قوانین دبی برای توریست ها

قوانین دبی برای توریست ها؛ پیش از خرید تور دبی، از قوانین سفر به این شهر مطلع شوید!

دبی، یکی از شهرهای توریستی و پرجنب‌وجوش در امارات متحده عربی است و هر روزه، پذیرای گردشگران زیادی است که از کشورهای مختلف دنیا، به این شهر زیبا سفر می‌کنند.

از آنجایی که دبی به ایران نزدیک است، بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر خارجی دارند، این شهر دیدنی و گردشگری را انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز دبی را برای گذران تعطیلاتی شاد و مفرح در نظر دارید، در اولین قدم باید با قوانین دبی برای توریست ها آشنا باشید؛ این کار به شما، در تجربه سفری بی‌دردسر و بدون مشکل به زیباترین شهر خاورمیانه کمک می‌کند. برخی از مهم‌ترین قوانین سفر به دبی که باید پیش از ورود به این شهر درباره آن‌ها بدانید، در این مطلب آورده شده است.

آشنایی با مقررات و قوانین دبی برای توریست ها

همان‌طور که اشاره شد، بایستی پیش از ورود به شهر زیبا و توریستی دبی، با قانون و مقررات آن آشنا باشید. قوانین این شهر، شاید در نگاه اول کمی عجیب و سخت‌گیرانه به‌نظر برسد، اما باید بدانید که وجود همین قوانین، دبی را به امن‌ترین شهر در دنیا تبدیل کرده است. توجه داشته باشید که مجازات نقض قوانین در دبی نیز سخت‌گیرانه و لازم‌الاجراست، به همین خاطر، توصیه می‌شود رعایت آن‌ها را هر چند جزیی در طول سفرتان جدی بگیرید.

قوانین فرودگاه دبی

بدون همراه داشتن برخی مدارک اصلی که اجازه ورود به دبی را تایید می‌کند، نمی‌توانید به این شهر شگفت‌انگیز سفر کنید؛ بنابراین آگاهی از قوانین ورود به فرودگاه دبی، از ملزومات سفر شما محسوب می‌شود. باید بدانید که به همراه داشتن پاسپورت، ویزا و مدارک شناسایی معتبر، تمام آن چیزی نیست که در فرودگاه دبی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ بلکه برخی کالاها و اقلام غیرقانونی نیز باعث دردسر شما خواهد شد که باید با لیست آن‌ها آشنا شوید.

قوانین دبی برای توریست ها

  • داروهای غیرمجاز: اگر قرص خاصی مصرف می‌کنید، باید نسخه پزشک را به‌همراه داشته باشید؛ همچنین مقدار دارویی که در چمدان شما وجود دارد، باید به اندازه نیاز مصرفی شما در مدت زمان سفر باشد. قوانین امارات متحده عربی در زمینه داروها، به‌قدری سخت‌گیرانه است که حتی شامل قرص‌های مسکن ساده و سرماخوردگی نیز می‌شود. توجه داشته باشید که قوانین مجازات داروهای غیرقانونی در دبی، بسیار جدی و سخت است.
  • پول و کالای تقلبی: در صورتی که به‌صورت تصادفی یا عمدی، کالا یا پول تقلبی در چمدان شما وجود داشته باشید، بدون شک در فرودگاه دبی دچار مشکل خواهید شد.
  • ابزارآلات سحر و جادو: شاید برای شما دور از تصور باشد، اما هر چیزی که تایید کننده اوراق، اوراد و وسایل طلسم و جادوگری باشد، در دبی ممنوع است و جرم شناخته می‌شود.
  • نشریه‌های غیراخلاقی: از آنجایی که دبی، یک شهر مذهبی است و قوانین آن مطابق با ارزش‌های اسلامی تعیین شده است، هر گونه نشریه و مجله که دارای تصاویر و متون غیراخلاقی است، در فرودگاه دبی ضبط می‌شود و امکان اعمال مجازاتی مانند جریمه، زندان و همچنین دیپورت برای صاحب آن وجود دارد.

