لامبورگینی پلیس

هیولای درنده لامبورگینی به خدمت پلیس ایتالیا درآمد + عکس و ویدیو

لامبورگینی، کمپانی که خودروهای عجیبش زبان‌زد عام است، اخیرا شاسی بلند درنده و گرانقیت خود یعنی اوروس را به پلیس ایتالیا تحویل داده است.

مدل اوروس (Urus) لامبورگینی، یک خودروی عجیب است که ظرفیت حمل 5 سرنشین و البته یک جعبه نسبتا بزرگ را دارد. این خودرو با قیمت ارزان‌تر نسبت به مدل‌های V۱۰ و V۱۲، در سال 2018 در صدر آمار فروش خودرو این کمپانی را داشت. حالا این خودرو، ششمین مدلی است که لامبورگینی به پلیس ایتالیا تحویل می‌دهد.

این خودرو نیز مانند سری‌های گالاردو و هوراکان، برای انجام کار‌های ویژه‌ای، طراحی و تولید شده‌اند. لامبورگینی اوروس نیز برای انجام عملیات‌های ویژه پلیس، طراحی و بهبودهایی یافته است. ابرخودروهای «گاوهای خشمگین» سری خودروهایی بودند که برای انجام کارهای ویژه مانند حمل اعضای بدن انسان، بازنگری در طراحی شده‌اند.

اوروس (Urus) مجهز به یک محفظه یخچالی مخصوص است که با قرارگیری در صندوق عقب، می‌توان اعضای بدنی را که باید سریع پیوند زده شود را حمل کرد. علاوه بر حمل اعضای بدن، محفظه حمل پلاسما نیز برای این محفظه تعبیه شده است.

مشخصات ظاهری لامبورگینی اوروس (Urus)

از مشخصات ظاهری اوروس (Urus) می‌توان به رنگ منحصر‌به‌فرد آن که توسط شرکت Lamborghini Centro Stile طراحی شده است، اشاره کرد. رنگ این خودرو، از ترکیب رنگ آبی کلاسیک پلیس ایتالیا و رنگ سفید تشکیل شده است. روی بدنه این خودرو، طرحی از علامت پرچم ایتالیا نیز ترسیم شده و نوار نور آبی LED روی سقف و آژیر و بوق برقی دوگانه نیز از دیگر مشخصات این هیولای ایتالیایی است.

در این خودرو برای نصب ادوات زرهی و جعبه سلاح، یک سری تغییراتی اعمال شده است. برای دفیبریلاتور، یک قسمت مخصوصی در نظر گرفته شده است و نمایشگر پیام نیز در بالای داشبورد، مشهود است.

مشخصات فنی خودروی پلیس لامبورگینی

این خودرو به یک موتور V8 توربو دوقلو مجهز است که قدرت 666 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن‌متر را در اختیار ماموران پلیس قرار می‌دهد. برای این خودرو، شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، در مدت زمان 3.3 ثانیه با حداکثر سرعت 306 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

گفتنی است که همکاری پلیس ایتالیا و لامبورگینی قدمت 20 ساله دارد و اوروس جدید از سال 2024 وارد ناوگان پلیس بزرگراه ایتالیا خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*