ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا

یک ایرانی جلوی فروش اپل واچ در آمریکا را گرفت!

اپل به‌خاطر نقض حق اختراع سنسور سطح اکسیژن خون در ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲، فروش آن‌ها را در آمریکا متوقف کرد.

چند ماه بعد از اینکه اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ رونمایی شدند، اپل حالا ناچار است به‌خاطر مشکلات حقوقی فروش این دو ساعت هوشمند را در آمریکا متوقف کند.

این اولین باری است که یکی از محصولات مهم اپل مثل ساعت هوشمند اپل واچ از فروشگاه‌های این شرکت در سراسر ایالات متحده هستیم. در سال ۲۰۱۳ هم آیفون‌های اپل به‌خاطر نقض حق اختراع سامسونگ تا آستانه توقف در فروش پیش رفتند، اما باراک اوباما، رئیس جمهور وقت ایالات متحده این شکایت را وتو کرد.

اپل در بیانیه رسمی خودش می‌گوید که از بعدازظهر روز پنجشنبه کلیه موجودی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در دسترس نخواهد بود.

چه اتفاقی برای اپل واچ افتاده است؟

اکتبر گذشته، کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده اپل را به‌ نقض دو حق اختراع سنسور سنجش اکسیژن خون Masimo محکوم کرد. دولت بایدن هنوز پاسخی به این درخواست نداده، ولی می‌تواند آن را لغو کند. همچنین اپل تاکید کرده که محدودیت فقط روی فروش Apple Watch Series 9 و Ultra 2 اعمال می‌شود.

ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا

ممنوعیت فروش اپل واچ به‌خاطر نقض پتنت سنسور سطح اکسیژن خون

از آنجا که اپل واچ SE 2 فاقد سنسور اکسیژن است، در نتیجه شامل این ممنوعیت فروش نخواهد شد. ساعت‌های قدیمی‌تر غول آمریکایی هم که به این سنسور مجهز یودند، مدتیست از چرخه تولید اپل خارج شده‌اند و چند وقتی می‌شود که در فروشگاه‌های اپل عرضه نمی‌شوند.

یک ایرانی، پشت پرده جمع‌آوری اپل واچ از بازار

باید دید که آیا شرکت آمریکایی می‌تواند از پرزیدنت بایدن برای وتو تصمیم ممنوعیت فروش محصولاتش کمک بگیرد، یا آنکه ناچار به اعتراض در دادگاه تجدید نظر خواهد شد. در صورتی که اپل گناهکار اعلام شود، یا باید جریمه استفاده غیرقانونی و حق استفاده از پتنت Masimo را پرداخت کنند. جالب اینجاست بدانید که رئیس شرکت مسیمو، یک مهندس ایرانی-آمریکایی به‌نام جو کیانی است.

زمان مشخص خواهد کرد که چه اتفاقی برای ساعت‌های هوشمند اپل در بازار رخ می‌دهد.