی بتواند یکی از آن‌ها را داشته باشد.

یونی‌تری به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در رباتیک چهار پا، به‌تازگی از جدیدترین نسخه ربات چهار پای Go2 خود با قیمت پایه ۱۶۰۰ دلاری رونمایی کرده است. شرکت چینی با استفاده از تخصص خود موفق به راه‌اندازی خط تولید ربات‌های چهار پا برای عرضه گسترده به بازار شده که در نوع خودش پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. این باعث شده یونی‌تری جایگاه خوبی را کسب کند و نسبت به بسیاری از رقبا که نتوانسته‌اند دستاوردهایشان را به عرضه عموم دربیاورند، جلوتر است.

این ربات انسان نما که در برابر ضربات انسان شکست ناپذیر است

ربات H1 که توسط شرکت یونی‌تری توسعه پیدا کرده، از قد ۱.۸۰ سانتی‌متری و وزن ۴۷ کیلوگرمی برخوردار است و یک موتور مشترک با گشتاور بالا و دنده قطاری را ارائه می‌کند. این ربات همچنین از یک باتری ۱۵ آمپر ساعتی با ظرفیت ۰.۸۶۳ کیلووات ساعتی نیز انرژی می‌گیرد.

H1 از طریق یک سنسور 3D LiDAR و یک دوربین تشخیص عمق می‌تواند ببیند. مفاصل پای آن ۵ درجه آزادی عمل دارند، در حالی که آزادی مفاصل دست‌های آن ۴ درجه است. البته در تصاویر اولیه‌ای که از این ربات وجود دارد، کف دست دیده نمی‌شود و به‌شکل مشت گره کرده طراحی شده است. البته سازنده می‌گوید که هنوز توسعه این محصول تکمیل نشده است.

سرعت راه رفتن قدرتمندترین ربات انسان نما جهان ۵.۶ کیلومتر بر ساعت است که تقریبا با انسان‌ها برابر است. در ویدیویی که از عملکرد این ربات به بیرون آمده، یکی از مهندسان شرکت خالق آن ضرباتی را با پا به کمر آن می‌زند. ولی این لگدها هیچ تأثیری روی تعادل ربات H1 به‌وجود نمیاورند و همچنان به راه خودش ادامه می‌دهد.

قدرتمندترین ربات انسان نمای جهان

این ربات با استفاده از موتورهایی با گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر که در زانوهایش تعبیه شده، قادر به راه رفتن و دویدن در سطوح سخت و ناهموار است. انطباق‌پذیری آن با محیط پیرامون، یکی از نقاط قوت آن است که باعث می‌شود H1 در صنایع و خدمات مختلفی به‌کار برود. گرچه هنوز تاریخ دقیق عرضه آن به بازار مشخص نشده، اما شرکت چینی Unitree می‌خواهد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ آن را راهی بازارهای بین‌المللی کند. قیمت آن هم در محدوده ۱۵۰ هزار دلاری خواهد بود.

چینی‌ها در حال ساخت یک ربات دیگر مجهز به هوش مصنوعی هستند

کمپانی Unitree علاوه بر توسعه ربات H1 که ادعا می‌کند قدرتمندترین ربات انسان نما جهان است، در حال ساخت ربات دیگری به‌نام B1 با توانمندی‌های هوش مصنوعی هم هست. ظاهرا B1 به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تشخیص مجهز است و می‌تواند انتقال اطلاعات در لحظه با بالاترین دقت را فراهم کند. سنسور 3D LiDAR روی آن برنامه‌ریزی خودکار مسیر، جلوگیری از برخورد و اسکن با دقت بالا در حین بازرسی را امکان‌پذیر می‌کند.

علاوه بر این، یک دوربین سوپر تله فوتو می‌تواند از راه دور متراژ را تشخیص دهد و با استفاده از یک لنز با طیف دوگانه، تصویربرداری حرارتی کند که به اطمینان پیدا کردن از عملکرد امن و پایدار تجهیزات کمک می‌کند.

در حالی که شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) یکی از توانمندترین شرکت‌های فعال در حوزه رباتیک است، اما حالا شرکت چینی یونی‌تری با توانمندی‌هایش نشان داده که اجازه تک قطبی شدن این صنعت را نخواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*