چالش اینترنتی

احمقانه و خطرناک‌ترین چالش های اینترنتی؛ از دوختن لب‌ها تا نهنگ آبی

چالش اینترنتی یکی از موارد همه گیر در فضای وب است که هر بار میلیون‌ها نفر را درگیر می‌کند؛ اما برخی چالش‌ها واقعاً خطرناک هستند.

اینترنت واقعاً فوق العاده است. کاربران می‌توانند در فضای اینترنت با همکاران، دوستان و اعضای خانواده ارتباط برقرار کنند، با همسر آینده‌شان آشنا شوند یا مطالب علمی از وب‌سایتی مربوط به یک کشور دیگر بیاموزند. اینترنت تقریباً هیچ محدودیتی ندارد! اینترنت هم مانند هر چیز مفید و مثبت دیگری، می‌تواند جنبه‌های منفی داشته باشد؛ اگر خوب از آن استفاده نکنیم. همه در فضای اینترنت تریبون دارند و گاهی افراد که فرصت شنیده و دیده شدن دارند، دست به اقدامات عجیبی می‌زنند. یکی از این کارهای عجیب، چالش اینترنتی است.

فرقی ندارد که این چالش اینترنتی بازیگوشانه یا احمقانه باشد؛ کاربران صرفاً برای دیده و معروف شدن آن را انجام می‌دهند. بسیاری از این چالش‌ها عجیب و مسخره هستند و گاهی حتی برای کاربران ایجاد خطر می‌کنند. امروز می‌خواهیم به همین دسته از چالش‌های اینترنتی بپردازیم؛ عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین چالش‌های اینترنتی!

پیش از معرفی تأکید می‌کنیم که قصد تشویق هیچ‌کس را به اجرای این چالش‌های اینترنتی نداریم. لطفاً این چالش‌های اینترنتی را انجام ندهید.

25. چالش جوجه نایکویلی

چالش اینترنتی

داروی نایکویل در دوز مجاز برای درمان بی‌خوابی و احتقان افراد سرماخورده تجویز می‌شود. همان‌طور که از نام این چالش اینترنتی برمی‌آید، با چنین روش استفاده‌ای مواجه نیستم. در چالش جوجه نایکویل، کاربرها به پختن جوجه با نایکویل به جای آب تشویق می‌شدند.

این چالش علاوه بر حال به هم زن بودن همچنین برای سلامتی مضر است. تحمیل نایکویل با دوز بالا به بدن باعث بروز توهم و در مواردی هم مرگ می‌شود. حتی اگر نخواهید این جوجه را در آخر بخورید، جوشاندن ماده نایکویل باعث می‌شود این داروی آنتی هیستامینی بخار شود. شما این بخار را تنفس می‌کنید و عوارض بدتری در شما ظاهر می‌شود. تنفس بخار داروی مذکور همچنین باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود.

24. چالش اینترنتی چسب زدن به لب

چالش اینترنتی

به نظر می‌رسد مردم برای تغییر دادن ظاهر خودشان حاضر هستند دست به هر کار خطرناکی بزنند! در چالش اینترنتی چسب لب، کاربران از نوعی چسب مایع استفاده می‌کنند و لب بالای خود را به فضای بین لب و بینی می‌چسبانند. این کار باعث می‌شود لب بالا پرتر دیده شود.

این چالش آنقدرها هم خطرناک نیست و خطر جانی ندارد؛ اما چه لزومی دارد برای تغییر دادن ظاهرتان دست به چنین کاری بزنید؟ خودتان را هر طور هستید دوست بدارید.

23. چالش تتو با آفتاب گرفتن

چالش اینترنتی

این چالش بسیار ساده بود. مردم روی بخش کوچکی از بدنشان کرم ضد آفتاب می‌زدند و در معرض تابش آفتاب باقی می‌ماندند تا پوستشان تیره شود. به عبارتی، نقش و نگار هنری مدنظرشان را طراحی می‌کردند و ضد آفتاب می‌زدند تا آن قسمت به خصوص تیره نشود! همه می‌دانیم که دانشمندان ثابت کرده‌اند در معرض آفتاب بودن، چه مضراتی برای پوست دارد. پس ایجاد نقش و نگار و به عبارتی تتوی موقت ارزش ندارد به خاطرش سلامتمان را به خطر بیندازیم.

