قابل اعتمادترین برندها

تویوتا و لکسوس در صدر جدول قابل اعتمادترین برندها و خودروهای جهان در سال 2023

لیست قابل اعتمادترین برندها و خودروهای جهان در سال 2023 منتشر شد که طبق آن لکسوس و تویوتا توانستند جایگاه اول و دوم را به اختصاص دهند.

موسسه consumerreports به‌تازگی لیست قابل اعتمادترین برندها و خودروهای جهان در سال 2023 را منتشر کرد؛ لیستی که نشان می‌دهد کدام برندها و خودروها برای مالکان خود کمترین مشکل را به‌همراه داشتند. همان‌طور که انتظار می‌رفت دو برند ژاپنی تویوتا و لکسوس توانستند جایگاه‌های نخست این لیست را از آن خود کنند.

کانسومر ریپورتز با جمع‌آوری اطلاعات بیش از 330 هزار دستگاه خودرو در مدل‌های 2000 تا 2023 از طریق نظرسنجی از مالکان آنها توانست لیست قابل اعتمادترین برندها و خودروهای جهان را تهیه کند. کارشناسان در این دوره علاوه بر سایر مشکلات خودروها، مشکلات بخش پیشرانه برقی، مجموعه باتری و شارژ خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی را نیز لحاظ کردند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با قابل اعتمادترین برندها آشنا خواهیم شد.

قابل اعتمادترین برندها در سال 2023

قابل اعتمادترین برندها

طبق لیست منتشر شده، لکسوس با امتیاز 79 در صدر و تویوتا با امتیاز 76 در جایگاه دوم قرار دارد. حضور برند مینی با امتیاز 71 نیز جالب توجه است؛ چرا که این برند بریتانیایی بالاتر از 4 برند ژاپنی دیگر توانست به این جایگاه دست پیدا کند. در واقع برند آکورا با امتیاز 70 در رتبه چهارم، برند هوندا با رتبه 70 در جایگاه پنجم، برند سوبارو با امتیاز 69 در جایگاه ششم و برند مزدا با امتیاز 67 در جایگاه هفتم قرار دارد.

برند لکسوس امسال با سبقت از شرکت مادر خود یعنی تویوتا که سال قبل صدرنشین این لیست بود، توانست لقب قابل اعتمادترین برند در سال 2023 را از آن خود کند. شرکت مینی نیز با سبقت از شرکت مادر خود یعنی بی ام و موفق به کسب جایگاه سوم شد. کرایسلر، مرسدس بنز و ریویان نیز در انتهای این لیست به چشم می‌خورند که نشان می‌دهد در سال 2023 برای مالکان خود مشکلات زیادی را به‌همراه داشتند.

قابل اعتمادترین ماشین ها در سال 2023

قابل اعتمادترین برندها

در لیست قابل اعتمادترین خودروها نیز تویوتا فوررانر با امتیاز 87، تویوتا کمری هیبرید با امتیاز 87، تویوتا کمری با امتیاز 86 و تویوتا راوفور پرایم با امتیاز 84 توانستند جایگاه اول تا چهارم این لیست را به خود اختصاص دهند. در رتبه پنجم این لیست نیز خودرو بی ام و ایکس 5 با امتیاز 82 جای گرفته است.

سوبارو فورستر با امتیاز 82، تویوتا رافور با امتیاز 80، آکورا RDX با امتیاز 80، تویوتا کرولا با امتیاز 77 و تویوتا هایلندر هیبرید نیز با امتیاز 75 به ترتیب جایگاه ششم تا دهم این لیست را به خود اختصاص دادند. این لیست به‌خوبی قابل اعتماد بودن خودروهای ژاپنی از جمله برند تویوتا را نشان می‌دهد.

قابل اعتمادترین برندها

گفتنی است نوع پیشرانه روی قابلیت اطمینان بودن خودروها تاثیر زیادی می‌گذارد. طبق این گزارش، مالکان خودروهای تمام برقی حدود 79 درصد بیشتر از خودروهای بنزینی با مشکل مواجه شدند که این آمار حاکی از آن است که خودروسازان هنوز برای توسعه این خودروها راه زیادی را در پیش دارند.

همچنین ایرادات فنی خودروهای پلاگین هیبریدی نیز 146 درصد بیشتر از خودروهای بنزینی گزارش شده است. البته میزان مشکلات خودروهای هیبریدی معمولی 26 درصد از خودروهای بنزینی کمتر بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*