بازار گوشی های چینی شیائومی

تسلط شیائومی بر بازار گوشی های هوشمند چینی: افزایش فروش چشمگیر در نوامبر 2023

آمار نشان می‌دهد شیائومی برخلاف جهت بازار جهانی که روند نزولی دارد، بازار گوشی های هوشمند چینی را با رشد در فروش قبضه کرده است.

در میان کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند، شیائومی نشان داده که توانمندتر از هر گوشی‌ساز دیگری همچنان به سیر صعودی فروش در بازار داخلی چین و در بین گوشی های هوشمند چینی ادامه می‌دهد. به‌گزارش BCI، شیائومی و برندهای تابعه آن از جمله ردمی و پوکو، برترین فروشندگان موبایل در نوامبر ۲۰۲۳ بوده‌اند. این شرکت تنها در ماه گذشته حدود ۵.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته است. با رشد ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته، گوشی‌ساز چینی در حال افزایش سهم خود در بازار چین و به‌تبع آن بازار جهانی است.

شیائومی در نوامبر ۲۰۲۳، جایگاه دوم از نظر فروش در چین را به‌دست آورد. با این حال، فروش آن‌ها در بخش بازار پرچمداران با رشد ۱۱.۸ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود. به‌طور کلی شیائومی و شرکت‌های تابعه آن، سهم ۱۸.۳ درصدی از کل بازار گوشی‌های هوشمند در چین را به خود اختصاص داده‌اند. اپل همچنان در رتبه نخست قرار دارد و آنر با ۴ میلیون فروش (که رشد ۱۲.۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد) بعد از شیائومی در رتبه سوم است.

بازار گوشی های چینی شیائومی

عملکرد خوب شیائومی در بازار گوشی های چینی

رقابت شیائومی با دیگر گوشی‌سازها به‌ویژه در انتهای نوامبر شدت زیادی گرفت. این کمپانی حتی توانست با فروش ۷۸.۹ هزار دستگاه در روزهای پایانی نوامبر، از اپل در فروش گوشی پیشی بگیرد. با این حال در طول کل ماه هنوز هم اختلاف فاحشی بین فروش گوشی‌های اپل و شیائومی وجود دارد. اما به‌نظر می‌رسد که آن‌ها به‌سرعت در حال کم کردن این فاصله هستند.

رتبه‌های چهارم و پنجم بازار چین به دو کمپانی هواوی و ویوو تعلق دارد. هواوی با رشد ۷۴ درصدی در فروش نسبت به سال گذشته مواجه بوده، در حالی که ویوو همچنان به کاهش فروش ادامه می‌دهد. روند فروش وان پلاس و ریلمی به‌عنوان دو شرکت بعدی نیز نزولی بوده است. در چین به‌خاطر رویداد Double Eleven، اکثر برندها ماه گذشته فروش خوبی را تجربه کردند. انتظار می‌رود این ماه نیز که با جشن کریسمس همراه است، فروش خوبی نصیب گوشی‌سازها شود.

شیائومی از پس شرایط سخت برمی‌آید

عملکرد قوی شیائومی در فروش در ماه نوامبر ۲۰۲۳، منعکس‌کننده انعطاف‌پذیری و کارایی این شرکت چینی در شرایط سخت صنعت موبایل است. با وجود کاهش جهانی فروش گوشی‌های هوشمند، شیائومی و زیربندهای آن به‌ویژه ردمی قدرت‌نمایی خوبی در بازار گوشی های هوشمند چینی می‌کنند. پیشرفت پایدار چین، این شرکت را در مسیر دستیابی به موفقیت‌های بزرگ‌تر قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*