فناوری انقلابی دوربین گوشی تکنو

رونمایی تکنو از 3 فناوری انقلابی در دوربین گوشی های هوشمند

شرکت چینی تکنو (TECNO) در رویدادی به‌نام فیوچر لنز ۲۰۲۳ از ۳ فناوری انقلابی در دوربین گوشی های هوشمند رونمایی کرد که می‌تواند کل صنعت را متحول کند.

روز گذشته رویدادی به‌نام Future Lens 2023 در شانگهای چین برگزار شد و در آن یک گوشی‌ساز چینی به‌نام تکنو از سه فناوری انقلابی در دوربین گوشی های هوشمند رونمایی کرد. این سه، دریچه دیافراگم به شکل حرف W، لنز Liquid Telephoto Macro و فناوری Universal Tone برای بهبود پوست انسان‌ها است. ترکیبی از این سه فناوری نه تنها به بهبود کیفیت تصویر یک لنز کمک می‌کنند، بلکه این پتانسیل را دارد که سیستم عکسبرداری گوشی‌های هوشمند را هم متحول کند.

بیشتر بخوانید:

فناوری انقلابی هواوی، میکروسکوپ را به دوربین گوشی‌ها می‌آورد

در میان برندهای چینی، تکنو همیشه یکی از خاص‌ترین پیشروان در صنعت گوشی‌های هوشمند بوده است. آن‌ها همیشه تلاش کرده‌اند نوآوری در صنعت موبایل را با ترکیبی از قیمت مقرون به‌صرفه در گوشی‌های خود، در اختیار کاربران سراسر جهان قرار دهند. در حالی که نوآوری همیشه یکی از شعارهای برندهای گوشی‌ساز بوده است، اما تکنو به‌معنای واقعی برای محقق کردن این شعار تلاش می‌کند. رویداد فیوچر لنز ۲۰۲۳ هم به‌خوبی نشان داد که آن‌ها به‌دنبال تحول دوربین گوشی‌ها هستند.

با فناوری های دوربین انقلابی تکنو برای گوشی های هوشمند آشنا شوید

در ادامه به بررسی این سه فناوری جدید شرکت Tecno خواهیم پرداخت که در سال آینده میلادی قرار است روی گوشی‌های این شرکت مورد استفاده قرار گرفته و در دسترس کاربران سراسر جهان باشند.

دریچه دیافراگم به‌شکل حرف W

فناوری انقلابی دوربین گوشی تکنو

این فناوری انقلابی را در مدیریت شرایط نوری مختلف به‌وجود خواهد آورد. این از چشم جانوری به‌نام سپیداج به شکل حرف W‌ انگلیسی است به‌عنوان الگو استفاده می‌کند و اندازه دیافراگم را برای جذب نور کافی در محیط‌های مختلف تنظیم می‌کند. عکاسان با تنظیم دستی دیافراگم می‌توانند نور پس زمینه را به‌راحتی مدیریت کنند و در نتیجه نه تنها تصاویر واضح‌تری را ثبت خواهند کرد، بلکه این تصاویر از نظر جزئیات و رنگ هم غنی‌تر خواهند بود. این نوآوری می‌تواند به حل مشکلات عکاسی با گوشی‌ها پایان دهد.

تاکنون هیچ شرکتی از چنین الگویی برای شکل دریچه دیافراگم دوربین استفاده نکرده بود. این نشان‌دهنده تلاش جسورانه تکنو در تاریخ صنعت گوشی‌های هوشمند است. آن‌ها برای آنکه دریچه دیافراگم را به شکل حرف W دربیاورند، از حیوانی به نام سپیداج الگو گرفته‌اند. این جانور آبزی در آب‌های کم عمق با نور زیاد زندگی می‌کند، اما وقتی به عمق پایین‌تر می‌رود، بی‌شک آنجا سرعت نور کمتر می‌شود. شکاف‌های افقی و عمودی در مردمک چشم او، باعث می‌شود روشنایی یکنواختی در سراسر شبکیه چشم ایجاد شود و در نتیجه کنتراست بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین محیط‌ها کاهش پیدا می‌کند.

