هوش مصنوعی گوگل Bard

هوش مصنوعی گوگل Bard چیست و چه تفاوتی با ChatGPT‌ دارد؟

گوگل مدل زبانی فوق پیشرفته جماینی را به هوش مصنوعی گوگل Bard اضافه کرد. حالا این چت بات به رقیب بسیار توانمند ChatGPT تبدیل شده است.

ربات‌های چت محبوب‌تر از هر زمان دیگری شده‌اند و حالا به‌غیر از ربات ChatGPT شرکت OpenAI، گزینه‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از آن‌ها، رقیبی قدرتمند به‌نام Bard AI از سوی گوگل است که اطلاعاتش را از اینترنت کسب می‌کند و حالا به مدل زبانی پیشرفته گوگل Gemini هم مجهز شده است.

هوش مصنوعی گوگل بارد چیست؟

Bard، پاسخ اپل به ربات چت ChatGPT است. این یک ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای پاسخ دادن به پرسش‌ها و وظایف مختلف طراحی شده و به‌تازگی یکی از جدیدترین مدل‌های زبانی را دریافت کرده است. مثل اکثر ربات‌های چت از جمله چت جی‌پی‌تی، گوگل بارد هم می‌تواند مسائل ریاضی را حل کند، به نوشتن مقالات و اسناد کمک کند و هر وظیفه‌ای که از یک ربات مولد AI انتظار دارید را انجام دهد.

هوش مصنوعی گوگل Bard چگونه کار می‌کند؟

درست مثل ChatGPT، بارد هم از یک مدل زبانی بزرگ (LLM) قدرت می‌گیرد و برای ارائه پاسخ‌های انسان مانند طراحی شده است. تا پیش از این بارد از مدل زبانی PaLM 2 استفاده می‌کرد، اما از شب گذشته که گوگل مدل‌های زبانی مدرن و پیشرفته خودش را رونمایی کرد، غول کره‌ای آن را به مدل زبانی Gemini Pro مجهز کرده که پیچیده‌ترین و توانمندترین مدل زبانی توسعه پیدا کرده تاکنون هم هست.

هوش مصنوعی گوگل Bard

بنابراین اکنون گوگل بارد به‌لطف قدرت‌گیری از دو مدل زبانی مختلف، به‌ربات خودش این اجازه را می‌دهد تا از روش‌های مختلفی بتواند نیازهای کاربران را تأمین کند. برای دسترسی به این ربات هم درست مثل چت جی‌پی‌تی کافیست وارد وب‌سایت بارد به آدرس www.bard.google.com شوید. سپس وارد اکانت گوگل شده و از این فناوری جذاب استفاده کنید.

چه کسانی می‌توانند به گوگل بارد دسترسی پیدا کنند؟

این ربات چت در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در دسترس عموم کاربران قرار گرفته است. گوگل به‌سختی در حال کار روی تکامل توسعه آن است و همچنان به برای بهبود آن تلاش می‌کند. هر چه کاربران بیشتری از بارد استفاده کنند، آن می‌تواند بیشتر یاد بگیرد و به تکامل برسد.

بارد در حال حاضر رایگان است و گوگل هیچ برنامه‌ای برای پولی کردن آن ندارد. البته قرار در سال ۲۰۲۴ مدل زبانی پیشرفته جماینی اولترا را هم عرضه کند که ما نمی‌دانیم آیا آن هم رایگان خواهد بود یا خیر.

بارد از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر می‌توانید با بیش از ۴۰ زبان مختلف دنیا با بارد ارتباط برقرار کنید. از جمله این زبان‌ها می‌توان به انگلیسی، چینی، عربی، فرانسوی، یونانی، آلمانی، روسی، ترکی و فارسی اشاره کرد.

هوش مصنوعی گوگل Bard

هوش مصنوعی گوگل چه امکاناتی را ارائه می‌کند؟

درست مثل ChatGPT، ربات چت گوگل هم می‌تواند به سوالات پیش پا افتاده شما پاسخ دهد، به کدنویسی کمک کند و مسائل پیچیده ریاضی را حل کند. گوگل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای متن، عکس را وارد کرده و درخواستشان را مطرح کنند. گوگل هم می‌تواند به‌صورت تصویری پاسخ سوالات شما را بدهد.

آیا Bard به اینترنت متصل است؟

بله، گوگل بارد به اینترنت متصل است. این ربات چت نسبت به رقیب خودش دسترسی وسیع‌تری به اطلاعات دارد و این باعث می‌شود اطلاعات دسته‌اول‌تر و بروزتری را در اختیار کاربرانش بگذارد. این یکی از بزرگ‌ترین برتری‌های هوش مصنوعی گوگل Bard در مقایسه با ChatGPT است.

در حال حاضر به‌لطف استفاده از مدل زبانی جماینی پرو، انتظار می‌رود ربات چت گوگل به یکی از دقیق‌ترین چت بات‌هایی تبدیل شود که وجود دارد. با این حال ما نمی‌توانید به‌طور کامل به چت بات‌ها اعتماد کنیم و اینطور در نظر بگیریم که تمام اطلاعات ارائه شده توسط آن‌ها درست و دقیق است.

مقایسه هوش مصنوعی گوگل Bard با ChatGPT

مقایسه هوش مصنوعی گوگل Bard با ChatGPT

بارد یک رقیب قدرتمند برای چت جی‌پی‌تی محسوب می‌شود، به‌خصوص از دو روز قبل که مدل زبانی جماینی به آن اضافه شده است. رابط کاربری این دو شباهت زیادی با یکدیگر دارد و هر دو می‌توانند از پس اکثر سوالات و درخواست‌های شما برآیند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای Bard، اتصال آن به اینترنت است که به‌لطف آن اطلاعات بروزتری را در اختیار شما می‌گذارد. اگر می‌خواهید از نسخه اینترنتی ChatGPT استفاده کنید، شما در عوض باید از هوش مصنوعی Copilot استفاده کنید که آن هم مثل چت جی‌پی‌تی از مدل زبانی GPT-4 استفاده می‌کند و در داخل جستجوگر Bing مایکروسافت نهفته است.

گوگل همچنین ادعا می‌کند که دقت مدل زبانی جماینی خیلی بیشتر از GPT-4V (جدیدترین نسخه GPT-4) است و می‌تواند نتایج دقیق‌تری را به‌دست بیاورد. با این حال سخت است بخواهیم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم. نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو هوش مصنوعی را بیشتر می‌پسندید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*