22. چالش خوردن پوست میوه‌ها و خوراکی‌ها

چالش اینترنتی

این چالش اینترنتی، کاربرها را تشویق می‌کرد پوست دور ریختنی میوه‌ها و خوراکی‌ها را بخورند. برای مثال، افراد در حال خوردن پوست موز، تخم مرغ و بدتر از آن بسته بندی پلاستیکی و مقوایی از خودشان ویدیو ضبط می‌کردند و به اشتراک می‌گذاشتند. این چالش ظاهراً در اسنپ چت به وجود آمد و خوشبختانه تا پایان همان‌جا ماند و چندان شایع نشد.

پزشکان توصیه اکید کردند که در این چالش شرکت نکنید؛ زیرا احتمال وجود باکتری در سطح خارجی خوراکی‌ها بسیار زیاد است. همچنین روکش پلاستیکی و مقوایی مشکلات هاضمه به وجود می‌آورند و مصنوعات غیرخوراکی هستند.

این چالش اینترنتی مسخره هم خوشبختانه خیلی با استقبال عموم مردم مواجه نشد؛ هرچند رسانه‌ها تلاش می‌کردند با خبرسازی به آن بپردازند.

21. چالش کیسه زباله

چالش اینترنتی

استفاده نادرست از اشیا در این چالش اینترنتی هم قابل مشاهده بود. مردم خودشان را در کیسه زباله جای می‌دادند و هوای آن را با جاروبرقی خارج می‌کردند. وکیوم کردن بدن کاربران تا جایی پیش می‌رفت که کیسه زباله مانند پوست، کاملاً به آن‌ها می‌چسبید. شاید تصور کنید این چالش که ضرری ندارد، اما وکیوم شدن بدن درون کیسه زباله باعث هیپوکسی مغزی یا نرسیدن اکسیژن به مغز می‌شود. در این شرایط، خون در بدن جریان دارد اما روند رسیدن اکسیژن به مغز قطع می‌شود.

اما بخش ناراحت کننده این چالش کجا بود؟ آنجا که اغلب والدین با فرزندانشان شرکت می‌کردند و از روند آسیب رساندن به آن‌ها فیلم می‌گرفتند.

20. چالش اینترنتی یک بطری پر از شیر

چالش اینترنتی

شاید این چالش اینترنتی به خطرناکی برخی دیگر از چالش‌های این مطلب نباشد، اما همچنان بسیار احمقانه است. در چالش بطری شیر، کاربران تشویق به خوردن مقدار زیادی شیر می‌شدند. بطری‌های این چالش بسیار بزرگ بودند که بهتر است از نام گالن برای آن‌ها استفاده کنیم.

شاید در نگاه اول چالش ساده‌ای به نظر برسد، اما بدن انسان قادر به دریافت این مقدار شیر نیست و نمی‌تواند آن را هضم کند. درواقع معده آن‌قدر گنجایش ندارد یک گالن شیر یک‌راست واردش شود. اغلب کاربران در حین اجرای چالش اینترنتی دچار مشکل می‌شدند و نمی‌توانستند آن را کامل کنند. موفق شدن در این چالش از ابتدا ناممکن بود.

19. چالش اینترنتی نهنگ آبی

چالش اینترنتی

چالش نهنگ آبی اساساً یک بازی با زمینه خودآزاری در پلتفرم‌های اجتماعی بود. در این بازی به کاربر دستورالعمل‌هایی داده می‌شد که باید 50 روز مستمر آن‌ها را انجام می‌داد و در آخرین مرحله حتماً خودکشی می‌کرد. نمی‌دانیم منشأ اصلی این چالش اینترنتی کجا بود، اما شیوع جهانی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. نهنگ آبی جان انسان‌های زیادی را گرفت و برخی هم مدعی شدند که وارد بازی شدند؛ اما مراحل را به طور کامل اجرا نکردند.

نیازی به توضیح نیست که چالش نهنگ آبی چقدر خطرناک است. اگر افکار خودکشی دارید، خواهش می‌کنیم حتماً با روان‌پزشک تماس بگیرید و کمک بخواهید.

18. چالش بنادریل

چالش اینترنتی

این چالش از سال 2020 آغاز شد و هنوز ویدیوهای مربوط به آن در تیک تاک و ویدیو به اشتراک گذاشته می‌شود. افراد با شرکت در چالش بنادریل، تعداد زیادی از این قرص را مصرف می‌کنند تا به تجربه توهم دست پیدا کنند. از طرفی عوارض پیش بینی نشده مصرف دارو در دوزهای بالا باعث شده حتی کودکان هم با شرکت در این چالش روانه بیمارستان شوند.

