کارهای صبح

صبح به صبح این کارهای ساده را انجام دهید، تا شب مثل موشک فعالیت کنید

اگر شما هم در طول روز احساس کسلی می‌کنید، در این مطلب به شما راهکارهایی ارائه می‌کنیم که با انجام این کارهای ساده در صبح، تا شب مثل موشک فعالیت می‌کنید.

داشتن یک روز پرانرژی و شاداب، بیشتر مربوط به شروع یک صبح خوب است. در این زندگی شلوغ اگر نتوانیم خود را شاداب و پرانرژی نگه داریم، خیلی زود ضعیف خواهیم شد و شاید حتی در زندگی نیز عقب بمانیم.

کارهای ساده در صبح که باعث می‌شود روز فعالی داشته باشید

در این مطلب از سایت گجت نیوز، شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که با انجام آنها در صبح‌ها می‌توانید یک روز پرانرژی و باحال را برای خودتان داشته باشید.

1. صبح‌ها زود بیدار شوید

صبح زود بیدار شدن

همان‌طور که از قدیم گفته می‌شود: «سحرخیز باش تا کامرا شوی». پایه و اساس تجربه یک روز شاداب و به‌یادماندنی، منوط به صبح زود بیدار شدن است. این کار ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد، اما بعدا برای این‌که بتوانید صبح زود بیدار شوید، مجبورید شب‌ها زودتر بخوابید. با این کار، بدن شما در روند طبیعی خودش قرار می‌گیرد. تبدیل این رفتار به عادت، می‌تواند بدن شما را سرحال نگه دارد و هم باعث می‌شود تا خوابی باکیفیت داشته و سالم زندگی کنید.

برای ایجاد یک محیط آرام برای صبح و شروع یک روز آرام، می‌توانید سروصدا و حواس‌پرتی‌هایی را که می‌توانند باعث به‌هم خوردن آرامش شما شوند را حذف کنید.

2. آب زیاد بنوشید

آب نوشیدن در صبح

بدن ما طی خواب از آب ذخیره شده خود استفاده می‌کند. به همین خاطر است که صبح‌ها، اولین چیزی که دنبالش هستیم آب است. نوشیدن یک لیوان آب یا یک فنجان چای گیاهی در هنگام شروع روز می‌تواند با هیدراته کردن بدن، هوشیاری ما را در اول روز افزایش دهد.

3. مراقب ذهن و حواس خود باشید

مدیتیشن در صبح

انجام برخی تمرین‌های ساده ذهنی در شروع روز، می‌تواند تمرکز ما را برای افزایش بهره‌وری در کار یا زندگی‌مان، افزایش دهد. برای مثال، صبح‌ها می‌توانید با انجام «مدیتیشن» سلامت عاطفی و روحی خود را افزایش دهید. در مدیتیشن، شما با تمرکز بر نفس‌هایتان و انجام برخی کارهای فیزیکی، حس حضور را در خود پرورش می‌دهید.

4. صبحانه خوبی بخورید

صبحانه کامل

بر کسی پوشیده نیست که صبحانه، تامین‌کننده سوخت موتور بدن است. داشتن یک صبحانه کامل و قوی می‌تواند شما را در طول روز شاداب و سرحال نگه دارد. حتی پزشکان نیز بر متنوع کردن وعده صبحانه تاکید دارند و توصیه می‌کنند که در انتخاب وعده صبحانه باید از مواد مغذی مانند غلات و میوه‌ها نیز استفاده کرد. داشتن یک صبحانه کامل باعث می‌شود تا شما در طول روز ضعف نکنید و با همان تمرکز صبحگاهی در سلامت کامل بدن به فعالیت خود ادامه دهید.

5. ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی با تقویت اندورفین، بهبود خلق‌وخو و افزایش سطح انرژی بدن همراه است. تفاوت چندانی هم ندارد که در خانه ورزش کنید یا در بیرون؛ هر دوی این‌ها باعث بهبود کیفیت زندگی شما خواهد شد.

6. برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید

برنامه ریزی در صبح

اختصاص دادن چند دقیقه در صبح برای اولویت‌بندی انجام کارهایتان، باعث خواهد شد تا در طول روز از لحاط زمان کم نیاورید و تمام کارهای مد نظرتان را با برنامه‌ریزی انجام دهید. این کار در ضمن نتیجه مطلوب خود، باعث خواهد شد تا هنگام صبح، تمرکز خود را بیشتر کنید. تقسیم کردن کارهای بزرگ به چند کار و اولویت‌بندی آنها یکی دیگر از نتایج این رفتار است.

7. قدردانی کنید

قدردانی از زندگی

شما با قدردانی و شکرگزاری به‌خاطر داشته‌های خود، حتی ساده‌ترین آنها، می‌توانید ذهن خود را در شروع روز مثبت کنید و این مثبت بودن طرز فکر، باعث خواهد شد تا شما در طول روز، احساس کسلی و بی‌هدفی نکنید.

8. حضور در شبکه های اجتماعی را به حداقل برسانید

شبکه های اجتماعی در صبح

اگر می‌خواهید شروع یک صبح و روز عالی داشته باشید، بلافاصله پس از بیدار شدن از چک کردن شبکه های اجتماعی خودداری کنید. چرا که شما با دیدن اخبار مختلف و دریافت استرس آنها، تا شب درگیر این خبر یا مسئله خواهید بود که برای سلامتی روحی و حتی جسمی‌تان خوب نیست.

9. مطالعه؛ یک عادت خوب در صبح

مطالعه در صبح

خواندن یک مطلب خوب و مثبت بر خلاف اخبار شبکه های اجتماعی، باعث می‌شود تا امید شما به زندگی افزایش یابد و تا می‌توانید سعی می‌کنید از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

این مطلب می‌تواند یک شعر، کتاب، مجله و حتی یک مقاله باشد که با تحریک ذهن شما برای فعالیت، تمرکز شما را نیز افزایش می‌دهد.

10. طبیعت می‌تواند دوست خوبی باشد

باغبانی در صبح

سعی کنید صبح‌ها با پیاده‌روی در پارک یا باغبانی، از اول صبح با طبیعت ارتباط برقرار کنید. لذت بردن از این ارتباط، باعث می‌شود حس نشاط و روحیه امید به زندگی در شما تقویت شود. ارتباط با طبیعت، انرژی مثبت طبیعت را در شما القا خواهد کرد.

11. در زندگی انعطاف‌پذیر باشید

انعطاف پذیری در زندگی

سعی کنید در زندگی خود ثبات داشته باشید. این ثبات باعث خواهد شد تا در برابر تغییرات روزگار، انعطاف‌پذیر باشید و از این تغییرات، رنجیده‌خاطر نشوید. پدیده‌های غیر منتظره‌ای هستند که در برخورد با آنها اگر پویایی کامل و کافی نداشته باشید، ممکن است به مشکلات روحی و روانی دچار شوید.

امیدواریم با انجام این کارهای ساده در صبح، بتوانید روز خوب و روزهای خوبی در پیش رو داشته باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*