قوانین سفر به دبی

در کنار قوانین ورود به کشور امارات، باید تمام آن چیزی که به‌عنوان هنجار، در این شهر زیبا و گردشگری محسوب می‌شود را نیز بدانید. شما قرار است که روزها به گشت‌وگذار در دبی بپردازید و شرایط و موقعیت‌های جدید را تجربه کنید، پس بهتر است این لحظات را بدون هیچ گونه دردسر و به شادترین شکل ممکن سپری کنید. برای این منظور توصیه می‌شود قوانین جدید سفر به دبی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است را به خاطر بسپارید.

  • همان‌طور که می‌دانید، دبی یک شهر مذهبی است که به اصول اسلام پایبند است؛ بنابراین در ماه رمضان خوردن و آشامیدن در ملاعام، ممنوع و غیرمجاز است. این شرایط هم شامل حال شهروندان و هم توریست‌ها می‌شود که در صورت عدم رعایت آن، ممکن است با مشکلات جدی و شرایط نامطلوبی مواجه شوید.
  • امکان پخش و شنیدن موسیقی با صدای بلند در مکان‌های عمومی شهر دبی، کاملا ممنوع و غیرقانونی است.
  • در فرهنگ دبی، قسم خوردن کار پسندیده‌ای نیست؛ بنابراین حواستان باشد که در بین صحبت‌های خود به‌ویژه در ملاعام، قسم نخورید.

قوانین دبی برای توریست ها

  • جالب است بدانید که با وجود جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فراوان در شهر دبی، حتی یک کازینو نیز به چشم نمی‌خورد.
  • بسیاری از افراد برای کاهش هزینه‌های سفر خود به شهر دبی، برخی مواد خوراکی مانند کنسرو را به همراه خود می‌برند. اگر شما نیز قصد انجام این کار را دارید باید با قوانین و محدودیت‌های آن آشنا باشید؛ توجه داشته باشید که فقط چند عدد کنسرو می‌توانید در چمدان خود داشته باشید.
  • برای بردن سیگار به دبی باید سن شما بالای ۱۸ سال باشد؛ همچنین هر فرد، حداکثر می‌تواند ۴۰۰ نخ سیگار (معادل ۲ هزار درهم امارات) را به‌همراه داشته باشد.

قوانین رزرو هتل در دبی

برای رزرو هتل در طول سفر به شهر زیبا و توریستی دبی، برخی قوانین و مقررات وجود دارد که عدم رعایت آن‌ها شامل عواقب قانونی جدی می‌شود. قوانین دبی برای توریست ها به‌منظور اقامت در هتل‌های مختلف عبارت است از:

  • مسافرانی که زیر ۱۸ سال سن دارند و به‌تنهایی به دبی سفر کرده‌اند، به ندرت می‌توانند برای رزرو اتاق اقدام کنند؛ زیرا در بررسی فعالیت هتل‌های دبی به این موضوع که به افراد زیر ۱۸ سال اتاق ندهند نیز نوجه می‌شود.
  • زوج‌هایی که قصد ررزو هتل در دبی را دارند، باید مدارک رسمی که نشان دهنده محرمیت است را ارائه کنند. البته این قانون در عین سخت‌گیرانه بودن در برخی از هتل‌های این شهر، اجرا نمی‌شود.

قوانین پوشش در دبی

یکی دیگر از مواردی که باید برای سفر به دبی و گشت‌وگذار در این شهر زیبا و رویایی بدانید، قوانین پوشش این شهر به‌ویژه برای بانوان است. درست است که دبی از شهرهای معروف، مدرن و لاکچری در دنیا محسوب می‌شود، اما فرهنگ مردم بومی آن بر پایه سنت و مذهب است و به باورهای اسلامی و هنجارهای فرهنگی خود پایبند هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود، پوشش خود را مطابق با آن چیزی که به‌صورت عرف و قانون در دبی در جریان است، انتخاب کنید.

البته بر اساس آخرین قوانین سفر به دبی، شما اختیار انتخاب نوع پوشش خود را دارید اما در عین حال، نمی‌توانید لباس‌های نامناسب و خیلی باز بپوشید. بر این اساس، باید در مکان‌های عمومی شانه‌ها و پاها (حداقل تا زانو) پوشیده باشد. البته باید بدانید که قوانین حجاب و پوشش در شهر دبی، شامل حضور شما در کلاب‌ها نمی‌شود و در این محیط‌ها می‌توانید هر لباسی که دوست دارید را بپوشید.