برخی افراد در این چالش 14 عدد قرص مصرف کرده و در اثر مسمومیت دارویی فوت کرده‌اند. لطفاً از داروها فقط با تجویز پزشک و در دوزهای استاندارد استفاده کنید. توهم اصلاً تجربه بامزه‌ای نیست که بخواهید امتحانش هم کنید.

17. چالش سکه و پریز برق

چالش اینترنتی

یادتان هست که وقتی کودک بودید، تلاش می‌کردید یک سکه را روی پیشانی خود بچسبانید و اطرافیان را تحت تأثیر قرار دهید؟ کاش همه چیز در این چالش به همین سادگی بود! کاربران در این چالش بخشی از شارژر گوشی خود را به پریز می‌زنند و سپس یک سکه را در فضای خالی فرو می‌کنند.

نتیجه انجام این چالش در بهترین حالت، بروز مشکل برق و جرقه زدن شارژر است. در شرایط بدتر هم ممکن است باعث برق گرفتگی فرد و آتش سوزی منزل شود.

همچنین بخوانید: ابلهانه ترین چالش‌ها در طول تاریخ جهان

16. چالش چا چا هنگام رانندگی

چالش اینترنتی

چا چا یادآور موسیقی آمریکای جنوبیست و شاید تصور کنید در این چالش مردم با پخش شدن موسیقی شروع به انجام حرکات موزون می‌کنند. خبر بد اینکه چالش چا چا یک چالش خطرناک دیگر است. این چالش در هنگام رانندگی انجام می‌شود و راننده باید در حال حرکت با توجه به متن ترانه ناگهان مسیرش را به چپ و راست تغییر دهد.

این چالش واضحاً خطرناک است و باعث از بین رفتن تعادل خودرو در حال حرکت می‌شود. لطفاً هنگام رانندگی قوانین را رعایت کنید و به حقوق سایرین احترام بگذارید.

15. چالش خوردن فلفل قرمز خیلی خیلی تند

چالش اینترنتی

این چالش بسیار ساده است و همچنان رواج دارد. کاربران در حالی که فلفل قرمز خیلی تندی را می‌خورند، از خودشان فیلم می‌گیرند و آن را روی اینترنت منتشر می‌کنند. حتی برخی سلبریتی‌ها و افراد معروف هم به این چالش پیوستند و تلاش کردند فلفل کارولینا که تندترین فلفل قرمز دنیاست را بخورند.

اما خوردن حتی یک عدد فلفل قرمز کارولینا هم می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. این فلفل می‌تواند پرزهای چشایی را بسوزاند و در بسیاری افراد باعث استفراغ کردن شود. یک گزارش مرتبط دیگر هم می‌گوید فردی بعد از انجام این چالش به علت حمله تنفسی آسم راهی بیمارستان شد تا زیر چادر اکسیژن قرار گیرد. غذای تند در بسیاری نقاط جهان پذیرفته شده و موردعلاقه افراد است. شاید بهتر باشد مردم از فلفل تند در همین مقدار معقول استفاده کنند.

14. چالش بازی با چاقو

چالش اینترنتی

بازی با چاقو و انگشتان دست در خلال سال‌های اخیر اسامی مختلفی به خود گرفته اما ماهیتش یکسان باقی مانده است. در این بازی یا چالش، یک دست خود را روی سطحی صاف قرار می‌دهید و بین انگشتان کمی فضا در نظر می‌گیرید. سپس سعی می‌کنید چاقو را با سرعت به فضای بین انگشتان فرود بیاورید، بدون آنکه چاقو به انگشتان اصابت کند.

این بازی بسیار خطرناک، ریسک بالایی در آسیب رساندن به انگشتان دست دارد. متأسفانه هنوز هم کاربران زیادی این چالش اینترنتی را انجام می‌دهند و فیلمش را به اشتراک می‌گذارند. از طرفی در فیلم‌ها و ویدیو گیم‌های متعددی شاهد اجرای این بازی هستیم که برای نسل جوان واقعاً بدآموزی دارد.

13. چالش اینترنتی شوکر (تیزر)

چالش اینترنتی

کاش این چالش فقط شامل این می‌شد که کاربران، خودشان را به طور مستقیم مورد هدف اسلحه برقی یا همان تیزر قرار دهند. چالش تیزر خطرناک‌تر هم هست و کاربر را دعوت می‌کند در دهان خود یک کارد آشپزخانه قرار دهد و با تیزر به چاقو شوک الکتریکی وارد کند. این روش باعث می‌شود شوک الکتریکی مستقیم به جمجمه و مغز کاربر وارد شود.

