شورلت کامارو

شورلت کامارو، درنده عضلانی آمریکایی به خط پایان رسید

شورلت کامارو آمریکایی به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای این کمپانی به خط پایان رسید و تولید این درنده عضلانی برای همیشه متوقف شد.

شورلت به‌عنوان یکی از بهترین خودروسازان آمریکا سال‌هاست به تولید ماشین‌های باکیفیت در سطح جهانی مشغول است و محصولات بی‌نظیری روانه بازار کرده است. در خبری غیرمنتظره، این کمپانی غربی اعلام کرده که آخرین نمونه تولید شده شورلت کامارو برای همیشه از رده خارج شده و این خودروی عضلانی دیگر تولید نخواهد شد.

تولید شورلت کامارو متوقف شد

طبق اعلام کمپانی پرآوازه شورلت، کامارو چند روز پیش به پایان خط تولید رسیده و قرار نیست بازتولید شود. بنابراین کارخانه میشیگان که عهده‌دار مونتاژ و تولید این خودروی عضلانی و افسانه‌ای بوده، مشغول ساخت و تولید سایر محصولات شورلت خواهد شد. این خودروساز برای پایان دادن به تولید کامارو، تاریخ 24 ژانویه سال 2024 میلادی را انتخاب کرده بود، اما همه چیز زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم رخ داده است.

آخرین نسخه از شورلت کامارو مجهز به جعبه دنده دستی بود و متاسفانه این خودروساز آمریکایی تصاویر و سایر اطلاعات آن را محرمانه نگاه داشته و ظاهرا قرار نیست اطلاعاتی از آن به بیرون درز کند. البته برخی معتقدند که شورلت می‌خواهد این اطلاعات را به یک خودروساز دیگر بفروشد!

شورلت کامارو

پیش از آن‌که خبر خداحافظی کامارو در فضای مجازی بپیچد، شورلت از نسخه ویژه‌ای با نام کالکتور ادیشن رونمایی کرده بود که مولفه‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای داشت. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به رنگ بیرونی اختصاصی مشکی متالیک پانتر، نوارهای مشکی مات روی بدنه، رینگ‌های 20 اینچی مشکی مات یا براق و نشان خاص روی گلگیر اشاره کرد.

همچنین شورلت در نوامبر سال 2023 میلادی اقدام به ساخت آخرین نسخه از پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ برای کامارو کرد که اقدامی در راستای خداحافظی با این مدل بوده است. البته مدتی پیش شورلت بدون معرفی نسخه‌ای جایگزین برای خودروی دیگری، اعلام کرد که خط تولید کامارو متوقف شده است؛ این ماجرا به سال 2002 میلادی باز می‌گردد.

خوشبختانه فروش کامارو در سال جاری میلادی، مطلوب این شرکت بوده، اما نتوانسته موفقیت فروش فورد موستانگ و دوج چلنجر را به‌دست بیاورد. شورلت توانسته در سه ماهه نخست سال 2023 میلادی حدود 24 هزار و 688 دستگاه کامارو بفروشد که در مقایسه با مدت مشابه در سال 2022 افزایش 28.7 درصدی را نشان می‌دهد.

شورلت کامارو آمریکایی

شواهد و قرائن حاکی از این است که آخرین نسل کامارو محدود به ششمین نسل نخواهد شد و همان‌طور که معاون ارشد شورلت تأکید کرده، امروز شاهد معرفی جایگزینی برای کامارو نیستیم؛ اما مطمئن باشید که این پایانی برای کامارو نیست. البته پیش‌بینی ما این است که تا مدت‌های طولانی و شاید برای همیشه شاهد تولید خودرویی بنزینی نظیر کامارو در سبد محصولات شورلت نباشیم و در عوض روی کوروت سرمایه‌گذاری شود تا تبدیل به یگانه خودروی پرفورمنس این کمپانی شود.

تنها خبر خوب برای طرفداران کامارو و شورلت این است که به‌زودی تولید رقیب سرسخت این خودرو، دوج چلنجر نیز به پایان می‌رسد و در آینده با یک کوپه الکتریکی جایگزین خواهد شد. برخی معتقدند دوج می‌خواهد این کوپه الکتریکی را با پیشرانه بنزینی هم عرضه کند، اما هنوز چیزی قطعی نیست. هفتمین نسل از فورد موستانگ هم تازه راهی بازار شده و حداقل به‌نظر می‌رسد تا چند سال آینده با موتورهای بنزینی به بازار بیاید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*