بیل گیتس اینترنت

حمله تند بیل گیتس به فضای اینترنت: افراد دیوانه را به هم متصل کرده است

بیل گیتس اخیرا طی مصاحبه‌ای که داشته انتقاد شدیدی از فضای اینترنت کرده است و آن را عامل ارتباط افراد دیوانه به هم می‌داند.

در روزهای نخستین پیدایش اینترنت، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت و از رهبران دنیای فناوری، یعنی بیل گیتس مشهور، امید زیادی به این شبکه جهانی داشت. او معتقد بود که اینترنت باعث خواهد شد تا افراد به مصاحبه‌های علمی و اشتراک‌گذاری نظریات خود در موارد مختلف بپردازند. اما مدت زیادی از این امیدواری بیل گیتس نگذشته است که او به نظر مخالف حرف خود، اعتراف کرده است. حالا او معتقد است که اینترنت محل بحث و اجتماع افراد مزخرفی شده که در آن در مورد نظریه‌های توطئه خود صحبت و بحث می‌کنند. به‌گفته بیل گیتس، دیدگاه‌های حاشیه‌ای در آن زیاد شده و اینترنت را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است.

این مطالب را موسس مایکروسافت در مصاحبه دوستانه‌ای که متمرکز بر آینده هوش مصنوعی بود، بازتاب داده است. این گفت‌و‌گوی دوستانه در حوزه هوش مصنوعی که در نیویورک برگزار شد مخاطبان را دوباره به روزهای هیجان‌انگیز گذشته اینترنت بازگرداند.

بیل گیتس در این مصاحبه گفت تنها کاری که اینترنت کرد این بود که افراد دیوانه را به یکدیگر متصل کرد. وی در این خصوص توضیح داد که توقع او در زمان پیدایش اینترنت، این بود که مردم با افزایش پرسشگری سقراطانه، می‌توانند به پاسخ سوالات خود برسند. آنها می‌توانند در خصوص هر موضوعی که بخواهند قبل از بحث و تبادل نظر با دیگران، با استفاده از اینترنت اطلاعات کاملی درباره آن موضوع بیابند.

امید جدید بیل گیتس درباره اینترنت

بیل گیتس

گیتس می‌گوید تنها کاری که اینترنت انجام داد این است که آن نظرهای دیوانه‌وار و مزخرف را به یکدیگر متصل کرد و به آنها ساختار واحد و جامعی بخشید. گیتس یکی از این نمونه‌ها را گروه QAnon دانست که طی سال 2017، اقدام به پخش شایعات و اخبار بی‌پایه و اساس می‌کردند. مطالبی که آنها در اینترنت پخش می‌کردند مربوط به سران سیاسی کشورهای مانند آمریکا بود.

او هیچ‌گاه انتظار چنین آثاری از اینترنت آزاد را نداشت و قبیله‌گرایی و تئوری‌های توطئه، جایگزین استفاده درست و اصولی از اینترنت شده است. حالا امید بیل گیتس به هوش مصنوعی است و امید دارد تا هوش مصنوعی بتواند بساط این توطئه‌چینی‌ها و غیراصول‌گرایی‌ها را جمع کند. او امید دارد که با ظهور هوش مصنوعی‌های قدرتمند، کمبود نیروی کار برطرف شود و دنیا جای بهتری برای زندگی شود. بیل گیتس در پایان گفت به دلیل مزایای در دسترس‌تر هوش مصنوعی، درباره‌ی آن خوش‌بین‌تر هستم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*