یکی از معروف‌ترین ویدیوهای این چالش اینترنتی، کاربر را نشان می‌دهد که در اثر شوک الکتریکی زنده مانده و فقط دچار اسپاسم موقتی مقابل دوربین شده است؛ اما همه آن‌قدر خوش شانس نیستند که جان سالم بدر ببرند. بسیاری از کاربران شرکت کننده در چالش تیزر راهی بیمارستان و متحمل آسیب مغزی شدید شده‌اند. گزارش شده افرادی هم در اثر شوک الکتریکی شدید متأسفانه فوت کرده‌اند!

12. چالش اینترنتی آب داغ

چالش اینترنتی

چالش آب داغ از نامش هم پیداست که چقدر می‌تواند خطرناک باشد. این چالش باعث بروز انواع سوختگی درجه دوم و سوم در کاربران شده است. چالش آب داغ کاربران را به جوشاندن آب و ریختنش روی مخصوصاً دیگران دعوت می‌کند. این چالش زمانی محبوب شد که کودکان ویدیوها را روی یوتیوب تماشا کردند و تصمیم گرفتند روی دوستانشان امتحان کنند.

تقریباً همه افراد درگیر در این چالش، دچار جراحت‌های جدی شدند، چون تماس آب در حال جوش با بدن باعث سوختن درجه دو یا سه می‌شود. حتی گزارش شد چند کودک زیر 8 سال هم بر اثر چالش آب داغ فوت کردند.

11. چالش پلانک

چالش اینترنتی

مفهوم پلانک اصلاً خطرناک نیست. مردم در انجام این حرکت ورزشی سعی می‌کنند تعادل بدنشان را در وضعیتی مشخص روی سطح صاف حفظ کنند. اما چالش پلانک این‌گونه اجرا می‌شد که کاربران روی اشیا و سطوح مختلف در حالت پلانک بمانند و تصویرش را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. اگر چالش پلانک در همین حد باقی می‌ماند هم بامزه می‌شد، اما از کاربران بار دیگر اقدامات خطرناک سر زد و حادثه آفرین شدند.

در چالش پلانک، مردم شروع کردند به پلانک زدن در مسخره، عجیب و خطرناک‌ترین مکان‌ها! برای مثال تصاویری از این چالش منتشر شد که افراد را در حال پلانک روی تیر چراغ برق، خودروی پلیس و حلقه بسکتبال نشان می‌داد. البته نقطه اوج این چالش خطرناک وقتی بود که مردی تلاش کرد لبه بالکن خانه‌اش پلانک بزند؛ اما همان‌جا سقوط کرد و جان باخت. سپس خبر در رسانه‌ها منتشر شد و همه تلاش کردند درباره خطرناک بودنش چالش پلانک اطلاع رسانی کنند.

10. چالش نوشیدنی

چالش اینترنتی

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که چالش‌های اینترنتی فقط مخصوص کودکان است، اما باید بدانید که اهرم پیش برنده بسیاری از این کارهای عجیب و خطرناک انسان‌های بزرگ‌سال و بالغ بودند. یکی از این چالش‌ها، چالش خوردن نوشیدنی الکلی بود که مخصوصاً میان جوانان دانشجو رایج شد. در چالش الکل، افراد مقدار زیادی نوشیدنی الکلی را پشت سر هم می‌نوشیدند و سپس دیگران از حرکات عجیب و غریبشان فیلم می‌گرفتند.

نتیجه این چالش اینترنتی هم مراجعه تعداد زیادی از افراد به بیمارستان‌ها به خاطر مسمومیت الکلی بود. برخی از موارد مسمومیت الکلی هم متأسفانه منجر به مرگ شد.

9. چالش آب‌نبات ترش و اسیدی

چالش اینترنتی

کاربران در این چالش باید دهان خود را با تعداد زیادی آب‌نبات ترش پر می‌کردند. شاید به نظر ساده بیاید، اما آب‌نبات‌های ترش حاوی کمی اسید هستند. این خوراکی‌ها در مقدار کم اصلاً خطرناک نیستند، اما وقتی در مقدار خیلی زیاد مصرف شوند عوارض ایجاد می‌کنند.

اجرای چالش آب‌نبات ممکن است باعث از بین رفتن پرزهای چشایی در دهان فرد شود یا حتی زبان را زخم کند. یکی از همین موارد در یک دختربچه چهارساله دیده شد که یک لایه از روی زبانش کامل کنده بود. شرکت‌های تولید کننده آب‌نبات‌های ترش هم پس از همه گیر شدن چالش بیانیه دادند که محصولاتشان در معمول اصلاً خطرناک نیستند.

