گلکسی A55 سامسونگ

گلکسی A54 نخرید، A55 سامسونگ قدرتمندتر خواهد بود

اطلاعات جدید منتشر شده از گوشی گلکسی A55 سامسونگ حاکی از قدرت بسیار بیشتر پردازنده آن در مقایسه با گلکسی A54 هستند.

چند هفته پیش سامسونگ نخستین اعضای سری جدید گوشی های میانرده خود، خانواده گلکسی A را رونمایی کرد. این غول کره‌ای تا به امروز گوشی‌های گلکسی A15، گلکسی A15 5G و گلکسی A25 را از این خانواده میانرده معرفی کرده و به‌زودی نیز از سری گوشی‌های پرچمدار و مورد انتظار گلکسی S24 خود رونمایی خواهد کرد. پس از آن، نوبت به گوشی گلکسی A55 سامسونگ خواهد رسید که قرار است طراحی بهینه‌تری داشته باشد و از تراشه‌های قدرتمندتری بهره ببرد.

تا کنون اطلاعات چندانی در خصوص چیپست احتمالی حاضر در این گوشی در اختیارمان قرار نداشته است. با این وجود به‌تازگی نتایج برخی بنچمارک‌های این چیپست در اینترنت منتشر شده و جزئیات بیشتری از آن را فاش می‌کند.

در گجت نیوز مشاهده کنید:

تماشا کنید: پنج دلیل برای خرید گلکسی A54 سامسونگ

گلکسی A55 سامسونگ به تراشه اگزینوس 1480 مجهز خواهد بود

بر اساس اطلاعات موجود می‌توان انتظار داشت که گلکسی ای 55 سامسونگ به تراشه اگزینوس 1480 مجهز باشد که در مقایسه با چیپست اگزینوس 1380 به کار رفته در گلکسی A54 امتیاز چند هسته‌ای بسیار بهتری را به دست آورده است. اگزینوس 1480 پیش‌تر در دیتابیس گیک بنچ رویت شده بود؛ جایی که در تست تک هسته‌ای به امتیاز 1180 رسید و امتیاز چند هسته‌ای آن برابر با 3536 بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که گلکسی A54 به‌ترتیب در تست‌های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای امتیازات 1108 و 2797 را کسب کرده بود.

بنچمارک تراشه اگزینوس 1480

بر اساس اطلاعات لو رفته، گلکسی A55 سامسونگ به چیپست S5E8845 مجهز خواهد بود که بر اساس گزارشات پیشین، همان تراشه اگزینوس 1480 خواهد بود. این پردازنده از چهار هسته قدرتمند با سرعت 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته بهینه با سرعت 2.05 گیگاهرتز بهره خواهد برد و در آن واحد پردازش گرافیکی Xclipse 530 به کار خواهد رفت که بر پایه RDNA2 ساخته شده و به‌مراتب قدرتمندتر از پردازنده‌های گرافیکی Mali به کار رفته در چیپست‌های پیشین اگزینوس خواهد بود.‌ البته علیرغم این قدرت فنی بیشتر بعید به نظر می‌رسد که تراشه جدید اگزینوس 1480 قادر به پشتیبانی از ری تریسینگ برای بازی‌های موبایل باشد.

گلکسی A55 سامسونگ

نخستین تصاویر گوشی گلکسی A55 سامسونگ چند روز پیش افشا شدند. ظاهرا این گوشی برای نخستین بار در تاریخ خانواده Galaxy A از یک قاب فلزی بهره خواهد برد. علاوه بر این، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این گوشی نیز باریک‌تر از گلکسی A54 خواهد بود و در آن شاهد استفاده از سه دوربین در ماژول پشت خواهیم بود. از این سه دوربین، حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و در کنار آن نیز شاهد حضور یک حسگر ثانویه 12 مگاپیکسلی خواهیم بود.‌ بر اساس اخبار موجود، این گوشی همچنین به اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد بود و استاندارد IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت کسب خواهد کرد.