کاراکتر شمار برنامه Notepad ویندوز

بعد از ۴۰ سال، برنامه Notepad ویندوز یک ویژگی ساده را دریافت کرد

پس از ۴۰ سال، برنامه Notepad در ویندوز ۱۱ یکی از ویژگی‌های ساده ولی مهمی که کاربران شدیدا به آن نیاز داشتند را دریافت کرد!

مایکروسافت طی سالیان اخیر تلاش کرده تا برنامه Notepad خودش را همراه با ویندوز ۱۱ ارتقا دهد. تا الان این تغییرات خیلی چشمگیر نبودند، اما حالا قابلیتی اضافه شده که می‌تواند از این برنامه یادداشت‌برداری، ابزار مفیدتری بسازد. به‌تازگی کاربرانی که در کانال Canary ثبت نام کرده‌اند، به جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ دسترسی پیدا کرده‌اند. این کاربران خبر از اضافه شدن یک «کاراکتر شمار» جدید به قسمت پایین برنامه نوت پد می‌دهند. این قابلیت، شباهت زیادی با آنچه در Microsoft Word دیده‌ایم دارد.

کاراکتر شمار برنامه Notepad ویندوز

اضافه شدن کاراکتر شمار به برنامه Notepad ویندوز

مایکروسافت در توضیح این قابلیت جدید می‌گوید: «وقتی نوشته‌ای را انتخاب می‌کنید، نوار وضعیت تعداد کاراکترهای متن انتخابی و کل سند را به‌نمایش می‌گذارد. اگر هم نوشته‌ای انتخاب نشده باشد، کاراکتر شمار فقط تعداد کاراکترهای وارد شده در کل صفحه را نشان می‌دهد تا همیشه روی طول متن سند خود نظارت داشته باشید».

این جدیدترین تغییری است که مایکروسافت امسال روی برنامه نوت پد به‌وجود آورده است. پیش از این، گزینه ذخیره خودکار نیز به این برنامه اضافه شده بود که وقتی برنامه را بدون ذخیره می‌بستید، یک نسخه از آن را به‌صورت خودکار ذخیره می‌کرد. علاوه بر این، زبانه‌ها و دارک مود هم به این برنامه اضافه شده‌اند.

سایر تغییرات جدید ویندوز ۱۱

اما در کنار تغییراتی که مایکروسافت روی نسخه ویندوز ۱۱ اپلیکیشن نوت پد ایجاد کرده، بخش ویجت‌ها نیز با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است. شما به‌زودی می‌توانید فقط ویجت‌ها را ببینید و فید خبرها و مقالات که به‌صورت پیش‌فرض داخل صفحه ویجت‌ها حضور داشتند را مخفی کنید. این خبر خوبی برای کسانی است که خیلی علاقه‌ای به دنبال کردن اخبار و مقالات پیشنهادی داخل ویجت‌ها ندارند.

نکته مهم: در حال حاضر فقط کاربران نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ می‌توانند این تغییرات جدید را مشاهده کنند. انتظار می‌رود در آپدیت رسمی که مایکروسافت تا چند هفته دیگر منتشر می‌کند، این تغییرات در اختیار عموم کاربران قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*