8. چالش اینترنتی لب کایلی جنر

چالش اینترنتی

کایلی جنر لب‌های غیرطبیعی و برجسته‌ای دارد. به همین خاطر دختران جوان در سال 2015 چالش لب کایلی جنر را راه انداختند تا به لب‌های خودشان هم حجم دهند. آن‌ها یک جام بادکش کوچک را روی لب‌های خود قرار می‌دادند و سعی می‌کردند خلأ ایجاد کنند. بدین ترتیب لب‌ها ورم می‌کرد و بزرگ می‌شد تا شبیه به لب‌های کایلی جنر معروف به نظر برسد.
اما این کار چه خطرهایی دارد؟ ممکن است رگ‌ها و مویرگ‌ها در این ناحیه آسیب ببینند، پوست ترک بخورد و حتی منجر به شکافتن پوست و ایجاد اسکار شود.

7. چالش یخ و نمک

چالش اینترنتی

چالش اینترنتی یخ و نمک مدتی در یوتیوب رواج پیدا کرد و پیش از آنکه در شبکه‌های اجتماعی دیگر محبوب شود، از رده خارج شد. کاربران در این چالش کمی نمک رو دست خود می‌ریختند و رویش یخ قرار می‌دادند. ویدیوهای منتشر شده از این چالش، مردم را در حال درد کشیدن نشان می‌داد، در هدف چالش این بود که چه کسی می‌تواند مدت بیشتری درد را تاب آورد.

اما ترکیب یخ و نمک یک فرآیند شیمیایی است که موجب سوختگی روی پوست می‌شود. پزشکان پس از شیوع ویدیوهای این چالش هشدار دادند که انجامش ممکن است باعث بروز سوختگی و اسکار ماندگار روی پوست فرد شود. این سوختگی در برخی موارد به قدری شدید بود که فرد به جراحی و پیوند پوست نیاز پیدا می‌کرد.

6. چالش سر شکستن

چالش اینترنتی

نام این چالش خودش به قدر کافی خطرناک به نظر می‌رسد؛ اما ظاهراً نام هم برای پیشگیری کافی نبوده است. در این چالش اینترنتی سه نفر دخیل هستند. فردی در وسط قرار می‌گیرد و دو نفر دیگر سعی می‌کنند با پاهای خود از میان پای فرد وسط، مبارزه کنند. بدین ترتیب هرکدام از این اشخاص ممکن است یک‌باره سقوط کنند و زمین بخورند. انجام این چالش خطرناک باعث شد مخصوصاً نوجوانان زیادی دچار آسیب مغزی یا ستون فقرات شوند.

به همین خاطر شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک مجبور شد یک بار دیگر در بیانیه‌ای عمومی اعلام کند از چنین چالش‌های خطرناکی حمایت نکرده و ویدیوهای مربوط به آن را هم از پلتفرم خود حذف کند.

پس انجام چنین چالش‌های خطرناکی نمی‌تواند ضامن دیده شدن شما در فضای اینترنت شود!

5. چالش سبد شیر

چالش اینترنتی

سبد حمل شیر یا میوه یکی از آن وسیله‌های مفیدیست که می‌توانید در منزل برای نگهداری وسایل مختلف از آن‌ها بهره بگیرید. چالش سبد شیر در سال 2021 آغاز شد و در آن مردم یک هرم از جعبه‌ها درست می‌کردند. آن‌ها تلاش می‌کردند از یکسو روی سبدها بپرند و از سوی دیگر پایین بیایند.

اما سبدهای شیر و میوه اشیا بسیار سبکی هستند، پس وقتی روی هم گذاشته می‌شوند هم تعادل خوبی ندارند. به همین خاطر، اغلب کاربران به محض بالا رفتن از هرم و رسیدن به رأس آن همراه سبدها نقش زمین می‌شدند. چنین سقوطی می‌تواند باعث در رفتن مفاصل دست و پا، شکستن ساعد یا استخوان لگن و همچنین ضربه مغزی شود. شاید آسیبی که فرد در اجرای این چالش متحمل می‌شود، هرگز رفع نشود.

تیک تاک مدتی بعد ویدیوهای چالش سبدهای شیر را از پلتفرم خود حذف کرد تا مردم به اجرای آن تشویق نشوند.

