بیماری کرونا

بیماری مرگبار کرونا تاکنون جان چه تعداد انسان را گرفته است؟

بیماری کرونا، یادگار تلخ چند سال گذشته، جان افراد زیادی را در سراسر جهان گرفت. در این مطلب به بررسی تعداد فوتی های ناشی از ویروس کرونا خواهیم پرداخت.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ژانویه 2020 به‌طور رسمی وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی را در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد. در ادامه همین اعلام اضطراری، پایگاه داده جهانی ورلداُمتر، از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به‌طور رسمی شروع به ثبت آمارهای مختلف از شیوع، مرگ و میزان ابتلا در کشورهای مختلف کرد.

آمریکا دارای بیشترین میزان ابتلا و فوتی های بیماری کرونا

طبق آمار منتشر شده از این پایگاه داده جهانی، از میان مناطق با بیشترین میزان ابتلا به کرونا، آمریکا با عدد بیش از 109 میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار فوتی، همچنان در صدر جدول‌های مقایسه‌ای قرار دارد. جایگاه دوم و سوم بیشرین میزان ابتلا، به هند و فرانسه با ثبت بیش از 40 میلیون ابتلا در کل رسیده است.

در جدول آمار فوتی‌ها نیز پس از آمریکا، برزیل با ثبت بیش از 700 هزار فوتی و هند با ثبت بیش از 500 هزار فوتی، در رده دوم و سوم بیشترین میزان فوتی های کرونا قرار گرفته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار ورلداُمتر، فرانسه بیشترین میزان آمار ابتلا را در قاره اروپا دارد و روسیه نیز با ثبت بیش از 400 هزار فوتی، بیشترین میزان مرگ‌ومیر را در این قاره داشته است.

همچنین طی شبانه‌روز گذشته، ۲۳ هزار و ۴۲۳ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است و 137 بیمار نیز فوت کرده‌اند. از این آمار در شبانه‌روز گذشته، بیشترین میزان فوتی مربوط به آلمان است که عدد 87 فوتی را ثبت کرده است. در آمریکا نیز با ثبت 9000 ابتلای جدید به کرونا، بیشترین میزان ابتلا را داشته است.

پایگاه داده جهانی ورلداُمتر، روزانه آمارهای مختلف کرونا را ثبت و گزارش می‌کند. تازه‌ترین آمار ولدامتر نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۹۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شدند و شش میلیون و ۹۴۸ هزار و ۳۰۴ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال سازمان بهداشت جهانی در تاریخ جمعه ۵ می ۲۰۲۳ پایان اپیدمی کرونا را تایید و به‌طور رسمی اعلام کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*