فروش حواله خودرو

موج عظیم انصراف و فروش حواله خریداران خودرو در ایران

این روزها شاهد موج عظیمی از انصراف و فروش حواله خریداران خودرو در ایران هستیم. اما علت چیست و چرا بیشتر خریداران از خرید خود انصراف می‌دهند؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده از سایت‌های فروش خودرو، این روزها موج عظیمی از خریداران خودرو حواله خودروی خود را به فروش می‌رسانند و بعضی از برندگان نیز از ثبت‌نام خود انصراف داده‌اند. وقایعی در بازار خودرو رخ داده است که علت ایجاد این امر بوده‌اند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی این وقایع و پیامدهای آن خواهیم پرداخت.

علت انصراف و فروش حواله خودرو توسط خریداران

یکی از علل اصلی این واقعه، الزام خودروسازها به رعایت و پاس کردن استانداردهای 85 گانه است. طبق این قانون، خودرویی مجوز دریافت پلاک را خواهد داشت که استانداردهای 85 گانه را گذرانده باشد. بدین ترتیب خودروسازان ملزم شدند تا با تغییراتی در محصولات خود، آنها را به استانداردهای 85 گانه مجهز کنند.

برای این کار لازم بود تا ویژگی‌های جدیدی در خودروها ایجاد شود و بدین ترتیب، قیمت خودروها نیز افزایش یافت. با این افزایش قیمت، خودروسازان برای برخی محصولاتی که پیش فروش شده بودند، مشتریان را ملزم کردند که برای تحویل خودرو، مابقی قیمت خودروی آپشن‌دار و جدید را نیز پرداخت کنند که این زورگویی با نارضایتی گسترده خریداران همراه شد.

همچنین بخوانید:

زورگویی علنی ایران خودرو برای خریداران تارا، پژو ۲۰۷ و رانا پلاس

به دنبال این اتفاق، تعدادی از خریداران از خرید خودرو انصراف دادند و افرادی نیز حواله خودروی خود را به دیگران فروختند. لازم به ذکر است که فروش حواله خودرو، غیرقانونی محسوب می‌شود؛ اما افرادی که توانایی پرداخت مابقی هزینه قیمت خودرو ا نداشتند، به ناچار اقدام به این کار کردند.

با وجود این‌که وزارت صمت، خودروسازان را موظف کرده که خریداران را مجبور به تغییر خودروی خود یا پرداخت هزینه بیشتر نکنند، با این حال پس از تیرماه امسال که قانون استانداردهای 85 گانه تصویب شد، خودروسازان با ارسال پیامک به خریداران، آنها را مجبور به پرداخت مبالغ اضافه‌ای می‌کنند که حتی در بعضی موارد به 100 میلیون تومان می‌رسد.

بر اساس آمار منتشر شده، روزانه افراد زیادی اقدام به فروش حواله خود به‌صورت غیرقانونی در سایت‌های خرید و فروش می‌کنند. افرادی هم برای راحت شدن از دست این خودروسازان، حواله خود را با‌ عنوان «زیر قیمت فروش» در سایت‌های مختلف قرار داده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*