سایپا اطلس

معرفی تیپ‌های مختلف سایپا اطلس S,G,L,E ؛ تفاوت در چیست؟

سایپا اطلس به زودی در تیپ‌های S،G،L و E روانه بازار ایران خواهد شد؛ اما بین تیپ‌های مختلف Atlas چه تفاوتی وجود دارد؟ در ادامه با مشخصات هر یک از این تیپ‌ها آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد به‌زودی خودرو اطلس را به‌عنوان یکی از جدیدترین محصولات خود روانه بازار کند. سایپا اطلس در قالب یک هاچ‌بک اقتصادی از طراحی بیرونی و داخلی جدید، امکانات بیشتر و موتور قدرتمندتر از تیبا 2 و کوییک بهره می‌برد. این خودرو قرار است در تیپ‌های S،G،L و E در قالب دو تیپ دستی و دو تیپ اتوماتیک به بازار عرضه شود.

معرفی تیپ‌های سایپا اطلس S,G,L,E 

در پاسخ به این پرسش که تیپ‌های مختلف سایپا اطلس چه تفاوتی با یکدیگر دارند باید گفت هر 4 تیپ این خودرو از تیپ پایه تا فول آپشن آن فقط در بخش سطح امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. در همین راستا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات هر یک از تیپ‌های سایپا اطلس آشنا کنیم.

اطلس تیپ S

سایپا اطلس

سایپا قصد دارد تیپ پایه اطلس دنده ای را با نام S به بازار عرضه کند. این تیپ دارای کمترین امکانات بوده و از این لحاظ در سطح کوییک قرار دارد. از امکانات این نسخه می‌توان به دو کیسه هوا، سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، شارژر USB گوشی، چراغ‌های اتوماتیک، سیستم پایش باد تایرها، دی‌لایت، کامپیوتر سفری، سنسور پارک عقب و نشانگر تعویض دنده اشاره کرد.

طراحان برای این تیپ از تریم داخلی تک رنگ مشکی استفاده کردند. علاوه بر این، شرکت سایپا اعلام کرد تیپ پایه اطلس S نیز به امکاناتی چون سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز کمکی، کنترل کشش و کنترل پایداری نیز مجهز خواهد شد که همین آپشن‌ها این تیپ را نسبت به کوییک در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

اطلس تیپ G

سایپا اطلس

تیپ G به‌عنوان نسخه فول آپشن سایپا اطلس دنده ای روانه بازار خواهد شد. این تیپ از امکانات بیشتری نظیر طرح بدنه دو رنگ (مشابه کوییک R)، سانروف، تریم داخلی دورنگ، آنتن کوسه‌ای، آینه‌های جانبی تاشو برقی، صندلی‌های چرمی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، دوربین دید عقب و نمایشگر 7 اینچی بهره می‌برد.

اطلس تیپ L

سایپا اطلس

تیپ L به‌عنوان تیپ اتوماتیک پایه این خودرو محسوب می‌شود که از تمام امکانات تیپ G به‌جز طرح بدنه دو رنگ و سانروف بهره می‌برد. البته تیپ L به سیستم ورود بدون کلید و کروز کنترل مجهز شده که تیپ G فاقد آنها است.

اطلس تیپ E

سایپا اطلس

تیپ E به‌عنوان بالاترین تیپ اطلس از گیربکس اتوماتیک و امکانات بیشتری نسبت به سایر تیپ‌ها بهره می‌برد. این تیپ در کنار تمام امکانات سایر نسخه‌ها به تجهیزات بیشتری چون سیستم تشخیص نقطه کور، توئیتر، سنسور باران، شیشه دودی عقب و تنظیم برقی صندلی راننده با گرم‌کن مجهز شده است.

در حالی که سه تیپ قبلی با رینگ فولادی روانه بازار می‌شوند، اما تیپ E از رینگ آلومینیومی بهره می‌برد. همچنین هر دو تیپ دستی یعنی تیپ S و G با فرمان هیدرولیکی و هر دو تیپ اتوماتیک یعنی تیپ L و E با فرمان برقی عرضه خواهند شد.

مشخصات فنی سایپا اطلس

Saipa Atlas

سایپا اطلس با همان موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ M15 روانه بازار خواهد شد، اما شرکت سایپا اکنون آن را نسبت به قبل ارتقا داده که سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی این پیشرانه محسوب می‌شود. همچنین اصلاحات در سیستم جرقه‌زنی و پاشش سوخت موجب شده این خودرو مطابق با استانداردهای آلایندگی یورو 5 باشد.

Saipa Atlas

تغییراتی که سایپا روی پیشرانه این خودرو اعمال کرده باعث شده تا اکنون قدرت آن به 90 اسب بخار و گشتاور آن به 137 نیوتن‌متر افزایش پیدا کند که از افزایش قدرت به میزان 3 اسب بخار و افزایش گشتاور به میزان 9 نیوتن‌متر نسبت به قبل حکایت دارد. همچنین این خودرو به‌ازای هر 100 کیلومتر به‌شکل ترکیبی حدود 6.9 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*