پایگاه دائمی هند در کره ماه

پایگاه دائمی هند در کره ماه ساخته می‌شود

رئیس آژانس فضایی هند با اشاره به برنامه‌های بلند مدت فضایی این کشور اعلام کرد پایگاه دائمی هند در کره ماه تا سال 2047 میلادی ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) اخیرا طی یک سخنرانی در خصوص برنامه‌های بلندمدت این کشور برای کاوش ماه عنوان کرد برنامه‌های جدید این کشور طبق دستاوردهای اخیر هند در ماه و پیشرفت جاه‌طلبی‌های انسان در پروژه‌های فضایی در نظر گرفته شده‌اند. در واقع برنامه بلندمدت جدید هند ساخت یک پایگاه دائمی در کره ماه تا سال 2047 میلادی خواهد بود.

جزئیات ساخت پایگاه دائمی هند در کره ماه

کشور هند طی ماموریت موفقیت‌آمیز چانداریان-3 توانست به پنجمین کشوری تبدیل شود که طی سال جاری یک کاوشگر را روی سطح ماه فرود آورده است. پس از آن ناندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور عنوان کرد هند باید اهداف جدید و جاه‌طلبانه‌ای نظیر اعزام فضانوردان روی ماه تا سال 2024 را محقق سازد. در همین راستا رئیس آژانس اکتشافات فضایی هند از برنامه بلندمدت این کشور مبنی بر ساخت یک پایگاه دائمی روی ماه تا سال 2047 خبر داد.

پایگاه دائمی هند در کره ماه

رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند در تشریح برنامه‌های بلندمدت این کشور به ایجاد یک پایگاه سرنشین‌دار در مدار ماه به رهبری ناسا، فرود فضانورد روی ماه و سرانجام ایجاد یک پایگاه دائمی روی ماه اشاره کرد.

علاوه بر این، هند به‌زودی دو ماموریت فضایی را به انجام خواهد رساند که طبق آن در ماموریت نخست قرار است ماه نورد مشترک هند و ژاپن به نام لوپکس (LUPEX) به ماه ارسال شود. همچنین پس از آن نیز ماموریت برگرداندن نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط ماموریت چانداریان-4 از ماه به زمین به انجام خواهد رسید.

ضمن این‌که هند قصد دارد برای آسان‌تر کردن ماموریت‌های خود یک فضاپیمای جدید را توسعه دهد که امکان استفاده مجدد از آن نیز وجود خواهد داشت. به‌طور کلی هند به‌طور جدی روی فضا تمرکز کرده و جاه‌طلبانه برنامه‌های خود را دنبال می‌کند. همچنین در حال حاضر آژانس اکتشافات فضایی هند روی آماده‌سازی ماموریت‌های آزمایشی خود تمرکز کرده تا در آینده نزدیک یک ماموریت مداری سرنشین‌دار با فضاپیمای گاگانیان (Gaganyaan) را انجام دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*