زندگی دیجیتال

ایرانسل از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال حمایت می‌کند

ایرانسل با صدور یک فراخوان، حمایت خود از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال را اعلام کرد و از صاحبان کسب‌وکار و ایده‌های نوآور در این زمینه دعوت به عمل آورد.

مرکز نوآوری ایرانسل به‌منظور خلق ارزش در مسیر گسترش سرویس‌های متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال، از کسب‌وکارها و ایده‌های نوآور در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور در توسعه سبک زندگی دیجیتال، حمایت می‌کند. در همین راستا، ایرانسل فراخوانی را صادر کرد و از صاحبان کسب‌وکارها و افراد خلاق که در حوزه‌های مورد نظر این مرکز، ایده یا محصولی دارند، دعوت به‌عمل آورد تا ایده‌های خود را به ایرانسل ارسال کنند. این ایده‌ها در صورت تایید توسط تیم‌های داوری، مورد حمایت ایرانسل قرار می‌گیرند.

زمینه های مورد حمایت ایرانسل در حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال

توسعه خدمات در زمینه خدمات سبک زندگی دیجیتال (Digital Lifestyle Services)، سلامت دیجیتال (E-Health)، شناسه دیجیتال (Digital ID)، امتیازدهی اعتباری (Credit Scoring)، خدمات مبتنی بر بستر ابری (Cloud-based Services)، توسعه خدمات در زمینه تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) و خدمات ویدیو بر مبنای تقاضا (Video on Demand) در حوزه فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، زنجیره بلوکی، کلان داده، رباتیک، رایانش ابری، بیومتری و پردازش طبیعی از جمله زمینه‌های مهمی هستند که طی این فراخوان، مورد حمایت مرکز نوآوری ایرانسل قرار می‌گیرند.

مرکز نوآوری ایرانسل از زیرمجموعه‌های ایرانسل لبز به‌شمار می‌رود. ایرانسل لبز پس از پایان مهلت فراخوان در تاریخ 30 دی ماه 1402، ایده‌های دریافت شده را مطابق با روال معمول شتاب‌دهنده‌ها، به‌صورت اولیه و داخلی، ارزیابی می‌کند. در مرحله بعد، افراد و تیم‌های منتخب دعوت می‌شوند تا ایده‌ها و طرح‌های خود را به‌صورت حضوری ارائه کنند و سپس، نتیجه نهایی پذیرش یا عدم پذیرش این ایده‌ها و طرح‌ها به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

تمامی افراد خلاق و صاحبان ایده و همچنین صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه زمینه‌های مورد حمایت ایرانسل به وبسایت ایرانسل لبز به نشانی https://labs.irancell.ir/p/13051 مراجعه کنند. این افراد فرصت دارند تا ایده یا طرح خود را تا تاریخ 30 دی ماه امسال از طریق این وبسایت برای ایرانسل ارسال نمایند.

دور جدید حمایت از پژوهش‌های دانشگاهی نیز با تمرکز بر موضوع هوش مصنوعی در آبان ماه 1402 توسط ایرانسل اعلام شده بود و دانشجویان و پژوهشگران برای همکاری دعوت شدند. ایرانسل در چند سال گذشته سعی داشته از یک شرکت خدمات ارتباط پایه یا Telco به یک شرکت فناوری محور یا Techno تبدیل شود و خدمات متنوعی را هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم در اختیار کاربران قرار دهد و موجب توانمندتر شدن زیست‌بوم دیجیتال کشور شود. به همین منظور، ایرانسل به‌عنوان یک شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، از نوآوری‌های حوزه هوش مصنوعی و زندگی دیجیتال حمایت خواهد کرد.

مجموعه ایرانسل لبز در سال 1398 آغاز به کار کرد. تعمیق ارتباط ایرانسل به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور از مهم‌ترین اهداف این مجموعه محسوب می‌شود. این مجموعه با ماموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با هدف تامین نیازمندی‌های بازار ICT فعالیت می‌کند.

مجموعه ایرانسل لبز، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه بهترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه را چشم‌انداز خود قرار داده است. بخش‌های اصلی این مجموعه شامل تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آکادمی ایرانسل می‌شوند. ایرانسل به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، این مجموعه را راه‌اندازی کرده تا در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال قدم بردارد و ارزش‌هایی را با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، ایجاد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*