همچنین بخوانید: چالش بلک اوت تیک تاک، یک فاجعه‌ی به شدت دردناک را رقم زد

4. چالش خوردن پودر دارچین

چالش اینترنتی

چالش دارچین اولین بار سال 2001 آغاز شد اما مدت‌ها بعد در سال 2012 دوباره به محبوبیت رسید. در این چالش، کاربران یک قاشق پودر دارچین می‌خوردند. همین.

اما خطر کجاست؟ پودر دارچین برای به تنهایی خوردن مناسب نیست؛ آن هم در مقدار یک قاشق پر! با خوردن یک قاشق دارچین چه اتفاقی می‌افتد؟ همه سطح دهان و حلق شما را یک لایه پودر دارچین می‌گیرد. این چالش همچنین با تحریک حلقی باعث عوق زدن افراد می‌شود و در برخی هم امکان دست دادن حمله آسمی وجود دارد. در بدترین شرایط هم ممکن است فرد در اثر انجام چالش به ذات الریه دچار شود.

3. چالش اینترنتی جعبه پرنده

چالش اینترنتی

ساندرا بولاک، بازیگر معروف هالیوود، در سال 2018 یک فیلم سینمایی به نام جعبه پرنده بازی کرد. شخصیت او مجبور بود چشمان خودش و فرزندانش را ببندد و در شهر تردد کند تا اتفاقاً از خطر موجودات ماورایی در امان بماند. این فیلم عملکرد موفقی داشت، اما تأثیرات موفقی از خود در جامعه نگذاشت.

بسیاری از بلاگرها و گیمرها شروع کردند با چشمان بسته شده در سطح شهر تردد کردن و ویدیو گرفتن تا این ترند به مردم عادی هم رسید. حالا مردم چشمان خود و فرزندانشان را می‌بستند و از خانه بیرون می‌آمدند، به مرکز شهر می‌رفتند و در مراکز تجاری قدم می‌زدند.

نیازی نیست تأکید کنیم که چشم بسته در فضای عمومی قدم زدن چقدر خطرناک است! مردم با چشمان بسته در خیابان قدم می‌زدند و از میان خودروهای در حال حرکت تردد می‌کردند. این کارها برای جلب توجه در اینترنت واقعاً ارزشش را ندارد.

2. چالش اینترنتی آتش

چالش اینترنتی

تا به حال بارها در فیلم‌ها شاهد آتش گرفتن افراد با ترفندهای سینمایی بوده‌ایم که عموماً بی خطر هستند و در فضای کنترل شده‌ای اجرا می‌شوند. از طرفی چالش آتش در اینترنت اصلاً سالم نبود و مردم خودشان را برای جلب توجه و فالوور بیشتر به آتش می‌کشیدند.

آن‌ها دستانشان را به مواد اشتعال زا مانند پاک کننده لاک ناخن یا الکل آغشته می‌کردند و سپس ناحیه را به آتش می‌کشیدند. ایده اصلی این بود که ماده اشتعال زا بسوزد و تمام شود تا آتش را خاموش کند. البته پیش بینی‌ها که همیشه درست از آب در نمی‌آیند! بدین ترتیب تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان شرکت کننده در چالش آتش روانه بیمارستان شده و متحمل سوختگی‌های درجه دو و سه شدند.

1. چالش کپسول مایع لباسشویی

چالش اینترنتی

واقعاً چه چیزی باعث می‌شود که افراد در حال خوردن مایع لباسشویی و صابون از خودشان ویدیو بگیرند و منتشر کنند؟ مگر مایع لباسشویی و صابون برای از بین بردن سرسخت‌ترین جرم‌ها و لکه‌ها طراحی نشده است؟ چالش کپسول مایع لباسشویی دقیقاً همین موضوع را در بر داشت و شاید میلیون‌ها نفر هم در آن شرکت کردند. آن‌ها کپسول‌های یک‌بار مصرف حاوی مایع لباسشویی برند تاید را معروف به تاید پاد گاز می‌زدند و محتویاتش را می‌خوردند.

مایع لباسشویی یک ماده شیمیایی مخصوص شستن لباس‌هاست و برای خوردن ساخته نشده است. به همین خاطر، افرادی که در چالش شرکت کردند، دچار حس سوختگی یا خفگی در دهان خود می‌شدند یا به خاطر مسمومیت شدیدتر به بیمارستان می‌رفتند. در آخر سخنگوی شرکت تاید جلوی دوربین آمد و به طور واضح اعلام کرد این محصول شوینده برای خوردن مناسب نیست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*