فناوری انقلابی دوربین گوشی تکنو

چشم سپیداج

لنز Liquid Telephoto Macro

لنز مبتکرانه ماکرو تله فوتو مایع Tecno ترکیبی از قدرت لنزهای تله فوتو و ماکرو را در یک فرم جمع‌وجور ارائه می‌کند. این فناوری پیشرفته از ولتاژ برای تغییر انحنای لنز استفاده می‌کند و عکس‌های کلوزآپ خیره‌کننده‌ای را با جزئیاتی باورنکردنی ارائه می‌کند. این گام مهمی در فراهم کردن امکان عکاسی حرفه‌ای در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

فناوری انقلابی دوربین گوشی تکنو

لنزهای تله فوتو روی گوشی‌ها در ساختاری قرار دارند که فوکوس روی سوژه‌ها از فواصل نزدیک را سخت و پیچیده می‌کند. اگرچه برخی کمپانی‌ها تلاش‌هایی برای رفع این مشکلات کرده‌اند. به‌طور مثال شیائومی ۱۱ دارای لنز تله فوتو با توانمندی عکاسی ماکرو بود، ولی فاصله کانونی محدودی را ارائه می‌کند. به‌همین خاطر هم این لنز برای عکس‌های کلوزآپ کارایی داشت و نمی‌شد از آن برای عکاسی از صحنه‌های دور استفاده کرد.

لنزهای مایع عملکردی شبیه به چشم انسان دارند. آن‌ها می‌توانند نزدیک و دور را ببینند، اما با فاصله کانونی (زاویه دید) مشخصی این کار را انجام می‌دهند. مایع شفافی که روی فیلم را پوشانده، عدسی چشم را شبیه‌سازی می‌کند و موتور ولتاژی که انحنای مایع را مدیریت می کند، شبیه به ماهیچه مژگانی چشم انسان است. این نخستین باری نیست که حرفی از چنین لنزی در صنعت موبایل شنیده می‌شود، اما تاکنون آن را روی هیچ محصولی ندیده بودیم. بنابراین ما خیلی مشتاقیم ببینیم که کمپانی تکنو چگونه می‌تواند این فناوری انقلابی را در دوربین گوشی های هوشمند خودش پیاده‌سازی کند.

تکنولوژی Universal Tone

فناوری انقلابی دوربین گوشی تکنو

تکنو با تکنولوژی یونیورسال تن، استانداردهای جدیدی را به صنعت عکاسی اضافه می‌کند. این فناوری که با توجه به تحقیقات گسترده محققان تکنو توسعه پیدا کرده، از هوش مصنوعی برای رندر رنگ‌های گوناگون پوست در عکس‌ها استفاده می‌کند. این فناوری تضمین می‌کند که صورت سوژه‌ها در عکس‌های پرتره با پوستی بسیار طبیعی و زیبا ثبت می‌شوند. فناوری تکنو می‌تواند هر فردی با هر رنگ پوستی از سراسر جهان را به‌خوبی شناسایی کند و عکس آن را به همان گونه‌ای که در واقعیت می‌بینیم، ثبت کند.

یکی از مدیران کمپانی سونی که آن هم در رویداد فیوچر لنز حضور داشت، در رابطه با فناوری‌های نوآورانه Tecno برای پیشرفت عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند می‌گوید:

سنسورهای تصویر ما باید با ارتباط نزدیک با سازندگان گوشی‌های هوشمند توسعه پیدا کنند تا بهترین نتایج را به‌دست بیاورند. سونی تنها از طریق ارتباط با مهندسان سازنده موبایل است که می‌تواند سنسورهای تصویر بهتری را خلق کند. به‌همین خاطر ما مشتاقانه منتظر همکاری‌های بیشتر با شرکت Tecno هستیم و با یکدیگر همکاری خواهیم کرد تا لذت عکاسی با موبایل را برای مصرف‌کنندگان سراسر جهان به ارمغان بیاوریم.

در حالی فناوری‌های جدید تکنو به‌نمایش درآمده که مشخص نیست دقیقا روی چه محصولاتی و چه زمانی می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. ولی با توجه به اینکه این شرکت چینی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC) که فوریه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد، امیدواریم که آن‌ها دست پر به این رویداد قدم بگذارند و نمونه اولیه گوشی‌هایی با این فناوری‌های انقلابی را هم به‌معرض نمایش عموم دربیاورند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*