آشنایی با کارهای ممنوع در دبی

حالا که با قوانین جدید سفر به دبی آشنا شدید، نوبت آن رسیده است که کارهای ممنوع در این شهر توریستی را نیز بدانید. اجتناب از انجام کارهای ممنوع در دبی چه غیر قانونی باشد و چه خارج از هنجارهای عرفی باشد، به شما در داشتن سفری خاطره‌انگیز و بدون دغدغه کمک می‌کند؛ همچنین با رعایت کردن فرهنگ، قوانین و عرف رایج در این شهر، می‌توانید ارتباط بسیار مطلوب و دوستانه‌ای با مردم محلی برقرار کنید و از مواجه شدن با واکنش‌های تند و یا غیرمنتظره دور شوید. برخی از کارهایی که در این شهر، غیر اخلاقی محسوب می‌شوند و یا انجام آن‌ها به هر دلیل ممنوع است شامل موارد زیر است:

نوشیدن الکل در مکان های عمومی

شما در طول سفر به دبی، می‌توانید الکل مصرف کنید اما فقط در مکان‌های مخصوصی که این کار، مجاز اعلام شده است. مطابق با قوانین سفر به دبی، نوشیدن الکل در مکان‌های عمومی، ممنوع است. این در حالی است که در تمام کلاب‌های شبانه، هتل‌ها و رستوران‌های دبی، انواع نوشیدنی‌های الکلی برای شما سرو می‌شود؛ بنابراین اگر قصد این کار را دارید، ابتدا به اماکنی بروید که مجوز نوشیدن مشروبات الکلی را دریافت کرده‌اند.

عصبانیت و پرخاشگری حین رانندگی

برای کسانی که دوست دارند با خوروی شخصی به گشت‌وگذار در شهر زیبا و شگفت‌انگیز دبی بپردازند، امکان کرایه خوردو وجود دارد. برای این کار، باید حتما گواهینامه بین‌المللی معتبر و همچنین مدارک شناسایی به‌همراه داشته باشید. در صورتی که رانندگی دیگران شما را اذیت و ناراحت کرد، به هیچ عنوان واکنش تند و پرخاشگرانه نداشته باشید؛ زیرا در قوانین دبی برای توریست ها، برخورد توهین‌آمیز و خشن حین رانندگی ممنوع است؛ بنابراین اگر حوصله و صبوری کافی، برای رانندگی در شهر پرتردد دبی را ندارید، بهتر است از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

بی احترامی به زنان

حالا که با جنبه‌های مختلف قوانین جدید سفر به دبی آشنا شدید، بهتر است به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که احترام زنان را به‌خوبی حفظ کنید. در این شهر توریستی و تماشایی، زنان زیادی در هتل‌ها، فروشگاه‌ها، مکان‌های دیدنی و غیره مشغول فعالیت هستند که باید در برقراری ارتباط با آن‌ها، مراقب گفتار و رفتار خود باشید. درست است که برای گذران تعطیلاتی مفرح و شاد به دبی سفر کرده‌اید، اما قرار نیست روال زندگی عمومی و یا خصوصی مردم محلی را دچار مشکل کنید. توصیه می‌شود هنگام مواجهه با زنان، با کمال احترام با آن‌ها صحبت کنید و از هر گونه زبان بدن ناپسند مانند دست گذاشتن روی شانه آن‌ها در هنگام گفت‌وگو و غیره اجتناب کنید.

رفتار‌های رمانتیک در مکان های عمومی

یکی دیگر از کارهای خارج از عرف در دبی، این است که در مکان‌های عمومی و خیابان‌های پرتردد، رفتارهای رمانتیک مانند در آغوش کشیدن و یا بوسیدن را انجام دهید. ابراز علاقه زوجین به یکدیگر در ملاعام، به‌صورت جدی و سختگیرانه‌ای در دبی، ممنوع و ناپسند محسوب می‌شود. این ممنوعیت به‌ویژه در مناطق قدیمی‌تر و سنتی‌تر شهر بیشتر رایج است؛ بنابراین اگر با کسی که دوستش دارید به دبی سفر می‌کنید، بهتر است از ابراز علاقه به وی در مکان‌های عمومی، به منظور رعایت قوانین دبی برای توریست ها، پرهیز کنید.

