خودروهای برقی جدید

نگاهی به آمار فروش ناموفق و ضعیف خودروهای برقی جدید وارد شده به ایران در چین

آمارهای فروش خودرو در چین نشان می‌دهد خودروهای برقی جدید وارد شده به ایران نتوانستند در بازار کشور خودشان موفق ظاهر شوند.

آمار فروش خودروهای برقی در چین طی 10 ماهه اول سال 2023 منتشر شده که نشان می‌دهد ماشین های برقی وارد شده به ایران در کشور سازنده نتوانستند فروش بالایی را به ثبت برسانند. در ادامه در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز میزان فروش خودروهای الکتریکی وارداتی را بررسی خواهیم کرد.

آمار فروش خودروهای برقی جدید ایران در چین

وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل روی افزایش عرضه خودروهای برقی در ایران تاکید کرد و در همین راستا خودروسازان ایرانی اعم از دولتی و خصوصی، طرح واردات خودروهای چینی را در دستور کار خود قرار دادند. در همین راستا این شرکت‌ها به‌زودی خودروهای برقی چینی نظیر آریزو 5 برقی، ونوسیا D60 EV PLUS، هونگچی ‌E-QM5 و خودرو برقی JMEV GSE را در گام نخست به ناوگان تاکسی‌رانی و پس از آن به مشتریان عادی عرضه خواهند کرد.

آریزو 5 EV

خودروهای برقی جدید

آریزو 5 EV برقی یکی از خودروهای برقی وارداتی جدید بازار ایران محسوب می‌شود که شرکت مدیران خودرو برنامه واردات آن را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو طی 10 ماهه سال 2023 فقط توانست آمار فروش 5 هزار و 266 دستگاه را ثبت کند که از وضعیت بد آن در بازار چین حکایت دارد. ضمن این‌که این خودرو با هر بار شارژ قادر است مسافتی برابر با 401 کیلومتر را بپیماید.

ونوسیا D60 EV PLUS

خودروهای برقی جدید

مکث موتور نیز به‌دنبال عرضه خودرو برقی ونوسیا D60 EV PLUS است؛ خودرویی که با باتری 47 کیلوواتی خود و با یک بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 420 کیلومتر را طی کند. این خودرو نیز در 10 ماهه نخست سال 2023 توانست به آمار فروش 13 هزار و 500 دستگاه دست پیدا کند.

چانگان ایدو 460

خودروهای برقی جدید

خودرو برقی چانگان ایدو 460 نیز توسط گروه خودروسازی سایپا روانه بازار ایران خواهد شد. این خودرو از باتری 47.78 کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد و با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی برابر با 401 کیلومتر را بپیماید. طی 10 ماهه اول سال 2023 حدود 9 هزار و 500 دستگاه از این خودرو در چین به فروش رسیده است.

خودرو JMEV GSE

خودرو JMEV GSE

خودرو برقی JMEV GSE که طی همکای دو گروه خودروسازی جیانگلینگ و رنو توسعه پیدا کرده، قرار است توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شود. این خودرو طی 10 ماهه سال 2023 فقط فروش 1857 دستگاهی را ثبت کرده که از وضعیت نامطلوب آن در چین حکایت دارد.

هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5

در میان خودروهای وارداتی برقی بازار ایران، هونگچی E-QM5 در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. این خودروی چینی طی 10 ماه نخست سال 2023 توانست در چین آمار فروش 60 هزار دستگاه را به ثبت برساند که آمار بسیار چشم‌گیری برای آن محسوب می‌شود. این خودرو برقی به‌ازای هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 431 کیلومتر را بپیماید. این خودرو الکتریکی توسط برند بی ام کارز به‌عنوان زیربرند گروه بهمن روانه بازار ایران خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*