بی احترامی به دین اسلام

یکی دیگر از مهم‌ترین قوانین سفر به دبی که باید آن را به‌صورت جدی به خاطر بسپارید، احترام به دین اسلام است. در صورتی که گفتار و رفتار شما، مغایر با اصول اسلام باشد و یا نشان دهنده بی‌احترامی به آن باشد، با واکنش‌های منفی و تندی از طرف مردم محلی مواجه خواهید شد؛ همچنین در موارد شدیدتر ممکن است شامل مجازات‌های قانونی مانند جریمه و یا دیپورت شوید.

بی احترامی به مساجد

در قوانین دبی برای توریست ها و همچنین شهروندان، احترام به مساجد دبی، زیرمجموعه احترام به دین اسلام و باورهای مردم محلی این شهر محسوب می‌شود. از آنجایی که مساجد تاریخی زیادی در دبی وجود دارند که از بی‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند، باید آداب بازدید از این مکان‌های مقدس را به‌خوبی رعایت کنید، مانند:

  • با کفش وارد مساجد نشوید.
  • لباس‌های مناسب و پوشیده بپوشید.
  • با صدای بلند صحبت نکنید.
  • از هر گونه سروصدا و خندیدن با صدای خیلی بلند پرهیز کنید.

بی اجازه عکس گرفتن

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که باید از انجام آن در طول سفر به دبی اجتناب کنید، عکس گرفتن بدون اطلاع و اجازه قبلی از افراد مختلف است. مطابق قوانین دبی برای توریست ها، باید به امنیت و حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. این شامل عکاسی با کسب اجازه قبلی از مردم، به‌ویژه کودکان و زنان نیز می‌شود. دقت داشته باشید که شما اجازه عکاسی از ساختمان‌های دولتی و نیمه‌دولتی و همچنین مراکز نظامی را ندارید و این کار در شهر دبی ممنوع اعلام شده است؛ همچنین شما حق عکاسی از صحنه‌های تصادف و مانند این‌ها را نیز ندارید. در صورت این کارها ممکن است شامل مجازت قانونی مانند جریمه و دیپورت شوید.

رزرو تور دبی برای گذران تعطیلاتی مفرح و بدون دغدغه

حالا که با مهم‌ترین و اصلی‌ترین قوانین دبی برای توریست ها آشنا شدید، نوبت به رزرو تورهای گردشگری هیجان‌انگیز و حرفه‌ای به مقصد شهر زیبا و رویایی دبی رسیده است. یکی از مزیت‌های اصلی سفر با تور دبی، در کنار خدمات و امکانات بی‌نظیری که در اختیار شما قرار می‌گیرد، این است که تور لیدرهای حرفه‌ای قوانین، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که باید در طول سفر رعایت کنید را برای شما شرح می‌دهند. در صورتی که می‌خواهید تعطیلاتی خوش، مفرح و خاطره‌انگیز داشته باشید و درعین حال سفری مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید، بهتر است برای رزرو آنلاین تور دبی ارزان از سایت‌های معتبر اقدام کنید.

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به‌دلیل نزدیکی به ایران همه روزه پذیرای گردشگران ایرانی زیادی است. از طرفی با توجه به قیمت تور دبی که بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد، این مقصد انتخاب تعداد زیادی از شهروندانی است که قصد سفر خارجی لوکس و در عین حال قیمت مناسب را دارند. تور لحظه‌آخری دبی نیز به دلیل ارزان بودن تقاضای زیادی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

اگر قصد دارید برای گذران اوقات فراغت و لحظاتی شاد و هیجان‌انگیز به دبی سفر کنید، باید در اولین قدم با قوانین دبی برای توریست ها، آشنا شوید. دبی لقب امن‌ترین شهر توریستی دنیا را به‌دلیل قوانین سخت‌گیرانه و جدی خود به دست آورده است؛ بنابراین باید بدانید که شما نیز در طول سفر به این شهر زنده و توریستی باید قوانین، هنجارها و ممنوعیت‌های اعلام شده را به‌خوبی رعایت کنید. با توجه به اهمیت این موضوع در تجربه سفری بی‌دردسر و بدون مشکل، در این مطلب به معرفی برخی از مهم‌ترین قوانین سفر به شهر دبی، پرداختیم.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*